2007-08-17, 17:22
Medlem
DeGes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Oh, oh Frozen Plasma är ju riktigt bra!
Dags att tanka hem allt jag kan hitta .

Grendel och Tactical Sect verkar bra också - gillar lite tyngre grejor ibland.
Hör av dig om du vill ha nåt
Citera
2007-08-17, 17:38
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Hör av dig om du vill ha nåt
Åhh, vilket oemotståndligt erbjudande, hehe.

Ja vill jättegärna tanka lite bra musik - gärna dom grupperna som nämnts här i tråden, men även annat liknande du rekommenderar. Jag har sökt på DC (uppkopplad mot 10 större hubbar), men vissa av grupperna verkar svåra att hitta.

Vet inte riktigt hur du hade tänkt dig att genomföra överföring, men flera alternativ finns ju och stort tack för ditt vänliga erbjudande!
Citera
2007-08-17, 18:26
Medlem
Rakiis avatar
Även om detta kan tendera att bli en listtråd skriver jag följande tips:

Skinny Puppy (industri/synth)
Einsturezende Neubauten (industri)
Sturm Café (EBM/synth)
Bauhaus (goth)
Killing Joke (goth)
Sisters of Mercy (goth)
Suicide Commando (synth)
Nitzer Ebb (EBM/synth)
Portion Control (EBM/synth)
Siouxsie Sioux (goth)
Nine Inch Nails (industri)

Där har du ett antal band som säkert kommer passa dig i smaken även om den är som baken, men dessa är bara ett antal av alla band jag lyssnar på eller som lyssnat, även om jag nu övergått ifrån synthen och gothen så blir det ändå fina minnen för livet.
Citera
2007-08-20, 23:27
Medlem
Clan of Xymox
Nitzer Ebb
Suicide Commando
Reaper
Rotersand
Covenant (ett måste)
Fixmer McCarthy
Citera
2007-08-29, 19:04
Medlem
schizophrenias avatar
Einstürzende Neubauten
SPK
Nitzer Ebb
Data
Kowalski
DAF
Citera
2007-08-29, 19:57
Medlem
tapirs avatar
Dags att gå över till den mörka sidan min vän:

Terrorfakt http://youtube.com/watch?v=JA8kt4tmCFA
Xotox http://youtube.com/watch?v=yhoFJdn643I&mode=related&search=
Tarmvred
Converter http://youtube.com/watch?v=-NbTcLXaVWk

Men, om du vill ha mer det du faktiskt frågade efter:

Welle: Erdball
Tyskarna från Lund
Spetsnaz
The Knife
Hocico

och såklart, Feindflug
Citera
2008-03-15, 18:38
Medlem
Rauzs avatar
*bump*
Synd och skam att vi synthpack här på FB inte kan hålla en tråd som denna lite mer igång!

Nytt bra har ju kommit ut med Hocico, Animassacre, Wumpscut, Memmaker, davaNtage, Dawn of Ashes och många fler!
Citera
2008-03-15, 18:44
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
*bump*
Synd och skam att vi synthpack här på FB inte kan hålla en tråd som denna lite mer igång!

Nytt bra har ju kommit ut med Hocico, Animassacre, Wumpscut, Memmaker, davaNtage, Dawn of Ashes och många fler!

Tyckte helt klart att Animassacre gjorde ett bra jobb med sitt. Kaos-Frequenz släppte nyligen också ett album i stil med Animassacre men med lite mer fart i om någon är intresserad, helt klart värt att ta en titt på

Kom ju ett kompilationsalbum här om dagen också med svensk synth, eller ja, det är en del polskt också. Men det finns ett par bra låtar, åtminstonde Ekobrottsmyndigheten som kör old-school EBM på svenska
Citera
2008-03-15, 18:47
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Tyckte helt klart att Animassacre gjorde ett bra jobb med sitt. Kaos-Frequenz släppte nyligen också ett album i stil med Animassacre men med lite mer fart i om någon är intresserad, helt klart värt att ta en titt på
Ja det är kul med lite rysk "synth", det har ju inte varit mycket sånt innan.
Animassacre tillförde som sagt en hel del nytt med att låna lite från gabber, DHR och liknande. Kommer definitivt spelas ute på dansgolv
Ska kolla upp Kaos-Frequenz.
Citera
2008-03-15, 19:23
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Ja det är kul med lite rysk "synth", det har ju inte varit mycket sånt innan.
Animassacre tillförde som sagt en hel del nytt med att låna lite från gabber, DHR och liknande. Kommer definitivt spelas ute på dansgolv
Ska kolla upp Kaos-Frequenz.

Helt klart, däremot tycker jag det börjat dyka upp mer och mer rysk musik i allmänhet vilket är lite skoj, mindre skoj dock att texterna är på engelska, hur tufft är det inte med arga ryssar och synth?

Alien Vampires är öststatare åtminstonde, tvivlar på ryssar dock men de har prånglat ut ett släpp som är lite gabberinspirerat och de är minst sagt väldigt upprörda över något
Citera
2008-03-15, 19:35
Medlem
hårdkårs avatar
Sökte på EBM och hittade inget. Elektronisk musik och detta är det första som dyker upp istortsett.

Inte så väldigt mycket EBM (kanske mer futurepop) Plötslichmusik jag snubblade över på Youtube verkar vara trevliga filurer.
Citera
2008-03-15, 19:38
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Sökte på EBM och hittade inget. Elektronisk musik och detta är det första som dyker upp istortsett.

Inte så väldigt mycket EBM (kanske mer futurepop) Plötslichmusik jag snubblade över på Youtube verkar vara trevliga filurer.

Plötslichmusik är inte alls illa och de kör på en skön stil om du frågar mig.

Menar du att du vill ha tag på mer EBM eller att du inte hittar något? Hänger inte riktigt med nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in