2005-08-30, 20:29
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kk74
Project Pitchfork - Existence (VNV Nation Remix)
Suverän remix av en redan väldigt bra låt!
Kan inte annat än hålla med, måste också passa på att rekommendera Project Pitchfork - Timekiller (and one remix) där sången ersatts av ny framförd av Steve Naghavi. Mycket bra.
Citera
2005-08-30, 21:34
Medlem
General Nogis avatar
Ok, lite låtar bara på rak arm

Depeche Mode - Never let me down again
Helst liveversionen från 101. Den här låten blir bara bättre för varje sekund av sig själv och när den är slut måste man spela den igen. Rysningar!

Men Without Hats - Pop goes the world
För att jag är så jävla svag för naiva och charmiga popdängor...

Invincible Spirit - Push!
Nån nämnde en cover ovan, men orginalet är så rått och adrenalinstinnt att det svårligen kan göras bättre. Fem elektriska & stympade upptummar!

Nitzer Ebb - Getting Closer
Mer obevekligt hård och pulshöjande än så här kan knappast EBM bli...

Page - Fredag för dig
Eddie B må inte vara världens bästa sångare men han är en djävulsk låtsnickare med grym känsla för solon (gärna med den klassiska CS15). Och så är allt han lagt sin hand vid så charmigt och rörande pojkrumspoppigt - den här låten är ett utmärkt exempel. Vince Clarke är Englands svar på den gudabenådade Eddie...

Human League - Empire State Man
HL var mycket bättre i början. En klassiker i skuggan av Being Boiled som måste lyftas fram.

New Order - Bizarre Love Triangle
Precis som NO ska låta. Skön ljudbild och medryckande text. En klassiker helt enkelt.
Citera
2005-08-30, 22:06
Medlem
Draugs Hargs avatar
Void Kampf - Electronic Body Jesus
En skön låt att dansa till helt enkelt, det känns bara rätt

XP8 - Das Licht
Ungefär som ovanstående, en låt som borde spelas på klubbar och uteställen, tyvärr verkar folk inte fått upp ögonen för denna underbara musiksmak.

God Module - Dear Dead Flesh
Lite hårdare, men ändå det där drömmande ljudet. Två killar från Florida som håller i God Module, låten hittas på albumet Empath.

GGFH - Dead Men Don't Rape
Kanske kan vara deras mest kända låt. Dessa låtar brukar ha rätt sjuka inslag från seriemördare, försköning av folkmord och allmän grymhet. Låten finnes på albumet Disease. Vill förövrigt påpeka att gruppens fullständiga namn är Global Genocide Forget Heaven.

Feindflug - Kahle Bedrohung
Hård industrisynth, även denna är en låt som också borde spelas mer frekvent på klubbar då den är bra dansvänlig. Om jag inte missminner mig ligger låten på en av deras tidigare album I.St.G.3.
Citera
2005-08-30, 22:19
Medlem
exerds avatar
Deine Lakaien - Over And Done
Från Deine Lakaiens nya skiva "April skies". Kanske den bästa DL-låten.

Delerium - Wisdom
Riktigt vemodig låt från Delerium.

Iris - Danger Is the Shame
Ska det vara synthpop, ska det banne mig vara Iris. Speciellt låten Danger is the shame.

Golden boy with miss kittin - ripping kittin
Mommy, can I go out and kill tonight? I feel, I feel like taking a life.
Please, I wanna seal the kitchen knife and feel, feel like taking a life.

Umbra et imago - Sweet gwendoline
Rammstein fast lite mer electro.

Plötslichmusik - Wasserliebe
Detta är tung tysk ebm.

Talk Talk - Such a shame

Bra från "the 80´s"
Citera
2005-08-30, 22:28
Medlem
Maeglins avatar
blipp - paradis
På svenska. Synthens Thomas Di Leva!
Gjorde jag någon upprörd nu?
"drömmar sätter sitt eget pris. Alla söker sitt paradis"
-trevlig refräng..

Phaeax - talk about

Några sekunder in i denna låt sätter sig synthdjevfulen i ryggraden. Slingan är suverän! det låter som den har ett par år på nacken men så är tydligen inte fallet. visa kan uppfatta den här låten som störande. Förhoppningsvis tycker ni om den..
Citera
2005-08-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Iris - Danger Is the Shame
Ska det vara synthpop, ska det banne mig vara Iris. Speciellt låten Danger is the shame.
Nä men Annie, Would I Lie to You med samma band kan jag inte leva utan.

Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Plötslichmusik - Wasserliebe
Detta är tung tysk ebm.
Jag tycker vare sig det är tungt, EBM eller särskilt bra, däremot är det svenskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
blipp - paradis
På svenska. Synthens Thomas Di Leva!
Gjorde jag någon upprörd nu?
"drömmar sätter sitt eget pris. Alla söker sitt paradis"
-trevlig refräng..
Den skivan låg i min att-lyssna-på-hög så den åkte i cd-spelaren direkt jag såg ditt inlägg. Men tyvärr, inte riktigt min tekopp. Mysig text dock, det håller jag med om. Finns en svensk demoartist som gör anspråk på att vara syntens DiLeva annars. Har verkat under lite olika namn, bland annat Riddare Mys och Kalluftskram.
Citera
2005-12-01, 11:08
Medlem
Ion Ixs avatar
Citat:
Det var alltså inte sångaren utan en annan bandmedlem. Hype har alltså ingen medlem med öppna sympatier för SD.

Lite OT men det diskuterades ju här så jag tänkte bara slänga in ett snabbt svar. Det är alltså Richard Jomshof från Elegant Machinery som är verksam inom SD (sitter i Kommunfullmäktige i Karlskrona). Hype är Robert Enforsen + diverse löst folk, och Robert är det alltså som sjunger i Elegant Machinery (för de har dragit igång igen, spelar i sydamerika i helgen).
Citera
2006-01-15, 12:13
Medlem
Draugs Hargs avatar
De bästa EBM grupperna

Vilka är på din topplista just nu? Själv ligger Dance Or Die, The Cassandra Complex och C-Drone högt, mest för att det är härlig fart i dem och att de helt enkelt har intressanta texter.

Räknar naturligtvis med lite mer tvivelaktiga grupper som Assemblage 23 och Observe and Control även om det är på gränsen eller är futurepop.

Vilka är era favoriter just nu?

EDIT: Stavfel
Citera
2006-01-15, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Vilka är på din topplista just nu? Själv ligger Dance Or Die, The Cassandra Complex och C-Drone högt, mest för att det är härlig fart i dem och att de helt enkelt har intressanta texter.

Räknar naturligtvis med lite mer tvivelaktiga grupper som Assemblage 23 och Observe and Control även om det är på gränsen eller är futurepop.

Vilka är era favoriter just nu?

EDIT: Stavfel
Menar du C-Drone-Defect?

Dance or Die är gamla favoriter även om jag tycker en del av deras låtar är mer eller mindre intetsägande. Andra favoriter i det autoerotiska hemmet är Snog, Leather Strip, Evils Toy och Suicide Commando.
Citera
2006-01-15, 14:05
Medlem
Dunkelwerk , Suicide Commando , Wumpscut och Funker Vogt lyssnar jag väldigt mycket på just nu.

Btw vet ni om det finns något svenskt EBM/synth-forum man kan hänga på?
Citera
2006-01-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Dunkelwerk , Suicide Commando , Wumpscut och Funker Vogt lyssnar jag väldigt mycket på just nu.

Btw vet ni om det finns något svenskt EBM/synth-forum man kan hänga på?
:W: går en del här också, iallafall material till och med "Wreath of Barbs". Tidiga FV spelas också ganska mycket, Execution Tracks är en favorit, men Navigator en besvikelse.

Forum, kanske kan http://www.synth.nu/ passa.
Citera
2006-01-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
:W: går en del här också, iallafall material till och med "Wreath of Barbs". Tidiga FV spelas också ganska mycket, Execution Tracks är en favorit, men Navigator en besvikelse.

Forum, kanske kan http://www.synth.nu/ passa.

Tycker faktiskt att "Navigator" är helt okej Kanske inte lika bra som deras tidiga plattor men iallafall. Ja man tackar

Btw har du hört "Dunkelwerk"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in