2012-10-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Säg att ni ska på en picknick

Om han heter Nick så blir det Pick-Nick
Citera
2012-10-14, 22:48
Avslutad
Gör såhär att du ställer dig i ditt fönster och väntar till han går ut och ställer sig i fönstret och röker. Då har du förberett sedan innan med en hink med antingen iskallt vatten eller varmt vatten ditt val. När han sedan sticker ut sitt lilla huvud från fönstret så häller du vattnet på honom och ropar till han att ge fan i att röka i fönstret. Om han fortsätter så upprepa metoden tills han slutar..
Citera
2012-10-14, 22:57
Medlem
Om det inte funkar att säga till så är nog det bästa att prata med hyresvärden, men först efter att du försökt med att säga till honom ordentligt. Gissar på att ni båda hyr era lägenheter av samma hyresvärd. Hyresvärden vill nog inte att man röker från fönster och särskilt inte om det kan få flera lägenheter att börja lukta rök.
Senast redigerad av Hadorth 2012-10-14 kl. 22:59.
Citera
2012-10-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
TS kanske kan minska sin ventilation, samt täta fönstrena själv, oftast är det enkla lister runt fönstret som man kan byta själv och då blir det mycket tätare, vilket borde göra att betydligt mindre rök kommer in i lägenheten.

Behöver kanske inte minska den, om har fönster åt två håll. Ventilationen i vissa lägenheter bygger på undertryck, att luften dras ut genom en ventil. Och då så dras luft in från småventiler under fönstren, men ofta också då från otäta fönster och dörrar. Så att täta fönstren mot sidan där röken är, även eventuella ventiler under dem, och också öppna mer på motsatt sida kan hjälpa.

Sedan så har vissa hyresvärdar släppt in klåpare till hantverkare som glatt täppt till lite in eller utventiler, så att balansen i lägenheten är helt fel. Att där ska dra ut luft så kommer det in luft från grannen. Du skulle kanske kolla så du inte misstar dig, att röken egentligen kommer in från grannens via en ventil. Håll en bit toapapper framför ventiler uppe vid taket, och se att papperet dras mot öppningen. Om fladdrar bort från ventilen så kommer luften in där och det är troligen helt fel.
Citera
2012-10-14, 23:42
Medlem
svampdamps avatar
Jag vet att lukten kommer från fönstret så allt annat kan uteslutas. Om jag stänger fönstret samt ventilen(till fönstret) så kan odören förminskas rejält men samtidigt så dör jag av värmeslag då.
Senast redigerad av svampdamp 2012-10-14 kl. 23:48.
Citera
2012-10-14, 23:46
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag önskar att du kunde slå honom. Eller åtminstone säga till på skarpen.
varanTV

Jag tycker som så att du ber han snällt röka någon annanstans, gör han inte det får du säga till på skapen, hjäper inte det så är det lagligt att slå honom.
Citera
2012-10-15, 00:39
Medlem
ReinsDyrs avatar
Ställ dig i fönstret med en rejäl pulver släckare när han börjar bolma på ^^, han kommer lära sig efter det TRO mig, det tar evigheter att städa upp allt jävlar pulver samt att han inte kommer vara så sugen på att riskera att behöva städa flera timmar igen :P Risken är dock att du får en sur granne som bankar ilsket på din dörr ett tag
Citera
2012-10-15, 00:43
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReinsDyr
Ställ dig i fönstret med en rejäl pulver släckare när han börjar bolma på ^^, han kommer lära sig efter det TRO mig, det tar evigheter att städa upp allt jävlar pulver samt att han inte kommer vara så sugen på att riskera att behöva städa flera timmar igen :P Risken är dock att du får en sur granne som bankar ilsket på din dörr ett tag

Eller snarare att jag blir vräkt eller polisanmäld för misshandel?
Citera
2012-10-15, 00:51
Medlem
ReinsDyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Eller snarare att jag blir vräkt eller polisanmäld för misshandel?

Jo det finns en risk för det. kanske inte var så genomtänkt. återkommer om jag kommer på ett bättre alternativ
Citera
2012-10-15, 01:09
Medlem
Har han en balkong så får han gå dit så enkelt är det!
Sen får du ringa din hyresvärd så kommer de kontakta honom om att han får stå på balkongen istället
Gör de inte det är det riktigt dåligt av dem.
Jag tror inte du kommer slå ner honom du är för feg.
Det är därför Flashback finns så vi kan skriva av oss

Lycka till!
Citera
2012-10-15, 01:57
Bannlyst
gör hål i en plast/pappersmugg....knyt ett snöre....lägg in en "stinkbomb"....tänd den och hissa ner den så att den smäller utanför hans fönster...

tejpa sedan snöret du håller i på valfri plats så den sitter där i 2-3 h.

mitt tips är att du gör detta när han ej är hemma, alternativt kl 7-8 en söndag morgon
Citera
2012-10-15, 02:08
Medlem
LittlePerverts avatar
Är det personen rakt under dig? Skaffa träskor och klampa runt i, kanske studsa en boll, hoppa hopprep osv. Gör det frekvent tills han blir galen. När han ber dig vara tystare kan ni göra en deal.

Eller var jobbig. Klaga hos hyresvärden 20 gånger. Visst man får röka i sitt boende enligt lag, men dock inte så att det stör grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in