2019-02-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedolina
Tack för mycket bra tips. Vad angav du för skäl för borttagande av Google resultatet då du fyllde i blanketten?

Ni är välkomna att kopiera och klistra det jag sa.

Man fyller i blankettet här:
https://www.google.com/webmasters/to...642&hl=en&rd=1

Jag gav 2 länker - 1:e till mrkoll med min information visat, sedan 2:e till google search som visade mrkoll med mitt namn och "åtalats för brott. Jag sa så här:

The first link is to a data collector, mrkoll.se which reports that I was prosecuted for an offence ("åtalats för brott"). Users must then pay 99kr to find out that a) it was a driving offence and b) I was acquitted of all charges. However, my real problem is the way that Google indexes this particular search result (see second link). The summary text underneath the hyperlink to mrkoll.se says "åtalats för brott" before any other information is given. This is the first and last thing that most people will see about me, since they have to pay in order to find out the truth. This creates an outrageous distortion of my public profile. What mrkoll and Google are doing is no different from hanging a sign outside my house saying "a criminal lives here". I am happy to provide you with a copy of the Court judgment if you need to see it.

Fick ett mail om 2-3 dagar från Google removal teamet med bekräftelse att länken är nu blockerat i hela Europa. Jag tror inte så många kan hitta mrkoll utan Googles hjälp så är jar helt nöjd med utkomsten.
Citera
2019-02-21, 21:44
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Allmänna diskussioner om hur Mrkoll.se fungerar eller om företrädare för sajten är inte ämnet. Skärpning.

/Mod
Citera
2019-02-22, 14:09
Medlem
kakelpannas avatar
Med hjälp av denna länk kan ni söka på minderåriga på mrkoll.se. Denna går ner till 12 år men det finns ett annat hål som låter er söka på ner till 7, hittade en som var fyra år till och med (se längre ner) Jag kontaktade pålisen, men de bryr sig inte, upptagna med att göda niggers och slå upp våldtäktsförläggningar.

https://jsfiddle.net/qe894dtm/

Är det lagligt det som de håller på med?

För att hitta fyraåringar så kan ni köra ett skript som provar alla personnummer i den åldern:
mrkoll.se/person/xxx/BBB

B ska vara ett personnummer, 12 siffror/tecken, i Base64-kodning.
Du kan använda den här https://www.base64encode.org/ : ersätt sedan BBB ovan med resultatet.

Är det här verkligen offentliga uppgifter? Bryter inte det här mot sjuhelvetes många lagar?
Länkade precis till en 5-åring men skämdes och tog bort det.

Lycka till!
Senast redigerad av kakelpanna 2019-02-22 kl. 14:22.
Citera
2019-02-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Med hjälp av denna länk kan ni söka på minderåriga på mrkoll.se. Denna går ner till 12 år men det finns ett annat hål som låter er söka på ner till 7, hittade en som var fyra år till och med (se längre ner) Jag kontaktade pålisen, men de bryr sig inte, upptagna med att göda niggers och slå upp våldtäktsförläggningar.

https://jsfiddle.net/qe894dtm/

Är det lagligt det som de håller på med?

För att hitta fyraåringar så kan ni köra ett skript som provar alla personnummer i den åldern:
mrkoll.se/person/xxx/BBB

B ska vara ett personnummer, 12 siffror/tecken, i Base64-kodning.
Du kan använda den här https://www.base64encode.org/ : ersätt sedan BBB ovan med resultatet.

Är det här verkligen offentliga uppgifter? Bryter inte det här mot sjuhelvetes många lagar?
Länkade precis till en 5-åring men skämdes och tog bort det.

Lycka till!

Det finns inget som hindrar dessa sidor från att lägga ut saker om barn. Jag har redan redogjort för hur folk kan kartlägga hela familjer via dessa sidor. Barn brukar vara med som brottsoffer, LVU-offer och offer för vårdnadstvister. Däremot kan man få ut betydligt fler dokument om vilka barn som helst om man vet vad man skall söka efter.

Med ett utgivningsbevis kan du till och med få ut, eller rättare sagt ta del av, barns sjukjournaler, journaler från socialtjänsten, skolanteckningar om eleven etc. HD har redan fastslagit att inget hinder föreligger en journalist att få ta del av sekretessbelagd information och sedan sprida den. Detta för att YTL och TF går före OSL.

Det du däremot har gjort kan ligga till grund för dataintrång då du använder ett hål i deras system. Ett ganska lätt hål att hitta, men det gör det inte mer lagligt för det.
Citera
2019-02-22, 16:12
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nej, de har inte gjort så för att få fram barns sidor. De har av misstag inte stängt strängen i adressfältet. Det är ett vanligt säkerhetshål.

Nej, de vill ge ut uppgifter på 5-åringar. De är psykopater.
Citera
2019-02-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Nej, de vill ge ut uppgifter på 5-åringar. De är psykopater.

Utan att tälja vad för person; Vad för kategori av uppgifter hittade du på den femåringen? Var det typ LVU, vårdnadsutrednigar, domar med barnet som BO?
Citera
2019-02-22, 16:24
Medlem
kakelpannas avatar
Citat:
Utan att tälja vad för person; Vad för kategori av uppgifter hittade du på den femåringen? Var det typ LVU, vårdnadsutrednigar, domar med barnet som BO?

Adress och i vissa fall domar.

Citat:
Tyvärr har våra grundlagar blivit föråldrade och de missbrukas nu av diverse verksamheter. Barn är inte mer än personer de också och är självklart föremål för domar och myndighetsbeslut. Dessa uppgifter är inte enligt lag skyddade, utan det är verksamheterna själva som bestämmer om barn skall skyddas eller inte.

Det skiter väl mrkoll och annat pack i.
Citera
2019-02-22, 17:39
Moderator
Gordon Blixts avatar
OT raderat. Jag skiter högaktningsfullt i vad ni tycker om invandring - det är inte ämnet. Skärpning! Antingen håller ni er hjälpligt till det juridiska eller så tar jag fram varningsströaren och strösslar. Jag skämtar inte.

/Mod
Citera
2019-02-22, 19:05
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Det finns inget som hindrar dessa sidor från att lägga ut saker om barn. Jag har redan redogjort för hur folk kan kartlägga hela familjer via dessa sidor. Barn brukar vara med som brottsoffer, LVU-offer och offer för vårdnadstvister. Däremot kan man få ut betydligt fler dokument om vilka barn som helst om man vet vad man skall söka efter.

Med ett utgivningsbevis kan du till och med få ut, eller rättare sagt ta del av, barns sjukjournaler, journaler från socialtjänsten, skolanteckningar om eleven etc. HD har redan fastslagit att inget hinder föreligger en journalist att få ta del av sekretessbelagd information och sedan sprida den. Detta för att YTL och TF går före OSL.

Det du däremot har gjort kan ligga till grund för dataintrång då du använder ett hål i deras system. Ett ganska lätt hål att hitta, men det gör det inte mer lagligt för det.

Har du en källa till detta: "Med ett utgivningsbevis kan du till och med få ut, eller rättare sagt ta del av, barns sjukjournaler, journaler från socialtjänsten"?
Citera
2019-02-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du en källa till detta: "Med ett utgivningsbevis kan du till och med få ut, eller rättare sagt ta del av, barns sjukjournaler, journaler från socialtjänsten"?

HDs domskäl för fallet om journalisten som fotograferade Musköbasen och blev friad.
Citera
2019-02-22, 19:10
Medlem
trottwells avatar
Citat:
HDs domskäl för fallet om journalisten som fotograferade Musköbasen och blev friad.

Har du en länk? Att du skriver det är ingen källa.
Citera
2019-02-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du en länk? Att du skriver det är ingen källa.

Det är en referens till en källa. Nej, jag har inte målnumret för den domen. Sök på forumet och du skall finna.

Korrekt källreferens: HDs prejukat om fallet med jorunalisten som fotograferade skyddsobjektet; Musköbasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in