2018-12-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Nu bet vi att Hampus lånat enorma belopp för ockerräntor. 1 miljon i månaden kan bara innebära att skulderna sålts till kriminella gäng och de satt dessa ockerräntor.

"Kan bara innebära" Ännu en spekulation utan någon som helst substans. Sen är det nån som tror det är en sanning och spinner vidare på det. Efter det åkte han till månen och gömde sig med Richard Branson. Jo det är sant, jag har läst det nånstans.
Citera
2018-12-01, 20:30
Medlem
Mycket spekulationer.
Jag vet några av de som lånat ut pengar till Hajen. Pratat själv med dem.
1. Hajen är skicklig teoretiskt. Men han har uppenbart inte gjort några överskott på sin handel senaste åren. Några blandar ihop deklarationsår med när man deklarerar. Senaste deklarationsåret är 2017.
2. Han har lånat av ganska många och över tid.
3. Månadsräntan är satt till 4 procent. Detta plussas enligt iaf några avtal på skulden.
4. Skuldebrevet löper några år. Men skulden förfaller till betalning tidigare om innehavaren av skuldebrevet kräver pengarna.
5. Nej det uppmärksammas inte av bankerna om pengarna överförs mellan privatpersoner. Det är inte ovanligt sexsiffriga belopp överförs. Men om pengarna blir väldigt stora ska de förklaras. Om då skuldebreven visas upp för banken är det sannolikt ok.
6. Hajen har gjort många av spekulationerna på CMC och det handlar om cfd kontrakt. I korthet så ställs säkerhet för en viss position. Och sen får man hävstång på positionen. Stor hävstång.
7. Hajen har enligt egna uppgifter främst handlat valuta eur/usd och dax (tyskt index 30 störst bolagen, volatilt).
8. Det är ju inte helt säkert att hela hans kapital är förbrukat..Även om mycket tyder att det mesta är borta.
9. Eftersom Hajen är duktig på analys, men verkar ha åkt dit på att ha tagit alldeles för stor risk, så är det inte helt uteslutet att han hittar en finansiär. Till goda villkor för finansiären.
Citera
2018-12-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Vilken trovärdig källa har visat att det "verkar" vara så att folk har sålt sina skulder?

Jag har ställt samma fråga som dig 3-4 gånger utan svar.
Merci69 har ingen källa för att det skulle vara så ö ht.

Dvs en klassiskt foliehatt som alltid väljer att tro på de mest långsökta och mest spektakulära teorierna.
Citera
2018-12-01, 20:32
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Läs hennes senaste blogginlägg så kanske det klarnar lite då. Jag känner dock stort obehag för att hon har två små barn som lever mitt i detta drama. Om det är som hon påstår så har inte hon eller barnen något hem att åka hem till.

Att vi inte ser saker på samma sätt är inget unikt, inte något som provocerar mig. Don't worry, vi lämnar det helt enkelt eftersom vi uppenbarligen förstår varann.

Nej, men det du säger går ju inte ihop helt enkelt.

Har hon hittat på allt så är ju inte barnen i fara.

Om hon inte har hittat på allt så är det ju någon annan som satt hennes barn i fara inte hon själv.
Citera
2018-12-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Nej nej nej.... jag ställer mig enormt frågande till den uppgiften. En miljon i månaden, vem fan skulle låna ut sådana belopp som skulle generera en miljon i månaden i ränta? Dessutom kritvita pengar som förs mellan konton till bank. Finns inte en enda chans, tror dessutom bankerna som idag är kissnödiga om det kommer in 100.000 kr från minimalt suspekt håll hade dragit i bromsen via compliance avdelningarna. Låter ännu mer galet nu det som hon skriver... låt oss säga att det är det absolut värsta. Han har lånat 10 miljoner av värsta gänget till 100% ränta om året så är det i princip omöjligt för dom att föra över pengarna till han. Återigen ett enormt märkligt uttalande från hennes sida... blir bara värre och värre det här.

Tror inte heller på det. Men inte förvånande, Bella är ganska känd för att uttala sig "felaktigt". Redan sen detta hände har hon ju blivit motbevisad på flera punkter (bl.a via sms-dump från H).

Det handlar nog om mycket pengar men antingen är det räntan som är överdriven eller så är det inte kritvita transaktioner.
Citera
2018-12-01, 20:41
Medlem
Larasofts avatar
Varför sitter H och skickar skärmdumpar till pressen istället för att hantera sina påstått vita förluster enligt regelverket, på plats?
Citera
2018-12-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazt
Snackar vi 4% ränta i månaden som nämnts så är det ett lån på ca 25m.

Ingen vet och alla utom IL nekar till dessa personer. Bella kan inte av självklara själv outa dom heller så hon har svårt att bevisa vad hon säger tyvärr.

Börjar mer och mer tro att IL ljuger om att hon var helt ovetande om hans ekonomi men att HJ faktiskt har lånat pengar av skumt folk men nekar.

Hon visste garanterat om att H hade fuffens för sig, det tvekar jag inte på. Men hon har nog försökt bortse från det eller ignorera det eftersom hennes förhållande var så perfekt för henne och hennes image.
Hon har ju redan själv sagt att hennes magkänsla sedan långt innan berättat för henne att något inte stod rätt till.
Hon har dessutom sagt att hon blev sur när H´s kort ej funkade på hotellet (och många andra tillfällen) - men sen när blir en kvinna sur för att någons bankkort inte funkar vid ett tillfälle?
Att hon blir sur skvallrar ju ganska starkt om att det ligger känslor "där" sedan innan och att det hänt förut, och därmed blir reaktionen starkare (därav sur) när nått "konstigt" händer igen.

Nä, jag tror hon visste ganska mycket längs hela vägen. Men hoppades väl på det bästa eftersom H var så bra för henne och livsstilen. Jag tror hon planerat sedan innan att om H avslöjas, så kommer hon slå på stora trumman och minsann visa att hon inte har någonting med saken att göra.
Kanske därav hon inte arbetat med H rent proffsigt och penga-mässigt.
Citera
2018-12-01, 21:09
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Även fast det är rätt underhållande så fattar jag inte hur en del här kan få denna soppa att vara Bellas fel.

Det är ju inte hon som har lånat pengar och spelat bort.

Även om hon visste om att han "inte hade rent mjöl i påsen" så gör ju inte det henne medskyldig i Hampus handlingar.

Jag är en sån som trott att det här med kvinnohat bara var en myt men jag början förstå att det ligger mycket i det där.
Citera
2018-12-01, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YarnPeople
Jag har ställt samma fråga som dig 3-4 gånger utan svar.
Merci69 har ingen källa för att det skulle vara så ö ht.

Dvs en klassiskt foliehatt som alltid väljer att tro på de mest långsökta och mest spektakulära teorierna.

Vissa sitteroch försvarar Hampus.Tm en lördagkväll..man kan undra vem som har intresse att försvara Hampus😉 1 miljon i månaden i ränta.
Vem fan lånar ut pengar till en psykopat? ” Bra på analys”. Han är ju helt värdelös. Lånar pengar att spekulera med. Gör bara stollar..utan kunskap och känsla för tradin..
Citera
2018-12-01, 21:26
Medlem
Hon verkar ganska upptagen med sig själv och sitt liv - och jag är därför helt övertygad om att hon inte har vetat att det låg såhär illa till. De har inte ens bott ihop och under deras månader ihop har de hälften av tiden inte ens bott i samma stad (eller län för den delen), resten av tiden har hon rest världen runt och knappast ens hunnit se sina barn, men ni tror på riktigt att hon träffade honom dagligen eller att hon var en del av hans verksamhet? Självklart har hon inte det. Jag är inte ett typiskt ”Bella”-fan, men rätt bör vara rätt.

Jag förstår inte hur man kan påstå att hon aktivt är en del av det här?

H bevis är ickesägande. Han försöker rädda sitt eget skinn, genom att använda Isabellas största svaghet (Bloggbevakning). Han vet att han genom Bloggbevakning kan vända allting emot henne. Väldigt barnsligt och lågt - han borde sköta sina betalningar och göra en ordentlig plan för sig själv och sin framtid istället för att förstöra för båda parter såhär.
Citera
2018-12-01, 21:32
Medlem
Stämmer de siffror som figurerat (4% ränta i månaden, nästan 1 MSEK ränta i månaden) innebär det 20-25 MSEK som lånats in.

Frågan som bör ställas är _varför_ han i så fall lånat pengarna? (Att något hänt är ju helt säkerställt då han själv erkänt att han gjort misstag / förlorat pengar).

I bästa fall, för honom, har folk "placerat" pengar hos honom, med någon uppgörelse om att om han gör förlust ska de få tillbaka det som förlorats och ränta under tiden fram till det som förlorats betalats. Men det ter sig som en ganska osannolik teori.

Har han istället helt enkelt lånat 20-25 MSEK måste han ha gjort det endera för att han tänkt skapa sig själv några miljoner och sedan betala tillbaka det han lånat, och/eller för att täcka upp förluster.

Det "värsta" scenariot är ju att han tradat bort 20-25 MSEK av folks pengar (sådana som lagts för placering), sedan lånat 20-25 MSEK och lyckats trade:a bort även dessa eller mycket av dem. I så fall rör det sig om uppemot 50 MSEK som "saknas".

Att bilen verkar ha sålts ter sig som indikator på likviditetsbrist. Möjligen försöker/försökte han "köpa sig en månad" genom den manövern.

Jag tror inte att IL haft någon direkt del i allt detta. Allt pekar på att han på egen hand skapat hela situationen. IL är inte den bästa på att hantera stress och kriser, med en del märkliga följder och uttalanden som konsekvens. Hon vill nog bara få så mycket distans som möjligt från härvan.

Hade detta varit en deckare hade dock kopplingen livvakten -> Scutus -> T*ge Åstr*m -> Pokerligan varit en given storyline (där livvakten med kumpaner stått för utlåningen och sedan blåst upp situationen....) , men det är nog minimal risk/chans för det i verkligheten.

Realiteten är nog ganska enkel: Hampus har eldat upp en massa pengar i flera omgångar och står nu i princip på bar backe med en mängd sura människor efter sig.
Senast redigerad av TheKeymaker 2018-12-01 kl. 21:34.
Citera
2018-12-01, 21:34
Bannlyst
Hampus ägde sin Bentley i exakt 1 månad. Den såldes 22/11 till någon Robert Molden.

I augusti så fördes det över lånade pengar till Hampus. Detta var i ett skedes när han blivit ihop med BB igen. Han hade inga pengar men var ju tvungen att hålka uppe sin fasad ” terminsräknaren med alla stålar”. För att impa på BB köpte han en Bentley från 2012. För lånade pengar.

Sedan sålde han bilen när BB gjorde slut. Då behövde han ju inte impa längre.
Denne Molden verkar vara engagerad i projekt i Ghana. Kanske Hampus stack till Ghana.😉

https://asterixia.se/2018/11/isabella-lowengrips-ex-pojkvan-har-salt-sin-bil-efter-en-manads-agarskap/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in