• 1
  • 2
2018-11-28, 01:29
Medlem
Hysteria90s avatar
Har bott utomlands i två år - och därför hyrt ut min hyresrätt till ett par, i andra hand.
Fått in hyrorna punktligt tills nu. Skulle vart betalt idag, men ser inga pengar. De verkar ha blockat mig från whatsapp och liknande.

De vet att de måste flytta ifrån lägenheten 1 februari eftersom jag skall säga upp den. Kommer inte behöva lägenheten mer.

Men vad ska jag göra dessa två sista månader? Har ingen möjlighet att åka till Sverige personligen. Vill iaf få ut dom och rensa i lägenheten innan hyresvärden ska ha tillbaka den.
Citera
2018-11-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Har bott utomlands i två år - och därför hyrt ut min hyresrätt till ett par, i andra hand.
Fått in hyrorna punktligt tills nu. Skulle vart betalt idag, men ser inga pengar. De verkar ha blockat mig från whatsapp och liknande.

De vet att de måste flytta ifrån lägenheten 1 februari eftersom jag skall säga upp den. Kommer inte behöva lägenheten mer.

Men vad ska jag göra dessa två sista månader? Har ingen möjlighet att åka till Sverige personligen. Vill iaf få ut dom och rensa i lägenheten innan hyresvärden ska ha tillbaka den.

Be någon/några vänner att åka dit och kolla läget någon kväll. Och om inte hyran trillar in nu i dagarna så får dina vänner påminna dom om betalningen. Givetvis på ett vänligt sätt
Citera
2018-11-28, 01:39
Medlem
Citat:

du håller på att bli blåst och får problem snart -så tolkar jag det.
Citera
2018-11-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
du håller på att bli blåst och får problem snart -så tolkar jag det.

Går ju att lösa.
Citera
2018-11-28, 01:42
Medlem
libbens avatar
Hyr du ut olagligt i andra hand? Vet värden om din andrahandsuthyrning?
När hade du kontakt med dem sist via appar/mail/telefon? Kan vara så enkelt att de själva letar bostad eftersom du ska säga upp den. Hur mycket tjänar du på att paret bor där? Har du tagit ockerhyra?
Citera
2018-11-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Går ju att lösa.
Rätt tänkt, Men nog inte alltid så enkelt som det verkar.Troligen ett helvete!
Senast redigerad av Monday1 2018-11-28 kl. 02:04.
Citera
2018-11-28, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Hyr du ut olagligt i andra hand? Vet värden om din andrahandsuthyrning?
När hade du kontakt med dem sist via appar/mail/telefon? Kan vara så enkelt att de själva letar bostad eftersom du ska säga upp den. Hur mycket tjänar du på att paret bor där? Har du tagit ockerhyra?
Alltså-det är en jävla risk--ska själv hyra-ut i andrahand och står i samma tankar, "hur gör man"!
Citera
2018-11-28, 01:52
Medlem
DumKaktuss avatar
Citat:

Om de nu har blockerat dig så lär du aldrig få några pengar till hyran från dem men jag hoppas att jag har fel. Om jag vore du så hade jag bett någon anhörig eller vänner att gå dit och fråga var hyran blir av och skulle de inte få kontakt med dem av någon anledning så vet jag inte vad du ska göra men jag hoppas att det löser sig
Citera
2018-11-28, 01:54
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Hyr du ut olagligt i andra hand?
Det är inte ett brott mot lagen. Tror du verkligen jag kommer få böter från polisen?

Citat:
Vet värden om din andrahandsuthyrning?
Kanske.

Citat:
När hade du kontakt med dem sist via appar/mail/telefon?
När dom betalade senaste hyran i slutet av oktober.

Citat:
Kan vara så enkelt att de själva letar bostad eftersom du ska säga upp den.
Säkert.

Citat:
Hur mycket tjänar du på att paret bor där? Har du tagit ockerhyra?
Tjänar inte mycket nej. Tar ingen ockerhyra, men dom anser nog det.
Citera
2018-11-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumKaktus
Om de nu har blockerat dig så lär du aldrig få några pengar till hyran från dem men jag hoppas att jag har fel. Om jag vore du så hade jag bett någon anhörig eller vänner att gå dit och fråga var hyran blir av och skulle de inte få kontakt med dem av någon anledning så vet jag inte vad du ska göra men jag hoppas att det löser sig
Förmodligen kommer dom att vägra flytta ,eller redan dragit o lägenhetn är demolerad!
OFT ;Ska starta en tråd om detta senare själv.
Senast redigerad av Monday1 2018-11-28 kl. 01:59.
Citera
2018-11-28, 01:59
Bannlyst
Dra inga slutsatser i förväg. Du sa att de skulle ha betalat hyran idag men de tydligen blockat dig på Whatsapp? Men kanske Whatsapp inte funkar för dem eller de tappat bort sin telefon eller något. Dra inga slutsatser i förväg. Vänta nån dag eller ifall du känner någon som kan gå och knacka på deras dörr och höra efter.
Citera
2018-11-28, 02:05
Medlem
Citat:

Känner du dom som vänner eller är det random babbar från blocket eller dyligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in