Citat:
Ursprungligen postat av
Soda--Pop
När det gäller skulder för böter, vite osv delges man inte utan det går direkt till KFM när betalningsfristen är ute.
Betalningsanmärkning vet jag inte hur det korrelerar men att du har skulder står det säkert i registret. Bäst jag vet skickar de inte brev som inkassoföretag och "letar" efter dig utan de skickar en upplysning ifall de har din postaddress (eller senast kända) eller email. Efter det skickar de inget, var dock aktsam med banker för de jobbar tätt med KFM. Ifall saldot på konto under ditt namn hamnar över ca 11 000 under en vecka då meddelar banken det till KFM som tar de pengar som är över efter existensminimum.
Ränta på skulden försvinner i samband med att skulden preskriberas, efter 5 år då domen meddelades.
PS lycka till.
Har inget kvar i min svenska bank, och staten, eller åtminstone tingsrätten, har min e-mail men har inte fått något där, har även ett registrerat svenskt telefonnummer som polisen kallat mig till förhör via innan, men ingen har ringt om skulden. Som du var inne på så har jag tänkt vänta ut de 5 åren.