2019-01-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hsxb3460
Ok tack ska läsa mig in i det

Daxhandlaren ( antar att du handlar aktivt ) , kan du förklara för en som inte vet något . Hur kan man förlora så mycket med hans ”profi” och analyser som brukade lägga upp på imarknadsn och hans ”sharpool” .
Måste ha haft 0 risk Management

Jävligt svår fråga.

Enligt mig så är/var han inte fake utan gjorde bra resultat under flera år.

Jag skulle nog gissa att det blev för mycket annat vid samband med flytten till Stockholm (något han själv sagt). Sedan att istället för att ta någon månad ledig och försöka fatta vad som händer så sizeade han säkert upp för att "vinna tillbaka" och då slutade det här.

Riktigt starkt då man inte märkte någon skillnad på honom under denna period som onekligen varit tuff.
Citera
2019-01-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Jävligt svår fråga.

Jag skulle nog gissa att det blev för mycket annat vid samband med flytten till Stockholm (något han själv sagt). Sedan att istället för att ta någon månad ledig och försöka fatta vad som händer så sizeade han säkert upp för att "vinna tillbaka" och då slutade det här.

Riktigt starkt då man inte märkte någon skillnad på honom under denna period som onekligen varit tuff.

Ja den sista biten du nämner är helt klart starkt, att fortfarande försöka hålla profilen levande och uppe in i det sista. Tror dock han kunde skött detta snyggare mot långivarna. Som jag förstår så agerade han i panik efter att hans ex blåst upp något som inte var sant.
Han hade nog klarat sig bättre utan henne är min gissning.
Citera
2019-01-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ja den sista biten du nämner är helt klart starkt, att fortfarande försöka hålla profilen levande och uppe in i det sista. Tror dock han kunde skött detta snyggare mot långivarna. Som jag förstår så agerade han i panik efter att hans ex blåst upp något som inte var sant.

Yes, och iaf sluppit hela mediedrevet.
Citera
2019-01-22, 22:53
Medlem
Citat:
Yes, och iaf sluppit hela mediedrevet.

Tror mediedrevet skadad honom mer än själva fordringarna som ligger på honom. Detta gör ju helt klart det mycket svårare för honom att skapa något långsiktigt.
Han hade kanske haft en chans om inte det fanns så mycket skit ute på honom nu.

Hon har skadat honom något enormt. Samtidigt som hon tjänade något otroligt på all trafik - dock så fick hon stå med livvaktskostnader under två veckors period. Sen kom de för nära varann. Eller rent ut sagt insåg sanningen eller fick det svart på vitt att hela biten om att det skulle röra sig om farliga typer inte existerade.

Hade så varit fallet.... hade vi nog läst och hört ett och annat. H skulle verkligen inte kunna springa som han gör i Stockholm utan att passera gå 😂
Citera
2019-01-22, 22:58
Medlem
Citat:
Jävligt svår fråga.

Det kallas leverage.

Vanliga cfd kan du geara 10-30ggr beroende på vad du kör, då går det fort. Han visade ju ofta vinster på närmare 1mio när index rört sig typ 0,5. Då kan ni fatta sizen?

Starkt att inte visa? Det kallas för psykopat
Citera
2019-01-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
Det kallas leverage.

Vanliga cfd kan du geara 10-30ggr beroende på vad du kör, då går det fort. Han visade ju ofta vinster på närmare 1mio när index rört sig typ 0,5. Då kan ni fatta sizen?

Starkt att inte visa? Det kallas för psykopat

Woooooow! Shiiit vilken size han måste ha kört. Men en fråga då han förlorat närmare 34-35M ( eller säg 30M , levt lyxliv för 5M )
Borde han inte få tillbaka en större summa på skatten?

Jag drar tillbaka starkt och håller med dig, detta är ren psykopati!
Citera
2019-01-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Enligt allabolag.se så driver de frisörverksamhet. Så på vilket vis skulle utlåning av pengar påverka deras omsättning menar du?

Det bolaget verkar vara lite ”fläsk och filt” om man läser verksamhetsbeskrivningen samt tittar på vinstmarginalen. Jag har svårt att föreställa mig klippning som deras stora kassako, men jag kan förstås ha fel. Den yngre brodern verkar också vara ledamot i ett bolag som håller på med finansiering plus ett bolag som håller på med vård. Sätter 30 spänn på att han beskriver sig som affärsman.
Citera
2019-01-22, 23:25
Medlem
Citat:
Woooooow! Shiiit vilken size han måste ha kört. Men en fråga då han förlorat närmare 34-35M ( eller säg 30M , levt lyxliv för 5M )
Borde han inte få tillbaka en större summa på skatten?

Jag drar tillbaka starkt och håller med dig, detta är ren psykopati!

Om du har gjort stora vinster, sen stora förluster under samma år, då kan du kvitta de två och slippa skatt! Om du inte har gjort några vinster och stora förluster, då har du fläskiga avdrag som du inte kan kvitta mot någonting. Om han betalat in skatt under året så får han alltså tillbaka de pengarna under rätt omständigheter. Men det skulle jag inte ta för givet att han har gjort. Affärerna gjordes ju inte ens i skydd av ett aktiebolag.
Citera
2019-01-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SenjorPanflojt
Det bolaget verkar vara lite ”fläsk och filt” om man läser verksamhetsbeskrivningen samt tittar på vinstmarginalen. Jag har svårt att föreställa mig klippning som deras stora kassako, men jag kan förstås ha fel. Den yngre brodern verkar också vara ledamot i ett bolag som håller på med finansiering plus ett bolag som håller på med vård. Sätter 30 spänn på att han beskriver sig som affärsman.

Hoppas de och alla andra långivare får tillbaka något från konkursboet eller i framtiden. Ett bolag kan ha en verksamhetsbeskrivningen men kan syssla med värdepapper mm också.

Fanns även flera andra stora fordringar , en annan på 10,67M , en på 5M .
Citera
2019-01-22, 23:28
Medlem
Citat:

Starkt eller snarare psykopatiskt att vara eller verka oberörd trots omständigheterna. Skyldig så mycket pengar och bara köra på. Noll moral alltså. Blir inte förvånad om han har någon slags störning.

Och pengarna hade varit borta lik förbannat även om detta inte blivit kännt i media. Risken är ju att han hade fortsatt försöka vinna tillbaka, förlorat ännu mer och lurat fler ifall det inte blivit uppmärksammat. Däremot har förhållandet med Isabella gjort att han försökt matcha hennes lyxliv, imponera och visa en rik och lyckad fasad.

Upp som en sol, ned som en pannkaka.
Citera
2019-01-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SenjorPanflojt
Om du har gjort stora vinster, sen stora förluster under samma år, då kan du kvitta de två och slippa skatt! Om du inte har gjort några vinster och stora förluster, då har du fläskiga avdrag som du inte kan kvitta mot någonting. Om han betalat in skatt under året så får han alltså tillbaka de pengarna under rätt omständigheter. Men det skulle jag inte ta för givet att han har gjort. Affärerna gjordes ju inte ens i skydd av ett aktiebolag.

Haha han Hr knappt betalat något som han skulle kvitta eller få tillbaka. Tack för svar då vet jag 👍
Citera
2019-01-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Starkt eller snarare psykopatiskt att vara eller verka oberörd trots omständigheterna. Skyldig så mycket pengar och bara köra på. Noll moral alltså. Blir inte förvånad om han har någon slags störning.

Och pengarna hade varit borta lik förbannat även om detta inte blivit kännt i media. Risken är ju att han hade fortsatt försöka vinna tillbaka, förlorat ännu mer och lurat fler ifall det inte blivit uppmärksammat. Däremot har förhållandet med Isabella gjort att han försökt matcha hennes lyxliv, imponera och visa en rik och lyckad fasad.

Upp som en sol, ned som en pannkaka.

Tror som du skriver, att fler hade hamnat i riskzon och större bubbla hade skapats

Ja men Isabella har verkligen spelat dum här, hon har själv skrivit att hon tyckt att han var konstig och hade stora summor pengar på kontot men aldrig frågat eller brytt sig- förmodligen för att han fyllde alla hennes behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in