Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 16:06
  #13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inlägget är ju inte ens rapporterat. Läs vad vf skrivit i sina två senaste inlägg här.
RP:ning hjälper inte eftersom Klyban bara fortsätter med samma skitbeteende, vilket troligtvis innebär att han inte ens får en varning. Detta har pågått i drygt två år nu. Idioten måste bannas, men det är ju inte mitt beslut att fatta. Istället får han härja på.

Moderatorn vf ska dock ha en eloge för att han anstränger sig lite för att styra upp situationen. Han är opartisk och bra.
__________________
Senast redigerad av Japhy 2018-12-02 kl. 16:09.
Citera
2018-12-02, 18:24
  #14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
En ny dag med nya evighetsupprepningar och uppenbart trådsabotage från Klyban, som ABSOLUT inte har något frikort att sabotera trådar:



(FB) Trump: Handelskrig är bra - Strafftull på stål och aluminium
Här är rätt citat och fullständigt.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vilka företag då??
Och jätte många, är det fler än en?

Intressant att det inte längre är lika kaxigt om dessa ståltullar, ser ut som en pudling håller på rulla upp.
Och sen låtsas om att det var Obama som startade ståltullarna, är väl att förvänta sig då man gillar skylla på andra än ta eget ansvar.
Men vi vet GM hystar massor och pga vikande lönsamhet och en anledning är ståltullar.
Volvo stoppar fabrik och specificerar sig att det är pga ståltullar.
Avtalen får vi dock aldrig reda på vad som är den fantastiska skillnaden, vet faktiskt inte varför den frågan är så svår och svara på.
Så hur länge till tror ni dessa ståltullar överlever?

Det är nog därför de inte vet vad de ska svara här heller, just för de har inte en susning.

Men varför har man photo-op, och sen ingen avtal underskrivet?(av alla parter givetvis )
Om man ska klaga på moderatorer, så bör man inte klippa och klistra.
Citera
2018-12-02, 18:32
  #15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Här är rätt citat och fullständigt.

Om man ska klaga på moderatorer, så bör man inte klippa och klistra.
Du vet att jag besvarat denna fråga 7 gånger. Ska vi verkligen behöve visa det en åttonde också?

Citat:
Avtalen får vi dock aldrig reda på vad som är den fantastiska skillnaden, vet faktiskt inte varför den frågan är så svår och svara på.

Du kan ju liksom inte hålla dig, KLyban. Därför bör du bannas. Jag hoppas admin ser denna tråd så vi får ett stopp på ditt OCD-beteende. Så kör hårt!
Citera
2018-12-05, 15:07
  #16
Medlem
Japhys avatar
Jag har ännu inte fått någon förklaring på varför det är okej för vissa debattörer att gång på gång upprepa sig. Inte ens när KLyban skriver oss på näsan att det är vad han håller på med, händer något, trots PR:ningar.

Citat:
Bra?
Det var en konstig sak och säga efter så många inlägg som jag upprepat exakt samma sak.
(FB) Mellanårsvalet 2018
Under all kritik att sånt här UPPENBART sabotage tillåts.
Citera
2018-12-05, 19:43
  #17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har ännu inte fått någon förklaring på varför det är okej för vissa debattörer att gång på gång upprepa sig. Inte ens när KLyban skriver oss på näsan att det är vad han håller på med, händer något, trots PR:ningar.


(FB) Mellanårsvalet 2018
Under all kritik att sånt här UPPENBART sabotage tillåts.


Det finns inget i reglerna som specifikt förbjuder upprepningar av samma ståndpunkt eller fråga.
Hade det funnits det hade dom flesta trådarna blivit väldigt korta. Sedan får man bedöma från fall
till fall om det kanske är forumförstörande.

Att ha olika åsikter är väldigt tillåtet och det är nog många som inte riktigt förstår det.
Citera
2018-12-05, 19:55
  #18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det finns inget i reglerna som specifikt förbjuder upprepningar av samma ståndpunkt eller fråga.
Hade det funnits det hade dom flesta trådarna blivit väldigt korta. Sedan får man bedöma från fall
till fall om det kanske är forumförstörande.

Att ha olika åsikter är väldigt tillåtet och det är nog många som inte riktigt förstår det.
Det är inte en åsikt att upprepa samma fråga om och om igen, ofta ordagrant, trots att den besvarats. Det är trådsabotage och borde bestraffas med att bannas enligt regelverket. 2.02 är mycket tydlig på att inlägg ska ha kvalitet. Att sätta i system att upprepa samma frågeställning om och om igen, trots svar, är ett effektivt sätt att sabotera trådar och förstöra diskussioner. Jag har inget emot att tokar har andra åsikter än jag, det är tjusningen med FB, men att bete sig på ett uppenbart diskussionsdestruktivt sätt är helt enkelt inte okej.

Han skryter ju för tusan om det.

Citat:
Bra?
Det var en konstig sak och säga efter så många inlägg som jag upprepat exakt samma sak.
(FB) Mellanårsvalet 2018
Förklara för mig hur det inte bryter mot 2.02 att upprepa exakt samma sak i så många inlägg? Trots svar?

Citat:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag blir bannlysta.
Citera
2019-02-07, 01:37
  #19
Medlem
Japhys avatar
MODERATORN i politik:USA och TRUMPHATAREN Bernard_Law postar då och då inlägg som helt foliehattiga. Den här gången hoppas jag att han gjort bort sig. Eftersom man inte får kritisera moderatorsåtgärder, räknar jag kallt med att än en gång bli avsängd, då jag gick i taket över detta fulspel från MODERATORN och TRUMPHATAREN Bernard_Law.

I en tråd om republikanska sexförbrytare, slänger han ihop ett inlägg om Jeffery Epstein, demokrat och pedofil, länkar samman honom på ett oerhört fult sätt med Trump, genom kopplningar som går i flera led.

Kritik mot detta är ju i princip omöjligt, eftersom han MODERERAR TRÅDEN SJÄLV!!!

Detta oskick är helt förkastligt och kan endast upprätthållas om flashback accepterar partisk moderering. Denna partiska moderering förstör hela forumet och drar ett löjes skimmer över allt som yttrandefrihet står för.

Enda lösningen är att Bernad_Law stängs av som moderator, får en varning och straffas med avstängning. Dessutom bör SAMTLIGA varningar och avstängningar som B_L orsakat strykas.

Inlägget där han manifesterar sin egen oskicklighet och partiskhet:
(FB) Republikanska partiets problem med sexualförbrytare

Ful som B_L är, inleder han med Secretary of Labor Alex Acosta, som tidigare var advokat - alls inte någon sexförbrytare. Hoppar till Epstein - demokrat och pedofil - och kopplar ihop honom med Trump, i ett försök att få Trump att framstå som pedofilvänlig. Nåja, nu har jag troligtvis ytterligare en avstängning att vänta, men det börjar kännas som det ändå är dags att lämna detta sunkande skepp.

Vi kan fan inte ha en partisk moderator, som är en foliehattande trumphatare.
Citera
2019-02-07, 01:41
  #20
Medlem
Fetimajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dessutom bör SAMTLIGA varningar och avstängningar som B_L orsakat strykas

Någonsin?
Citera
2019-02-07, 01:45
  #21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetimajn
Någonsin?
Absolut! Det är det minsta man kan begära. En uppenbart partisk, lallande fårskalle till foliehatt som moderator. Det säger sig självt.
Citera
2019-02-07, 01:47
  #22
Medlem
Japhys avatar
Han sitter dessutom och smygsållar bland inlägg som ofta mystiskt försvinner för oss Trumpsupporters. Tro mig - jag får en hel del PM sedan jag startade den här tråden. Vittnesmålen är påfallande många.
Citera
2019-02-07, 01:56
  #23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
MODERATORN i politik:USA och TRUMPHATAREN Bernard_Law postar då och då inlägg som helt foliehattiga. Den här gången hoppas jag att han gjort bort sig. Eftersom man inte får kritisera moderatorsåtgärder, räknar jag kallt med att än en gång bli avsängd, då jag gick i taket över detta fulspel från MODERATORN och TRUMPHATAREN Bernard_Law.

I en tråd om republikanska sexförbrytare, slänger han ihop ett inlägg om Jeffery Epstein, demokrat och pedofil, länkar samman honom på ett oerhört fult sätt med Trump, genom kopplningar som går i flera led.

Kritik mot detta är ju i princip omöjligt, eftersom han MODERERAR TRÅDEN SJÄLV!!!

Detta oskick är helt förkastligt och kan endast upprätthållas om flashback accepterar partisk moderering. Denna partiska moderering förstör hela forumet och drar ett löjes skimmer över allt som yttrandefrihet står för.

Enda lösningen är att Bernad_Law stängs av som moderator, får en varning och straffas med avstängning. Dessutom bör SAMTLIGA varningar och avstängningar som B_L orsakat strykas.

Inlägget där han manifesterar sin egen oskicklighet och partiskhet:
(FB) Republikanska partiets problem med sexualförbrytare

Ful som B_L är, inleder han med Secretary of Labor Alex Acosta, som tidigare var advokat - alls inte någon sexförbrytare. Hoppar till Epstein - demokrat och pedofil - och kopplar ihop honom med Trump, i ett försök att få Trump att framstå som pedofilvänlig. Nåja, nu har jag troligtvis ytterligare en avstängning att vänta, men det börjar kännas som det ändå är dags att lämna detta sunkande skepp.

Vi kan fan inte ha en partisk moderator, som är en foliehattande trumphatare.

I TS:
" Nu har en ur det republikanska partiets erkännt att denne har sysslat med "Child trafficking"
"eller avgått i koppling till pedofili "

Acosta (REPUBLIKAN) har som åklagare gjort en uppgörelse i ETT PEDOFIL-fall, där dessutom Trump finns med, där det finns många frågetecken kring uppgörelsen..
Acosta har utsetts av Trump till arbetsmarknadsminister.

I min bedömning hör till ämnet och inte (ännu) behöver en egen tråd.

Det politik USA behöver är NOLLTOLERANS FÖR OT! dvs om du tar något utanför ämnet så ska hela inlägget raderas.. och varning!

EDIT: dessutom avslutande fråga från TS i den aktuella tråden:
"Har det republikanska partiet ett annalkande problem med representanter som inte gör som de predikar eller är deras beteende acceptabelt? "
__________________
Senast redigerad av 0rganet 2019-02-07 kl. 02:00.
Citera
2019-02-07, 05:59
  #24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han sitter dessutom och smygsållar bland inlägg som ofta mystiskt försvinner för oss Trumpsupporters. Tro mig - jag får en hel del PM sedan jag startade den här tråden. Vittnesmålen är påfallande många.

Fram med dina bevis i sådana fall, för i dagsläget så påstår du saker som du inte ens backar upp.

Om du har bevis för att en moderator medvetet gör fel så bör du presentera dem och inte bara påstå att du har dem.

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
I TS:
" Nu har en ur det republikanska partiets erkännt att denne har sysslat med "Child trafficking"
"eller avgått i koppling till pedofili "

Acosta (REPUBLIKAN) har som åklagare gjort en uppgörelse i ETT PEDOFIL-fall, där dessutom Trump finns med, där det finns många frågetecken kring uppgörelsen..
Acosta har utsetts av Trump till arbetsmarknadsminister.

I min bedömning hör till ämnet och inte (ännu) behöver en egen tråd.

Det politik USA behöver är NOLLTOLERANS FÖR OT! dvs om du tar något utanför ämnet så ska hela inlägget raderas.. och varning!

EDIT: dessutom avslutande fråga från TS i den aktuella tråden:
"Har det republikanska partiet ett annalkande problem med representanter som inte gör som de predikar eller är deras beteende acceptabelt? "

Oja och dessutom så borde det vara nolltollerans mot att sitta och rapa ur sig "psykfallsvänster" och allt möjligt fjanteri stup i kvarten, sånt beteende drar enbart ner på kvalitén på forumet.
__________________
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-02-07 kl. 06:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback