2018-11-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
I en tweet pratas om Jan och Kavastu. Antar att det är Arne Talving man pratar om. Vem är Jan ?? Håller dom på med samma smutsiga handel ??

Två bedragare enligt mig och finananastwitter. Har inget med Hajen att göra.
Citera
2018-11-26, 20:15
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
50 mille är fickpengar för syrianska maffian...dock så förväntar de sig avkastning på pengarna.
Det är för fan klart det inte är det. Femtio miljoner är skitmycket pengar för alla människor i Sverige med färre undantag än handens fingrar.
Citera
2018-11-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är för fan klart det inte är det. Femtio miljoner är skitmycket pengar för alla människor i Sverige med färre undantag än handens fingrar.
Det är mycket pengar men det är ett nätverk som omsätter extremt mycket pengar.
Citera
2018-11-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Hittar inget i den tråden som handlar om det du skrev.

Antingen så klantade jag mig med länken eller så har folk börjat radera sina tweets. @aktiealbin visste att Hajen höll på med något skumt med CDFer. Har inte lyckats hitta tillbaka.
Citera
2018-11-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Antingen så klantade jag mig med länken eller så har folk börjat radera sina tweets. @aktiealbin visste att Hajen höll på med något skumt med CDFer. Har inte lyckats hitta tillbaka.

Jag såg det. Men det är inget skumt att han hade Sharkpoolen och erbjöd att lära ut sin strategi. Han var tydlig från början med att han skulle tjäna på det.
Citera
2018-11-26, 20:19
Medlem
Citat:
Jag såg det. Men det är inget skumt att han hade Sharkpoolen och erbjöd att lära ut sin strategi. Han var tydlig från början med att han skulle tjäna på det.

Sen heter det CFDer. Och det är Albins personliga åsikt att det ska vara dåligt att handla med de.
Citera
2018-11-26, 20:19
Medlem
Citat:

Var det den här fina fonden?

https://twitter.com/TureMasing/statu...35234850492419
Citera
2018-11-26, 20:20
Medlem
Han träffade IL den 21:a, säljer bilen den 22:a och går sedan under jorden. Lär väl då ha en del pengar och klara sig ett tag. Om han lånat eller vad han nu gjort av maffian så finns ingen polisanmälan och uppgifter om eventuella flygresor blir inte lika lätta att hitta i första taget. Dock inte lätt att befinna sig på flykt och hela tiden behöva titta sig över axeln.
Citera
2018-11-26, 20:21
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Det är mycket pengar men det är ett nätverk som omsätter extremt mycket pengar.
Jag har invänt mot att det är "fickpengar för Syrianska maffian". Det är självklart att det finns kriminella organisationer som omsätter (omsatte) mer än så per år (typ El Chapo med flera) men det är inte "fickpengar" för mer än ett fåtal personer i Sverige. Utomlands finns det ju oligarker och såklart några affärsledare som nog skulle kunna kalla det "fickpengar".
Citera
2018-11-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Var det den här fina fonden?

https://twitter.com/TureMasing/statu...35234850492419

Snälla ha lite grundkunskap om du ska posta. Det var Hajen som skrev den pitchen, ja. Men det har inget med Sharkpoolen att göra.
Citera
2018-11-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Du verkar gå mycket på känsla, för jag antar att det här med "skottpengar" är ännu en grej som du inte har belägg för?
Men herregud, han har gått under jorden... Likaså Bella, barnen och exmaken. Det finns en hotbild mot honom och även Bella. Att det finns ”skottpengar” menas med att det garanterat är anlitade proffs som står för hoten.
Citera
2018-11-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag har invänt mot att det är "fickpengar för Syrianska maffian". Det är självklart att det finns kriminella organisationer som omsätter (omsatte) mer än så per år (typ El Chapo med flera) men det är inte "fickpengar" för mer än ett fåtal personer i Sverige. Utomlands finns det ju oligarker och såklart några affärsledare som nog skulle kunna kalla det "fickpengar".
Det är tydligt att du inte förstår hur mycket pengar dem har. De har så mycket pengar att de kan köpa upp välrenommerade restauranger i Sthlm som omsätter extremt mycket pengar varje år. Ni får tro som ni vill men vi som bor här är väl medvetna om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in