2018-12-01, 19:36
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Har IL dragit in Syrianska maffian? Hur menar du nu?
Den här tråden är sämst hittills. Vilda spekulationer och inget konkret. Sluta blanda fakta med rena påhitt.

Kör IL style, blandar fakta med påhitt. Det säljer...
Citera
2018-12-01, 19:42
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
"De enorma lånen fördes över till honom den 20 augusti enligt skuldebreven. Vi hade blivit tillsammans igen och jag tror att mitt namn gjorde de möjligt för honom att låna dessa summor."

"Igår (sista november) förföll ännu fler skuldebrev. Det är stora belopp och fruktansvärda räntor. Vi pratar räntor på nästan en miljon i månaden."

Nytt uttalande från Bella. Personerna som var vid hennes hus stod beredda med skuldebrev som snart skulle förfalla.
Fortfarande inget konkret om vilka dessa personer är?

Nej nej nej.... jag ställer mig enormt frågande till den uppgiften. En miljon i månaden, vem fan skulle låna ut sådana belopp som skulle generera en miljon i månaden i ränta? Dessutom kritvita pengar som förs mellan konton till bank. Finns inte en enda chans, tror dessutom bankerna som idag är kissnödiga om det kommer in 100.000 kr från minimalt suspekt håll hade dragit i bromsen via compliance avdelningarna. Låter ännu mer galet nu det som hon skriver... låt oss säga att det är det absolut värsta. Han har lånat 10 miljoner av värsta gänget till 100% ränta om året så är det i princip omöjligt för dom att föra över pengarna till han. Återigen ett enormt märkligt uttalande från hennes sida... blir bara värre och värre det här.
Citera
2018-12-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Nej nej nej.... jag ställer mig enormt frågande till den uppgiften. En miljon i månaden, vem fan skulle låna ut sådana belopp som skulle generera en miljon i månaden i ränta? Dessutom kritvita pengar som förs mellan konton till bank. Finns inte en enda chans, tror dessutom bankerna som idag är kissnödiga om det kommer in 100.000 kr från minimalt suspekt håll hade dragit i bromsen via compliance avdelningarna. Låter ännu mer galet nu det som hon skriver... låt oss säga att det är det absolut värsta. Han har lånat 10 miljoner av värsta gänget till 100% ränta om året så är det i princip omöjligt för dom att föra över pengarna till han. Återigen ett enormt märkligt uttalande från hennes sida... blir bara värre och värre det här.

Jag håller med, jag undrar om detta inlägg skrevs på uppmaning av livvakten, han lär ju ha upptäckt att Flashback nu gräver runt honom. Detta inlägg lugnar inte läsare, det ställer fler frågor än tidigare.
Citera
2018-12-01, 19:56
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Jag tycker i första hand att hennes barn lever farligt om det är som hon vill göra gällande i hennes blogg och diverse forum. DE lever i en mycket otrygg tillvaro med en mor som enligt sig själv lever så farligt att hon tvingas till flykt. För det andra så utsätter hon sin examen tillika barnens far för fara om det är på det viset som hon målat upp. Hon utsätter även sina föräldrar för fara om hennes version stämmer. För OM det var någon som ville klämma henne på H:s förlust så får hon nog gömma sig resten av livet och hela släkten likaså.
Det som förfaller naturligt att tänka på också är att hon utsätter sina anställda i bolaget för fara också men det kanske man kan säga är relativt ofarligt för tillfället. Men det är ju enklare att besöka kontoret än flera andra ställen där hon vistas.

Om det stod någon utanför som varit dömd för något så förutsätter jag att det var anmält till polisen men det är inte det, finns ingen anmälan upprättad. Därför så drar jag slutsatsen tillsammans med halva Sverige (jag vet att det inte är din halva) att det hela är enormt märkligt och att OM allt är förstorat (påstår inte att det är påhittat alltihopa) så har hon äventyrat många i det här dåliga dramat.

Kriminella Gäng eller ej, personligen så tror jag inte att det funnits eller finns, Det har blivit höna av en fjäder här på Flashback med massa teorier etc. Jag tror att det är möjligen en person som sökt H och försökt få en förklaring till varför han inte svarar på kontakt och vart pengarna är. Denna person är inte någon kriminell.

Varför ska vi tro på din "teori"?
Citera
2018-12-01, 19:59
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag håller med, jag undrar om detta inlägg skrevs på uppmaning av livvakten, han lär ju ha upptäckt att Flashback nu gräver runt honom. Detta inlägg lugnar inte läsare, det ställer fler frågor än tidigare.

Ja och nu när man läser senaste blogginlägg och där man ser hennes sätt att beskriva allt utan ett enda bevis, inga bilder med skuggade nr plåtar eller bilder från huset med skuggade ansikten så är jag rädd för att hon tappat det totalt.
Dessutom så lägger hon upp bilder på vart hon rör sig på Mallorca som tar 10 sekunder för en person att lokalisera. https://goo.gl/maps/HD6egc6kUk42
Om dess gäng finns? Dessa reverser finns? Räntan på nästan 1 miljon i månaden? så skulle i vart fall jag till och med klippa simkort, aldrig i livet åka till en ö som har en stor skara Svenskar som bor och reser till dvs lätt att bli igenkänd.
Alltså hela den här soppan blir mer och mer märklig, jag är rädd för att regissören bakom allt är den märklige livvakten. Han korrekturläser sannolikt innan det publiceras och där kopplas hans fantasihjärna på tillsammans med IL.
OM det är som hon säger är det bara att sälja huset och begära skyddat boende samt ansöka om att få personnumret skyddat.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2018-12-01 kl. 20:06.
Citera
2018-12-01, 20:00
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Varför ska vi tro på din "teori"?

Det behöver ingen, den är dock mer logisk än den fantasi som IL skriver. Vi får se när alla kort ligger på bordet.
Citera
2018-12-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Varför deklararerar han för 234 000 kr under 2017 och inget under 2018?.😉

För att han även handlar CFDer vara vinster ses som inkomst. Troligen.
Citera
2018-12-01, 20:09
Bannlyst
Nu bet vi att Hampus lånat enorma belopp för ockerräntor. 1 miljon i månaden kan bara innebära att skulderna sålts till kriminella gäng och de satt dessa ockerräntor.
Citera
2018-12-01, 20:12
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Jag tycker i första hand att hennes barn lever farligt om det är som hon vill göra gällande i hennes blogg och diverse forum. DE lever i en mycket otrygg tillvaro med en mor som enligt sig själv lever så farligt att hon tvingas till flykt. För det andra så utsätter hon sin examen tillika barnens far för fara om det är på det viset som hon målat upp. Hon utsätter även sina föräldrar för fara om hennes version stämmer. För OM det var någon som ville klämma henne på H:s förlust så får hon nog gömma sig resten av livet och hela släkten likaså.
Det som förfaller naturligt att tänka på också är att hon utsätter sina anställda i bolaget för fara också men det kanske man kan säga är relativt ofarligt för tillfället. Men det är ju enklare att besöka kontoret än flera andra ställen där hon vistas.

Om det stod någon utanför som varit dömd för något så förutsätter jag att det var anmält till polisen men det är inte det, finns ingen anmälan upprättad. Därför så drar jag slutsatsen tillsammans med halva Sverige (jag vet att det inte är din halva) att det hela är enormt märkligt och att OM allt är förstorat (påstår inte att det är påhittat alltihopa) så har hon äventyrat många i det här dåliga dramat.

Kriminella Gäng eller ej, personligen så tror jag inte att det funnits eller finns, Det har blivit höna av en fjäder här på Flashback med massa teorier etc. Jag tror att det är möjligen en person som sökt H och försökt få en förklaring till varför han inte svarar på kontakt och vart pengarna är. Denna person är inte någon kriminell.

Jag förstår faktiskt inte alls hur du resonerar. Kanske har din ilska mot Bella grumlat din omdöme?

Om det är som du säger och det är Bella som hittat på och överdrivit farligheten på dessa personer? Hur skulle det göra att hon sätter någon annans liv i fara?

Även om det inte ens skulle varit någon och hälsat på Bella och bara ljugit ihop allt detta varför skulle hon i så fall satt någon annans liv i fara?

Jag försöker verkligen inte provocera dig utan jag fattar verkligen inte.
Citera
2018-12-01, 20:20
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Det behöver ingen, den är dock mer logisk än den fantasi som IL skriver. Vi får se när alla kort ligger på bordet.

Så är det alltid när en bluff punkteras. Bluffen är mer verklig än sanningen, när man gått på den vill säga.
Citera
2018-12-01, 20:21
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Jag förstår faktiskt inte alls hur du resonerar. Kanske har din ilska mot Bella grumlat din omdöme?

Om det är som du säger och det är Bella som hittat på och överdrivit farligheten på dessa personer? Hur skulle det göra att hon sätter någon annans liv i fara?

Även om det inte ens skulle varit någon och hälsat på Bella och bara ljugit ihop allt detta varför skulle hon i så fall satt någon annans liv i fara?

Jag försöker verkligen inte provocera dig utan jag fattar verkligen inte.

Läs hennes senaste blogginlägg så kanske det klarnar lite då. Jag känner dock stort obehag för att hon har två små barn som lever mitt i detta drama. Om det är som hon påstår så har inte hon eller barnen något hem att åka hem till.

Att vi inte ser saker på samma sätt är inget unikt, inte något som provocerar mig. Don't worry, vi lämnar det helt enkelt eftersom vi uppenbarligen förstår varann.
Citera
2018-12-01, 20:23
Medlem
Börjar bli jobbigt för IL med tanke på hur inläggen numera ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in