Citat:
Ursprungligen postat av Marieto
Denna skriftliga har jag godtyckligt fått.
Jag lyssnar inte på musik jag har ingen musikanläggning eller annat som för liv det enda jag gör är att titta på TV på normalt samtalsljud och det kan bli sent.
Jag har mycket sällan besök och jag bor ensam är väldigt skötsam och social är också helnykterist.
Det som står i brevet är inte riktigt sant.
Vad skall jag göra???
http://imageshack.us/photo/my-images/203/klagomlingenadress.jpg/
Om du är säker på att du inte har för hög volym så begär att en mätning utförs i
både din lägenhet och den störda grannens för att kontrollera så att det inte är onormalt lyhört (vissa hus hör man ju fan om grannen tappar en nål) för du ska kunna titta på TV med normal volym utan att störa och om det visar sig vara såpass lyhört att du inte kan nyttja din bostad normalt utan att störa andra så kan det vara aktuellt med extra ljudisolering.
Tänk även på att basljud hörs extremt bra genom väggar så sänk basen och koppla från ev extra bashögtalare.
Men om störningsjour har varit där och konstaterat störning så låter det snarare som att du kanske är i behov av hörselkontroll.
Jag fick alltid lov att sänka ljudet på TVn när sambon tittat pga att han hade sjukt hög volym så en annan höll på bli döv av att sitta i samma rum (och han klagade alltid "vafan slår du alltid av ljudet på TVn för, man hör ju ingenting").