2018-12-04, 15:35
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
En sak som jag inte förstår.
Man är en person som gillar, eller rättare sagt, lever på att investera pengar. Det första man investerar i är väl en bostad? Och körkort innan man köper bil?!? Eller är det bara jag som inte fattar? Hur är det ställt i huvudet hos den här människan och hur kunde inte Bella se igenom detta?

Just nu ska man inte gå in som ny på borättmarknaden.
Citera
2018-12-04, 15:35
Bannlyst
Citat:
En sak som jag inte förstår.
Man är en person som gillar, eller rättare sagt, lever på att investera pengar. Det första man investerar i är väl en bostad? Och körkort innan man köper bil?!? Eller är det bara jag som inte fattar? Hur är det ställt i huvudet hos den här människan och hur kunde inte Bella se igenom detta?

Manipulerande personer kan vara svåra att komma på. Han har svar på alla typer av frågor.

Fast när han grät för att han inte fick låna 500 000 kr av IL borde hon börjat att fatta. Hon borde fattat att en skicklig trader med miljoner på kontot köper en brf först när styrräntorna är på MINUS😀
Citera
2018-12-04, 15:39
Medlem
Wheeler88s avatar
https://nyheter24.se/noje/919096-fan...-mot-sig-sjalv

Igår avslöjades det att Isabella "Blondinbella" Löwengrip tidigare har fejkat en hotbild mot sig själv. Nu rasar Isabellas fans – och de kräver svar. – Hur kan man hitta på något sånt?! Känner mig lurad som tyckt synd om dig, lyder en kommentar.

någon som redan postat denna så ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av Wheeler88 2018-12-04 kl. 15:42.
Citera
2018-12-04, 15:39
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Just nu ska man inte gå in som ny på borättmarknaden.

Det är nog inga problem att göra det. Det är få budgivare per lägenhet och många går för utropspris. Har man tillgång till pengar så som H verkar haft är det smartare att lägga dessa på en bostadsrätt än en kärra och smycken till dejten.
Citera
2018-12-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Manipulerande personer kan vara svåra att komma på. Han har svar på alla typer av frågor.

Fast när han grät för att han inte fick låna 500 000 kr av IL borde hon börjat att fatta. Hon borde fattat att en skicklig trader med miljoner på kontot köper en brf först när styrräntorna är på MINUS😀

Suck...Och betalar toppriser pga den låga räntan. En skicklig trader (vilket du verkar vara långt ifrån) köper en brf när räntan är på topp, för att därefter se den öka i värde när räntan sjunker.
Citera
2018-12-04, 15:48
Bannlyst
7 januari 2018 flyttade HJ upp till Stlm. På 11 månader hinner han att göra sig omöjlig i Stlm.😉 Tjänade visst 234 000 kr under 2017. Det var inte mycket att komma med för att hyra en 1:a på Östermalm för nästan 20000 kr. Samt köpa Chanelskor till IL..eller betala 20000 kr för några nätter i Köpenhamn😉 Självklart de pengarna gick upp i rök ganska snart..och att han behövde låna för att kunna finansiera detta livet😁

https://bloggbevakning.se/2018/01/06...n-ny-haj-stan/
Citera
2018-12-04, 15:49
Bannlyst
Citat:
Det är nog inga problem att göra det. Det är få budgivare per lägenhet och många går för utropspris. Har man tillgång till pengar så som H verkar haft är det smartare att lägga dessa på en bostadsrätt än en kärra och smycken till dejten.

Han hade väldigt lite pengar.
Citera
2018-12-04, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hampus Jarlbo tidigare Blondinbellas pojkvän har utsatt henne och barnen för fara. Vilka kriminella har letat efter honom hos Isabella. Isabella berättar att det är personer som är bla dömda för människorov.

https://www.expressen.se/noje/kidnap...ex-pojkvannen/

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ella-lowengrip

Svar: Han har inte blåst nåt kriminellt gäng, så nu kan ni låsa tråden lr byta namn.
Citera
2018-12-04, 16:30
Medlem
linda skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Svar: Han har inte blåst nåt kriminellt gäng, så nu kan ni låsa tråden lr byta namn.

Äh, tråden är ju i högst grad levande. Låsa tråden känns ju onödigt och byta namn kan ju göras först när de som lånat pengar till honom är kända. Vi vet ju inte om det är kriminella bland de ca nio långivarna
Citera
2018-12-04, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linda skugge
Äh, tråden är ju i högst grad levande. Låsa tråden känns ju onödigt och byta namn kan ju göras först när de som lånat pengar till honom är kända. Vi vet ju inte om det är kriminella bland de ca nio långivarna

Långivarna är inom restaurangbranschen som anlitar gängmedlemmar för att driva in pengar.
Citera
2018-12-04, 16:42
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Snälla, du hör ju hur dumt det låter. Fakta säger att HJ hade en vinst på 234 000 kr under 2016 och ett underskott på 1,8 miljoner kr under 2017. Fattar du inte att han tjänade lite pengar fram till en bit in på 2017, troligtvis på en resa i någon aktie, sedan förlorade han allt. Han var en värdelös trader. Saknar de grundläggande kunskaperna i aktietrading.

Om skuldebrevet stämmer, och det vet vi snart så kommer vi veta mer säkert. Men så här ungefär ser det ut. Sedan är det inget konstigt att man betalar ca 19000 kr för en lya på Östermalm i andra hand. Du betalar ju för lånekostnaden som den som hyr ut har och amortering mm. Bor du i skogen?
Citera
2018-12-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Nej, nej, nej. Han tjänade mycket mycket mer än några 5000 kr per punkt. Tro mig. Han är pro trader/kund. Han betalar inte mer än ca 1% i säkerhet på sin exponering. Är ni med? Vanliga traders betalar ca 5 % på IG mot de stora Index. Dvs lägger man in som vanlig trader ca 150 000 kr tjänar man ca 94 euro per punkt på USA500 och ca 920 kr på Sverige30. Har du en maximal stop/loss kostar den dig ca 1000-1500 kr vid förlust. Nu satsade Hampus mycket, mycket mer. Och på tex Bitcoins. Problemet där är att du har en hög spread, bara innan du tjänar pengar måste kursen röra sig åt rätt håll, samt så har de en max stopp loss som kostar mycket. Har du maximal stop/loss (som ju kan låta vettigt i allas öron) så funkar inte riktigt bra på Crypto. Kursen svänger för mycket och man åker ut hela tiden. Så då tror jag han sket i stop/lossen efter ett tag och framförallt då han swingade (dvs kunde övernatta på börsen med sin sjukt höga hävstång. Han tog extrema risker.

Men som ett exemple för er som inte är vana trading, om jag tex placerar 30 000 000 kr på Bitcoin, säg att jag köper 770 kontrakt, då tjänar jag ca 770 euro per punkt, i runda slängar ca 8000 kr. Max skydd(stop/loss) 200 punkter som kostar 154.000 ! Euro vid förlust, Dvs ca 1,5 miljon. Då är det här vid en vanlig icke pro trader. Hampus betalade ca 1/5 del i säkerhet, dvs 300 000 vid varje förlustaffär men tjänade också 5 x mer på sin hävstång. Dvs han tjänade ca 40 000 kr per punkt. Nu pratar vi Bitcoins. Betydligt mer på stora Index.

Där ungefär har ni bilden. Så steg kursen 10 punkter tjänade han 400 000 kr men kunde förlora 300 000 kr samt så om han låg länge ute så sket han nog i hävstången. Då tillslut har han inte råd längre att sälja sin position vid förlust. Nu är det här på ett ca men ungefär.

Men tittar vi på vanliga indexet, om du köper USA 12000 kontrakt dvs ca 30 000 000 kr så tjänar du ca 120 000 per punkt och förlorar lika mycket vid förlust. Men är du pro kan du ju tjäna 5x mer på samma belopp. Dvs en punkt, halv mille...

Det där är inte trading, det är gambling. Med sjukt dåliga odds eftersom han satt högst upp på läktaren, eller tom utanför stadion...långt långt från de riktiga flödena, långt långt från där matchen spelas.

If you can't spot the sucker at the table....etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in