2012-11-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Försök gå och lägg dig tidigare som dina grannar?
Du kan göra samma saker på morgonen/förmiddagen som på sena kvällar.

Brevet kan för övrigt vara ett standardbrev så oroa dig inte alltför mycket för det där.

Du lider förresten inte av nedsatt hörsel?
Tycker du ska kolla upp det.

Jag jobbar normal tid måndag till fredag och jag har mycket bra hörsel.
Citera
2012-11-09, 14:15
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Har en granne som spelar datorspel på hög volym dagarna i ända. En missbrukare kort sagt. Har sagt till honom tidigare. Det var lugnt rätt länge men nu är han igång igen! I mina tankar så kan han snart ha en yxa i dörren!

Be han köpa hörlurar eller så ringer du störningsjouren.
Citera
2012-11-09, 14:21
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieto
Jag har pratat med grannarna och de sa inget till mig men dom har tydligen anmält mig till styrelsen märkligt tycker jag.

Tyvärr är många svenskar väldigt fega och har inte stake nog att säga till direkt till grannen som stör utan de ringer då istället direkt till störningsjouren eller hyresbolaget / bostadsrättsföreningens styrelse så att de skulle medge detta när du pratar med dem är inte så konstigt då de inte vill pekas ut som den som gjorde anmälan.
Citera
2012-11-09, 14:22
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Har en granne som spelar datorspel på hög volym dagarna i ända. En missbrukare kort sagt. Har sagt till honom tidigare. Det var lugnt rätt länge men nu är han igång igen! I mina tankar så kan han snart ha en yxa i dörren!

Ta ett nytt snack med honom eller så hugger du fast en yxa i dörren och inväntar hans reaktion det kanske har önskad effekt eller så händer ingenting. (det sistnämnda är inget jag rekommenderar men jag förstår din frustration)
Citera
2012-11-09, 16:12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieto
Denna skriftliga har jag godtyckligt fått.
Jag lyssnar inte på musik jag har ingen musikanläggning eller annat som för liv det enda jag gör är att titta på TV på normalt samtalsljud och det kan bli sent.
Jag har mycket sällan besök och jag bor ensam är väldigt skötsam och social är också helnykterist.
Det som står i brevet är inte riktigt sant.
Vad skall jag göra???

http://imageshack.us/photo/my-images/203/klagomlingenadress.jpg/

Om du är säker på att du inte har för hög volym så begär att en mätning utförs i både din lägenhet och den störda grannens för att kontrollera så att det inte är onormalt lyhört (vissa hus hör man ju fan om grannen tappar en nål) för du ska kunna titta på TV med normal volym utan att störa och om det visar sig vara såpass lyhört att du inte kan nyttja din bostad normalt utan att störa andra så kan det vara aktuellt med extra ljudisolering.

Tänk även på att basljud hörs extremt bra genom väggar så sänk basen och koppla från ev extra bashögtalare.

Men om störningsjour har varit där och konstaterat störning så låter det snarare som att du kanske är i behov av hörselkontroll.

Jag fick alltid lov att sänka ljudet på TVn när sambon tittat pga att han hade sjukt hög volym så en annan höll på bli döv av att sitta i samma rum (och han klagade alltid "vafan slår du alltid av ljudet på TVn för, man hör ju ingenting").
Citera
2012-11-09, 16:47
Medlem
zorzes avatar
Gör egna bullermätningar,det finns en gratis app till Ifån som heter "Buller".kanske det finns till Android också.

Gratis appen finns på listan över mest hämtade,tror att det var en 2-300 gratis appar som var på den listan.
Citera
2012-11-10, 16:00
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ta ett nytt snack med honom eller så hugger du fast en yxa i dörren och inväntar hans reaktion det kanske har önskad effekt eller så händer ingenting. (det sistnämnda är inget jag rekommenderar men jag förstår din frustration)

Tydligen läser han här! Knäpptyst!
Citera
2012-11-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Gör egna bullermätningar,det finns en gratis app till Ifån som heter "Buller".kanske det finns till Android också.

Gratis appen finns på listan över mest hämtade,tror att det var en 2-300 gratis appar som var på den listan.

Tack för tipset.
Citera
2012-11-13, 09:45
Medlem
Hysteri90s avatar
Hej!

Är det verkligen okej att börja dammsuga som en jävla tok klockan 09:30 på en vardag?
Jag ligger här sjuk som en gasell, och vaknade nyss upp av att min granne dammsuger för kung och fosterland, låter som hon möblerar om hela lägenheten samtidigt!

Är det jag som är överkänslig, eller är det lite väl tidigt att städa som om kungen vore på väg?
Citera
2012-11-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Hej!

Är det verkligen okej att börja dammsuga som en jävla tok klockan 09:30 på en vardag?
Jag ligger här sjuk som en gasell, och vaknade nyss upp av att min granne dammsuger för kung och fosterland, låter som hon möblerar om hela lägenheten samtidigt!

Är det jag som är överkänslig, eller är det lite väl tidigt att städa som om kungen vore på väg?

Givetvis ska du sätta upp lappar i trapphuset om att du är sjuk och måste ligga och sova hela förmiddagen. Oansvarligt av grannarna att inte kolla med dig så det är ok att de städar.

Med andra ord: du har fel. 9:30 är fullt normal tid att göra hushållssysslor på.
Citera
2012-11-13, 10:59
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Hej!

Det är helt ok att dammsuga 09.30 på en vardag men jag förstår att det är jobbigt om man själv är sjuk, kanske du ska investera i ett par öronproppar för dessa tillfällen så du lättare kan sova, de kostar inte många kronor men kan vara guld värd ibland.
Citera
2012-11-13, 11:08
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiebash
Givetvis ska du sätta upp lappar i trapphuset om att du är sjuk och måste ligga och sova hela förmiddagen. Oansvarligt av grannarna att inte kolla med dig så det är ok att de städar.

Med andra ord: du har fel. 9:30 är fullt normal tid att göra hushållssysslor på.

Haha, du var mig allt en dryg jävel.

Ont: tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in