2018-11-28, 02:05
Medlem
Enkelt löst, du åker dit, tar dina prylar och säger upp lägenheten, blir väl hyresvärdens problem då om dom bor kvar? du har ju trots allt skrivit under kontrakt om uppsägning.
Citera
2018-11-28, 02:07
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Känner du dom som gamla vänner eller är det random babbar från blocket eller dyligt?
Det är inga tidigare vänner till mig, nej.
Citera
2018-11-28, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Enkelt löst, du åker dit, tar dina prylar och säger upp lägenheten, blir väl hyresvärdens problem då om dom bor kvar? du har ju trots allt skrivit under kontrakt om uppsägning.
Fel tänkt-om TS har sagt upp lägenheten så ska den vara tom då-Hyresvärden har inget med det att göra, Det är TS sak att se-till!
Citera
2018-11-28, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Det är inga tidigare vänner till mig, nej.
ooops-ja du , jag hade nog som andra här föreslagit att åka dit! Fråga, Har dom några borgensmän för hyran på kontraktet du kan nå eller nåt liknande ,Och tel till arbete?
Citera
2018-11-28, 02:16
Medlem
Citat:
Fel tänkt-om TS har sagt upp lägenheten så ska den vara tom då-Hyresvärden har inget med det att göra, Det är TS sak att se-till!

Jag har faktiskt ingen koll på detta, men vad händer om den inte är tom? Byter inte hyresvärden lås bara och kastar ut prylarna och tar betalt för detta extra jobb bara? Och självklart hyra för den tiden.
Citera
2018-11-28, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Jag har faktiskt ingen koll på detta, men vad händer om den inte är tom? Byter inte hyresvärden lås bara och kastar ut prylarna och tar betalt för detta extra jobb bara?
Inte så lätt-vräkning / avhysning måste ske via kronofogden en proces på ca ett halvår troligen ,med höga kostnader och ett helvete! Allt det där är dom som hyr nu jävligt medvetna om , om det nu är så illa,men det är satt i system "känt"
Senast redigerad av Monday1 2018-11-28 kl. 02:21.
Citera
2018-11-28, 02:25
Medlem
Citat:
Inte så lätt-vräkning / avhysning måste ske via kronofogden en proces på ca ett halvår troligen ,med höga kostnader och ett helvete! Allt det där är dom som hyr nu jävligt medvetna om , om det nu är så illa,men det är satt i system "känt"
Lite öppna ditt hjärta o hem över detta--Gäller att se upp riktigt jävla noga,frågan är om det ens är värt risken att hyra-ut i andrahand till random folk ?
Citera
2018-11-28, 02:29
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Lite öppna ditt hjärta o hem över detta--Gäller att se upp riktigt jävla noga,frågan är om det ens är värt risken att hyra-ut i andrahand till random folk ?
Jag tror tyvärr att du har rätt. Ångrar mig som fan att jag hyrde ut den i andra hand.

Bör jag kontakta kronofogden direkt? Kan jag polisanmäla dom för eventuella skador på lägenheten?

Fått bilder från värdens inspektion och det ser inte bra ut. Dom har betalt en liten deposition till mig men det kommer inte täcka kostnaderna.
Citera
2018-11-28, 02:39
Medlem
Citat:
Jag tror tyvärr att du har rätt. Ångrar mig som fan att jag hyrde ut den i andra hand.

Bör jag kontakta kronofogden direkt? Kan jag polisanmäla dom för eventuella skador på lägenheten?

Fått bilder från värdens inspektion och det ser inte bra ut. Dom har betalt en liten deposition till mig men det kommer inte täcka kostnaderna.
Jag tycker så här!
1. Dom har inte vårdat lägenheten. = skäl för uppsägning
2. Dom har inte betalat hyran ( vad jag förstår ) = Skäl för uppsägning.
Kolla med skatteverket var dom är mantalskrivna , Skicka en uppsägning med omedbar verkan. i Rekomenderat brev är steg 1.
2. Avvalkta deras svar som senast datum sätter du en vecka.
3. Dokumentera skadorna med foto.
Och pga försen inbetald hyra så skriver du att om inte lägenheten är "tom" och iordnigställd på en "viss tid " så kommer avhysning ske via fogden med ökade kostnader för dom. Tror detta är första steg du måste ta.Svara dom inte så måste dom delges detta tex via fogden och sedan är helvetet i gång, Men håll hakan högt nu ett tag.
Senast redigerad av Monday1 2018-11-28 kl. 03:26.
Citera
2018-11-28, 02:47
Medlem
Citat:
Jag tycker så här!
1. Dom har inte vårdat lägenheten. = skäl för uppsägning
2. Dom har inte betalat hyran ( vad jag förstår ) = Skäl för uppsägning.
Kolla med skatteverket var dom är mantalskrivna , Skicka en uppsägning med omedbar verkan. i Rekomenderat brev är steg 1.
2. Avvalkta deras svar som senast datum sätter du en vecka.
3. Dokumentera skadorna med foto.
Och pga försen inbetald hyra så skriver du att om inte lägenheten är "tom" och iordnigställd på en "viss tid " så kommer avhysning ske via fogden med ökade kostnader för dom. Tror detta är första steg du måste ta.Svara dom inte så måste dom delges detta tex via fogden och sedan är helvetet i gång, Men håll hakan högt nu ett tag.
Möjligen en polisanmälan om skadegörelse också-Jag hade gjort det alt grov oaktsamhet? ( jag hade gjort det ! ) Ett långskott iofs men en anmälan till ditt försäkringsbolag också, Sen tror jag det finns något som heter förenklad avhysning? " osäker" och sedan är det lite avgörande om din hyrevärd har godkänt dom som andrahands hyrare?
Senast redigerad av Monday1 2018-11-28 kl. 03:20.
Citera
2018-11-28, 03:00
Medlem
Hysteria90s avatar
Helvete jag orkar inte vad händer om jag hotar med att byta lås bara? Hade vart mkt enklare och låta en låssmed göra det. Men nu är dom folkbokförda på lägenheten och inte jag. Jag är folkbokförd utomlands.

Dom tror säkert att dom ska kunna komma undan och slippa betala 2 månadshyror.
Citera
2018-11-28, 03:07
Medlem
Citat:
Helvete jag orkar inte vad händer om jag hotar med att byta lås bara? Hade vart mkt enklare och låta en låssmed göra det. Men nu är dom folkbokförda på lägenheten och inte jag. Jag är folkbokförd utomlands.

Dom tror säkert att dom ska kunna komma undan och slippa betala 2 månadshyror.
Problemet är att du inte har rätt att byta lås nu då dom hyr den...! Så allt beror på hur dom reagerar och agerar mot dig nu i det här läget, Har du en jävla tur så ger dom sig , men INTE att ta för givet! Sen " INTE FÖR ATT VARA JÄVLIG MOT DIG I SVAREN " men du ska vara jäkligt "glad" om det ekonomiska bara kommer att röra sig om 2 månadshyror i slutänden!? Inte säker på det alls tyvärr!
En väg kan möjligen vara att hyrevärden går med på att säga upp hyresavtalet med dig nu med omedlbar verkan och du gör samma med dom! Fattar du? Ps Är det babbar ? Ds Ja det är babbar!
SEDAN, Jag skulle redan nu skicka en fodran till fogden om utmätning av hyran för den här månaden, Dels för att VARNA andra ( dom får en bet anmärkning där det står hyresskuld ) dels för att sätta allvar i det hela direkt ) Du behöver inte skicka någon påmminelse!
Senast redigerad av Monday1 2018-11-28 kl. 03:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in