2019-01-23, 06:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Man kan aldrig lova avkastning.

Hampus gjorde det men han kunde, uppenbarligen, inte garantera den!
Senast redigerad av Ringhals3 2019-01-23 kl. 06:57.
Citera
2019-01-23, 06:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hsxb3460
Hoppas de och alla andra långivare får tillbaka något från konkursboet eller i framtiden. Ett bolag kan ha en verksamhetsbeskrivningen men kan syssla med värdepapper mm också.

Fanns även flera andra stora fordringar , en annan på 10,67M , en på 5M .

Ja det är vanligt att i princip vilken sorts bolag som helst. Caféer som skomakerier, har formuleringen "handel med värdepapper" med i verksamhetsbeskrivningen.
Citera
2019-01-23, 08:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenjorPanflojt
Om du kollar balansräkningen i valfri bank så kan jag lova att du hittar samma intressanta fenomen. Om du lånar ut en miljon till någorlunda marknadsmässig ränta så kommer din omsättning bara vara en bråkdel av det utlånade kapital.
Balansräkningen ska visa tillgångar och skulder, alltså också utlånat kapital.

Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Alltså de kan ju taget ett lån på x-miljoner och sen lånat ut hela eller delar av det till Hampus. Detta hade inte setts på något sätt i omsättningen.

Men håller med om att det luktar unket här..
Det skulle inte synas på omsättningen i resultaträkningen men däremot i balansräkningen.
Citera
2019-01-23, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det skulle inte synas på omsättningen i resultaträkningen men däremot i balansräkningen.

Det kommer nog synas i senare bokslut 2018.
Hursom hur tror ni H gör nu?
Är det någon som skulle tänka sig anställa honom, han sökte ett jobb på sin instagram story för inte så länge sedan😂
Citera
2019-01-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hsxb3460
Det kommer nog synas i senare bokslut 2018.
Hursom hur tror ni H gör nu?
Är det någon som skulle tänka sig anställa honom, han sökte ett jobb på sin instagram story för inte så länge sedan😂

Inte en chans att jag skulle anställa en sådan svindlare på ett jobb där han fick hantera något av värde. Han är på desperat jakt efter nya pengar.
Citera
2019-01-23, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Inte en chans att jag skulle anställa en sådan svindlare på ett jobb där han fick hantera något av värde. Han är på desperat jakt efter nya pengar.

Jasså har du hört något om att han springer runt och jagar kapital eller? 🤔

Fyfan...
Citera
2019-01-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Ja, men nu var det just omsättningen vi diskuterade.
Citera
2019-01-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
Det kallas leverage.

Vanliga cfd kan du geara 10-30ggr beroende på vad du kör, då går det fort. Han visade ju ofta vinster på närmare 1mio när index rört sig typ 0,5. Då kan ni fatta sizen?

Vet du vilka cfd:er han körde? Var det när börsen vände ner i höstas det gick åt helvete?

Han verkar ha hållit på med Bitcoin också. Någon som vet hur han satsade?
Citera
2019-01-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Vet du vilka cfd:er han körde? Var det när börsen vände ner i höstas det gick åt helvete?

Han verkar ha hållit på med Bitcoin också. Någon som vet hur han satsade?

Var nog som han själv sa. Väldigt många dåliga affärer i följd.
Citera
2019-01-23, 11:31
Medlem
H sade till mig för ett gäng år sedan att "den som förlorar pengar på börsen är kass, inkompetent och vet inte vad han/hon sysslar med". Så var (och verkar fortfarande) hans attityd vara. Psykopatiska personlighetsdrag? Absolut. Narcisst? Ja, troligen.
Vi får väl se om det ultrablå politiska synsättet tvättas ur honom nu när vi andra får betala för hans hybris (då jag antar att han kommer att ansöka om skuldsanering). Av erfarenhet av honom tror jag dock att begrepp som ödmjukhet inte ens existerar ens i hans vildaste fantasier/mardrömmar.
Ni som bölar om att det är synd om honom, att han är stark, osv... Lägg ner. H är en fifflare. En drömmare utan verklighetskoppling. Han tror åt helvete för gott om sig själv och sin kapacitet. En rejäl dos jante hade suttit på sin plats för honom och hans eget bästa (bevisligen).
Citera
2019-01-23, 12:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cancerman777
H sade till mig för ett gäng år sedan att "den som förlorar pengar på börsen är kass, inkompetent och vet inte vad han/hon sysslar med". Så var (och verkar fortfarande) hans attityd vara. Psykopatiska personlighetsdrag? Absolut. Narcisst? Ja, troligen.
Vi får väl se om det ultrablå politiska synsättet tvättas ur honom nu när vi andra får betala för hans hybris (då jag antar att han kommer att ansöka om skuldsanering). Av erfarenhet av honom tror jag dock att begrepp som ödmjukhet inte ens existerar ens i hans vildaste fantasier/mardrömmar.
Ni som bölar om att det är synd om honom, att han är stark, osv... Lägg ner. H är en fifflare. En drömmare utan verklighetskoppling. Han tror åt helvete för gott om sig själv och sin kapacitet. En rejäl dos jante hade suttit på sin plats för honom och hans eget bästa (bevisligen).

Hampus är en ung slyngel som inte är torr bakom öronen!

Han agerade under hela sin "karriär" på en börs/marknad som sedan 2008 bara gick upp, upp, upp! Då är det lätt att drabbas av hybris / storhetsvansinne och en stor övertro på sina färdigheter!

En liten sättning i börsklimatet i höstas och så sitter han plötsligt i skiten med 34.000.000 kr i skulder och blygsamma 540.000 i tillgångar.

Det är på en vikande marknad / börs som det visar sig vem som är skickligast och där slår min mamma Hampus med hästlängder!

Återstår att se om han lärt sig något av det han ställt till nu! Tveksamt för han ger enligt min uppfattning psykopatvibbar!

Hur många "Hampus" finns det runt Stureplan?
Citera
2019-01-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hampus är en ung slyngel som inte är torr bakom öronen!

Han agerade under hela sin "karriär" på en börs/marknad som sedan 2008 bara gick upp, upp, upp! Då är det lätt att drabbas av hybris / storhetsvansinne och en stor övertro på sina färdigheter!

En liten sättning i börsklimatet i höstas och så sitter han plötsligt i skiten med 34.000.000 kr i skulder och blygsamma 540.000 i tillgångar.

Det är på en vikande marknad / börs som det visar sig vem som är skickligast och där slår min mamma Hampus med hästlängder!

Återstår att se om han lärt sig något av det han ställt till nu! Tveksamt för han ger enligt min uppfattning psykopatvibbar!

Hur många "Hampus" finns det runt Stureplan?

Japp. Instämmer.

En sak som hans fanskara inte skänkt ens en tanke är att OM han nu gjorde så förbannat stora vinster titt som tätt... Varför har han då nära noll i tillgångar?

Dessa valpar...när skall de lära sig att "klipp" och "snabba pengar" är någonting som inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in