2018-11-22, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.snuggels
Jag får för mig att listan är kopplad mer till droger än bara till svenssons.
Hörnan/platsen där denna skjutning ägde rum är allmänt känt som ett ställe där det dealas på.
1+1=2

Det tror jag med men tidigare bara hört svenssons på listan.
Citera
2018-11-22, 14:22
Bannlyst
droger handlas och langare skjuts. Slutar man handla droger av langare så upphör deras verksamhet omgående.
Citera
2018-11-22, 15:15
Medlem
Hur många skott blev han träffad av samt vart på kroppen blev han skjuten.
Citera
2018-11-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaghatarmakaroner
Hur många skott blev han träffad av samt vart på kroppen blev han skjuten.
På videoklippen så ser det ut som att de försöker stoppa blödning från bålen.
Citera
2018-11-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis123
Finns 4 filmer på youtube varav denna visar BO
https://youtu.be/COJEgJcgfI0
Lyckades du eller någon annan spara videon? Skicka gärna en minfil här eller i pm
Citera
2018-11-22, 17:01
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Nån som vet om det var flera på plats när han blev skjuten eller var offret själv där?
Citera
2018-11-22, 17:14
Medlem
Vittnen finns nog, men de lär inte prata.

Några kopplingar till Fröslunda centrum och svärdattacken vid frisörsalongen?

Någon som sålt i fel kvarter?
Citera
2018-11-22, 17:31
Medlem
Egentligen är detta inget märkvärdigt, den ända skillnaden är att nu är det 2018 och då är det inte knytnävar och en o annan kniv som används, utan nu används pistoler istället och konsekvenserna blir där efter,mycket större än 90talet!

Så detta behöver inte betyda ett skit, mer än att det är lokalt och stadsdelsrevir, precis som det alltid har funkat. Bara med åren så spårar det mer o mer!
Knappast att det är någon stor organiserat brottslighet bakom sådant här trams!
Lokala gangsters, thats it.

Den ända skjutningen som man ska ha bry över, om man ska ha bry.
Det är den i Skiftinge, där har vi möjligtvis något större! (men samtidigt inte eftersom GM’s där inte heller förstår kontentan av det hela och gör det korrekt)
Slumpen, otur, fatta inte vad dom gav sig på....

Informationsflödet på 90talet kontra nu, fanns inte i samma bemärkelse som nu...allmänheten bläddra i kurren o folket inget annat...

Frågor på det? Rätta mig om jag har fel!
Senast redigerad av superduck 2018-11-22 kl. 17:35.
Citera
2018-11-22, 17:48
Medlem
Facepresss avatar
Om det är Ta*a som blev mördad igår, så finns det ju flera anledningar.

1, Han är inte en av guds bästa barn.

2, Han var inblandad indirekt i utpressningen som föranledde en skottlossning i nyfors, där en man senare på natten greps i snopptorp av insatspolisen om jag inte minns fel.
(Att döma av den tråden här på fb är den personen bror till den döde. Brodern är ju inte heller en svärmorsdröm i första taget. Han misshandlade en vakt i fröslunda för en P-bot enligt den tråden.)

3, Den döde killen gjorde väl en tjej hjärndöd när dom krockade en moped vid rödljuskörning på gillbergavägen i början av sommaren? Den föräldern är ju ingen man skojar bort i första taget.

4, Som tidigare boende på nyforsgatan så vet jag att man sällan behöver tagg till trapphusens låsmoduler, då dessa gangsters som är så oskyldiga stoppar fimpar i låsen för att kunna komma in i värmen. Och troligtvis göra upp om droger i lugn och ro.

5, platsen där han sköts är ju genialisk för flykt. Finns ju flertalet vägar att dunsta på. Kärnan av hela området.
Mot Järntorget, övre nyfors (flera vägar), mot centrum, mot Tunavallen.
Citera
2018-11-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facepress
Om det är Ta*a som blev mördad igår, så finns det ju flera anledningar.

1, Han är inte en av guds bästa barn.

2, Han var inblandad indirekt i utpressningen som föranledde en skottlossning i nyfors, där en man senare på natten greps i snopptorp av insatspolisen om jag inte minns fel.
(Att döma av den tråden här på fb är den personen bror till den döde. Brodern är ju inte heller en svärmorsdröm i första taget. Han misshandlade en vakt i fröslunda för en P-bot enligt den tråden.)

3, Den döde killen gjorde väl en tjej hjärndöd när dom krockade en moped vid rödljuskörning på gillbergavägen i början av sommaren? Den föräldern är ju ingen man skojar bort i första taget.

4, Som tidigare boende på nyforsgatan så vet jag att man sällan behöver tagg till trapphusens låsmoduler, då dessa gangsters som är så oskyldiga stoppar fimpar i låsen för att kunna komma in i värmen. Och troligtvis göra upp om droger i lugn och ro.

5, platsen där han sköts är ju genialisk för flykt. Finns ju flertalet vägar att dunsta på. Kärnan av hela området.
Mot Järntorget, övre nyfors (flera vägar), mot centrum, mot Tunavallen.

Vad menar du här, länk,mer info? ”Det markerade”
Citera
2018-11-22, 18:26
Medlem
Båda BO Taha Alfarhani 22 och hans bror Khalid Alfarhani 24 åringen finns med på Lexbase.

Khalid storebror till BO är enligt Petterssons blogg dömd till 4, 5 års fängelse. För att ha skjutit en person i benen och hotat 2 andra.

Det är säkert personen som blev skjuten som hämnades på Khalid via att döda hans bror Taha.

Enligt flashback hade BO Taha även moped krockat med en tjej i somras. Tjejen blev hjärndöd och hennes pappa enligt flashback är ingen att leka med.

Så frågan är vem ligger bakom mordet tjejens pappa eller killen Khalid skött i benen?

Eller väktaren kanske Khalid misshandlade 2016? HAHA!

Hur som helst är det hemskt för deras mamma som var inskriven med dem. Ena sonnen sitter inne och den andra är mördad. Hemskt för henne men själva sönnerna har själva valt detta liv. Är man med i leken får man leken tåla.
Citera
2018-11-22, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Superhazen420
Ta*a var en underbar person och inge parasit han hadde hjärtat på rätt plats

*=h

Vadå..sålde han skunk med +30 i THC halt eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in