Citat:
Ursprungligen postat av
frange
1945 efter att precis ha piskat upp Japan i brygga just mha kärnvapen så tror jag knappast att amerikanerna hade tvekat över att använda dem igen. I synnerhet inte om det såg ut att bli ett blodigt krig likt det amerikanerna utkäpade mot japanerna - när man precis ploppat två bomber och fienden lade sig på rygg direkt efteråt.
Vid den här tiden var ju också kärnvapen det allra hetaste supervapnet man kunde ha. Så risken är djävligt stor att Iran hade fått smaka samma sak - i synnerhet om iranierna visade sig ha mycket modernare och effektivare "super"vapen än jänkarna, vilket tråden handlar om.
Eftersom jag startade tråden så vet jag precis vad den skulle handla om, USA 1945(enbart koventionella vapen) mot dagen Iran som är en salig blandning av allt från värdelösa plast-mockups till kapabla lv system och sjömålsrobotar.
Jag är intresserad hur ett sådant krig skulle sett ut.
Sen är din analys ovan inte helt galen allls, men den händelseutvecklingen
är en av många och en som jag inte vill ska vara en del av tråden, så ta och acceptera det nu eller avstå från att skriv.
Om man bortser från robotsystemen som Iran köpt in och stridsvagnarna så skiljer det inte mycket åt i tidsålder...typ 20-30 år