2006-01-15, 14:20
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Tycker faktiskt att "Navigator" är helt okej Kanske inte lika bra som deras tidiga plattor men iallafall. Ja man tackar

Btw har du hört "Dunkelwerk"?
Första gången jag lyssnade på den tyckte jag den var skitbra, finns en del snygga grejer på den men sen blev den tyvärr bara plattare för varje lyssning. I mina öron alltså.

Nä, men jag såg nu att du tipsade om dem i musikrekommendationer så jag "beställde" den på DC.
Citera
2006-01-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Första gången jag lyssnade på den tyckte jag den var skitbra, finns en del snygga grejer på den men sen blev den tyvärr bara plattare för varje lyssning. I mina öron alltså.

Nä, men jag såg nu att du tipsade om dem i musikrekommendationer så jag "beställde" den på DC.
"Troops" är riktigt nice faktiskt. Påminner väldigt mycket om Suicide Commando på något sätt tycker jag Du kanske också tycker det när du lyssnat igenom plattan.

Vad tycker herrskapet om Covenants nya låt "Ritual Noise"? Själv så tycker jag att den är riktigt jäkla blek Fattar inte vad de håller på med
Citera
2006-01-15, 14:47
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Menar du C-Drone-Defect?

Naturligtvis, blev ett snedsteg där

Råder er starkt att lyssna på Nuclear Winter av FV, vet inte hur många gånger den har gått om och om igen hos mig nu.
Citera
2006-01-15, 15:08
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
"Troops" är riktigt nice faktiskt. Påminner väldigt mycket om Suicide Commando på något sätt tycker jag Du kanske också tycker det när du lyssnat igenom plattan.

Vad tycker herrskapet om Covenants nya låt "Ritual Noise"? Själv så tycker jag att den är riktigt jäkla blek Fattar inte vad de håller på med
Återkommer med ett utlåtande när jag lyssnat lite på den.

Jadu, jag vet inte, den har ett enormt skönt driv i versen men sen händer ingenting mer, istället för att explodera som Call the Ships dör den. Trots allt bättre än "Happy Man" och "Pulse" (Covenant goes Client). Ska lyssna ett par gånger till på albumet, men jag hoppas inte på för mycket.
Citera
2006-01-17, 01:50
Medlem
Draugs Hargs avatar
Satt och lyssnade igenom några kompilationer med en hel del skön future för ett tag sen och kom över låtarna Machine och Willenlos med gruppen Unheilig och kan inget annat än att rekommendera dem starkt. Lite mer EBM än future över förstnämda, men den andra är minst lika bra
Citera
2006-01-17, 08:17
Medlem
Är inte så inne på EBM nuförtiden men Suicide commando är ju helt fantastiska. In strict confidence är jävligt sköna dom med.
Citera
2006-02-17, 10:42
Medlem
Den stora tråden om Synth/EBM/Industrial

Halloj!
Jag fick höra lite tung tysk industrisynth på ett kalas för ett tag sedan. Givetvis minns jag ingenting mer än att jag gillade musiken.

Så alla flashbackare! Gör mig glad och tipsa om härlig tung industrisynth! (Inte messynth som Depeche Mode, gärna lite hårdare).

Hoppla!
Citera
2006-02-17, 11:01
Medlem
Troligtvis är det någon form av EBM (Electronic Body Music) du hört, så det är väl sånt du menar med übertung. Fast jag är inte helt säker, men någon av dessa artister borde kanske falla herrn i smaken (även om inte alla är på tyska):

DAF
Das Ich
Einstürzende Neubauten
Front 242
Funker Vogt
Hocico
Nitzer Ebb
Revolting Cocks
Skinny Puppy
Sturm Café
Citera
2006-02-17, 11:39