Citat:
Ursprungligen postat av seY
Hej,
Jag skall börja med att säga att jag aldrig "kurat" och jag har inga planer på att börja. Däremot tror jag att ni som håller på med sånt har mycket kunskap och erfarenhet av det problem som jag har, nämligen gyno. Så, jag hoppas ni har lust att hjälpa mig och ge lite goda råd.
Hursomhelst, jag har haft gyno sedan tidiga tonåren(vilket var ett tag sedan). Eftersom jag varit överviktig har jag dock antagit, ovetandes om vad gyno faktiskt är, att det skulle försvinna om jag bara går ner i vikt. Riktigt så funkar det ju inte, vilket jag upptäckt nu. Jag har äntligen, efter alldeles för lång tid, börjat komma i riktigt bra form. Senaste 6 månaderna har jag kanske förlorat 20Kg och jag har inte så långt kvar innan jag är nöjd. Ett problem kvarstår ju dock, och det är gyno.
Från det jag läst är den enda riktiga lösningen en operation, som kostar närmare 20,000Kr. Det är pengar jag inte kommer kunna avvara på många år. Saken är bara den att jag tänker inte må dåligt över det här längre. Skiten skall bort, och helst innan badsäsongen. Frågan är bara hur man löser det?
Jag har fått intrycket att är man över 18 är det svårt, men inte omöjligt, att få operationen gratis. Kanske vet ni hur det funkar och vad man skall göra för att lyckas få det?
Tack på förhand, och hoppas ni har lust att hjälpa mig.
- Du har stora problem med gynot, du kan inte bada.
- Du blir psykiskt instabil när du tittar dig i spegeln
- Ibland önskar du att du bara kunde försvinna
- Din själ har ingen ro pågrund av gynot
- Du fick det i tonåren
Säg detta till din läkare så ska det kanske gå ska du se.