Citat:
Ursprungligen postat av
cancerman777
H sade till mig för ett gäng år sedan att "den som förlorar pengar på börsen är kass, inkompetent och vet inte vad han/hon sysslar med". Så var (och verkar fortfarande) hans attityd vara. Psykopatiska personlighetsdrag? Absolut. Narcisst? Ja, troligen.
Vi får väl se om det ultrablå politiska synsättet tvättas ur honom nu när vi andra får betala för hans hybris (då jag antar att han kommer att ansöka om skuldsanering). Av erfarenhet av honom tror jag dock att begrepp som ödmjukhet inte ens existerar ens i hans vildaste fantasier/mardrömmar.
Ni som bölar om att det är synd om honom, att han är stark, osv... Lägg ner. H är en fifflare. En drömmare utan verklighetskoppling. Han tror åt helvete för gott om sig själv och sin kapacitet. En rejäl dos jante hade suttit på sin plats för honom och hans eget bästa (bevisligen).
Hampus är en ung slyngel som inte är torr bakom öronen!
Han agerade under hela sin "karriär" på en börs/marknad som sedan 2008 bara gick upp, upp, upp! Då är det lätt att drabbas av hybris / storhetsvansinne och en stor övertro på sina färdigheter!
En liten sättning i börsklimatet i höstas och så sitter han plötsligt i skiten med 34.000.000 kr i skulder och blygsamma 540.000 i tillgångar.
Det är på en vikande marknad / börs som det visar sig vem som är skickligast och där slår min mamma Hampus med hästlängder!
Återstår att se om han lärt sig något av det han ställt till nu! Tveksamt för han ger enligt min uppfattning psykopatvibbar!
Hur många "Hampus" finns det runt Stureplan?