Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-20, 21:40
  #1
Medlem
Vad vet vi om dessa? Såg precis att en bekant anslutit...
Citera
2018-11-20, 21:46
  #2
Avstängd
hittills inte ett dugg. lite klen trådstårt kan tyckas.
Citera
2018-11-20, 21:55
  #3
Medlem
Tänk så här är det för bra för att vara sant så är det oftast det.
Citera
2018-11-20, 22:00
  #4
Medlem
Då hoppar väl jag in lite snabbt...

http://successbyhealth.com/affiliate...uccessbyhealth

Här är en Power Point på 35 sidor som förklarar "commission"
http://successbyhealth.com/wp-conten...verviewB-2.pdf

Massa bullshit första 15 sidorna (som vanligt)

18 och framåt kommer en del förklaringar hur bonus beräknas (Nästan förklaringar..... Precis som vanliga klappmongon)

För TS - Läs Zinzino tråden från start. Nu har jag barat skummat på ytan på dessa klappmongon , men det ser precis ut som Zinzino gjorde i sin uppstart.

Dessutom innehåller presentationen en ren lögn på sidan 25

Some possible Tax Benefits of owning a SBH Home
Based Business include the following tax write-offs…
• Travel
• Portion of Home
• Computers
• Meals
• Phone
• Even your Vehicle

Enligt skatteverkets dom mot tidigare pyramidspel räknas sådana som Utländskt Lotteri och INGA avdrag får göras......
__________________
Senast redigerad av Pellets 2018-11-20 kl. 22:02. Anledning: Hittade lögner....
Citera
2018-11-20, 22:25
  #5
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Då hoppar väl jag in lite snabbt...

http://successbyhealth.com/affiliate...uccessbyhealth

Här är en Power Point på 35 sidor som förklarar "commission"
http://successbyhealth.com/wp-conten...verviewB-2.pdf

Massa bullshit första 15 sidorna (som vanligt)

18 och framåt kommer en del förklaringar hur bonus beräknas (Nästan förklaringar..... Precis som vanliga klappmongon)

För TS - Läs Zinzino tråden från start. Nu har jag barat skummat på ytan på dessa klappmongon , men det ser precis ut som Zinzino gjorde i sin uppstart.

Dessutom innehåller presentationen en ren lögn på sidan 25

Some possible Tax Benefits of owning a SBH Home
Based Business include the following tax write-offs…
• Travel
• Portion of Home
• Computers
• Meals
• Phone
• Even your Vehicle

Enligt skatteverkets dom mot tidigare pyramidspel räknas sådana som Utländskt Lotteri och INGA avdrag får göras......
Haha, fy fan. Att folk fortfarande faller för det här, hur är det ens möjligt?

Det måste vara någon slags kognitiv dissonans, att det undermedvetet känns så dumt hur man kunde falla för det att man försöker att intyga sig att det är rätt ända tills man är ruinerad.

Är inte denna typ av scam förresten olagliga? Jag har för mig det
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-11-20 kl. 22:27.
Citera
2018-11-20, 22:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Haha, fy fan. Att folk fortfarande faller för det här, hur är det ens möjligt?

Folk tror fortfarande att de kan bli rika utan att göra nånting.
Citera
2018-11-20, 22:59
  #7
Medlem
Hur överlever dessa ”klappmongong” år efter år? Ser fortfarande fd ”höjdare” från Vemma flasha på instagram. Undrar vilka som beviljar dessa klappmongon krediter? Såg att några flyttatutomlands dessutom!
Citera
2018-11-21, 06:35
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Haha, fy fan. Att folk fortfarande faller för det här, hur är det ens möjligt?

Det måste vara någon slags kognitiv dissonans, att det undermedvetet känns så dumt hur man kunde falla för det att man försöker att intyga sig att det är rätt ända tills man är ruinerad.

Är inte denna typ av scam förresten olagliga? Jag har för mig det

Eftersom det som säljs är produkter, och inte andelar i något spel, så räknas det som legitimt enligt lagen, även om det givetvis är en bluff.

Det är en sorts kryphål.
Citera
2018-11-21, 09:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Eftersom det som säljs är produkter, och inte andelar i något spel, så räknas det som legitimt enligt lagen, även om det givetvis är en bluff.

Det är en sorts kryphål.

*Suck*

Nej - det är inget "kryphål" att kränga bluff produkter

Läs på innan du uttalar dig...

https://www4.skatteverket.se/rattsli...&q=pyramidspel

"pyramidspel om deltagandet förutsätter en inbetalning och utlovar en helt orimlig avkastning. Vid sådant fall bör verksamheten behandlas som ett lotteri."

Eftersom hela presentationen är EXAKT likadan som alla andra pyramdispel - och således uppfyller bägge kraven i punkt 1 så räknas det som utländskt lotteri och inget annat

- Deltagandet förutsätter en inbetalning
- Bluff å Båg utlovar en helt orimlig avkastning

Punkt 3 behandlar sedan att deltagarna inte är tillåtna att göra några som helst avdrag för sina kostander

"Med lotteri avses bl.a. kedjebrevsspel, 3 § lotterilagen (1994:1000). Kedjebrevsspel definieras som ett spel i vilka vinstmöjligheterna huvudsakligen beror på antalet deltagare som efter hand inträder i spelet, 7 § lotterilagen. Kedjebrevsspel reglerades första gången i lotterilagen (1982:1011) som trädde i kraft den 1 januari 1983 (prop. 1981/82:170 sid. 34-36). Den tidigare lotteriförordningen omfattade inte kedjebrevsspel.

Inkomst av deltagande i kedjebrevsspel har i RÅ 1978 1:37 beskattats som inkomst av tjänst. Målet avser verksamhet före det att kedjebrevsspel genom 1982 års lotterilag klassificerades som lotteri. Rättsfallet får därför betraktas som obsolet.

Vinst i svenskt lotteri är skattefri inkomst, 8 kap. 3 § inkomstskattelag (1999:129) (IL). Vinst i ett utländskt lotteri är däremot skattepliktig inkomst av kapital, 42 kap. 25 § IL. Utgifter för att delta i lotterier får inte dras av, 42 kap. 25 § IL."
Citera
2018-11-21, 16:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
*Suck*

Nej - det är inget "kryphål" att kränga bluff produkter

Läs på innan du uttalar dig...

https://www4.skatteverket.se/rattsli...&q=pyramidspel

"pyramidspel om deltagandet förutsätter en inbetalning och utlovar en helt orimlig avkastning. Vid sådant fall bör verksamheten behandlas som ett lotteri."

Eftersom hela presentationen är EXAKT likadan som alla andra pyramdispel - och således uppfyller bägge kraven i punkt 1 så räknas det som utländskt lotteri och inget annat

- Deltagandet förutsätter en inbetalning
- Bluff å Båg utlovar en helt orimlig avkastning

Punkt 3 behandlar sedan att deltagarna inte är tillåtna att göra några som helst avdrag för sina kostander

"Med lotteri avses bl.a. kedjebrevsspel, 3 § lotterilagen (1994:1000). Kedjebrevsspel definieras som ett spel i vilka vinstmöjligheterna huvudsakligen beror på antalet deltagare som efter hand inträder i spelet, 7 § lotterilagen. Kedjebrevsspel reglerades första gången i lotterilagen (1982:1011) som trädde i kraft den 1 januari 1983 (prop. 1981/82:170 sid. 34-36). Den tidigare lotteriförordningen omfattade inte kedjebrevsspel.

Inkomst av deltagande i kedjebrevsspel har i RÅ 1978 1:37 beskattats som inkomst av tjänst. Målet avser verksamhet före det att kedjebrevsspel genom 1982 års lotterilag klassificerades som lotteri. Rättsfallet får därför betraktas som obsolet.

Vinst i svenskt lotteri är skattefri inkomst, 8 kap. 3 § inkomstskattelag (1999:129) (IL). Vinst i ett utländskt lotteri är däremot skattepliktig inkomst av kapital, 42 kap. 25 § IL. Utgifter för att delta i lotterier får inte dras av, 42 kap. 25 § IL."

Det är ett kryphål i den mening att pyramidspel är olagliga medan MLM är lagliga trots att det är exakt samma skit.

Är detta fel menar du?
Citera
2018-11-21, 17:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Det är ett kryphål i den mening att pyramidspel är olagliga medan MLM är lagliga trots att det är exakt samma skit.

Är detta fel menar du?
Jag menar att svaret du gav mig var helt felaktigt.

Onecoin är fortfarande inte olagligt att vara med i - men skatteverket klassar det som pyramidspel och därmed är avdrag inte tillåtna i samband med eventuella inkomster.

När det kommer till skatter så är det i pyramidspel oväsentligt om det är olagligt eller inte. Skatteverket gör sin tolkning...
Citera
2018-11-21, 17:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Jag menar att svaret du gav mig var helt felaktigt.

Onecoin är fortfarande inte olagligt att vara med i - men skatteverket klassar det som pyramidspel och därmed är avdrag inte tillåtna i samband med eventuella inkomster.

När det kommer till skatter så är det i pyramidspel oväsentligt om det är olagligt eller inte. Skatteverket gör sin tolkning...

Jag har inte pratat om skatter, det var du som började prata om skatter.

Det jag menar med kryphål är att du inte får starta traditionella pyramidspel, däremot får du starta pyramidspel om du låtsas att du vill syssla med försäljning.
__________________
Senast redigerad av Josef.K.33 2018-11-21 kl. 17:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback