Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-17, 15:44
  #1
Medlem
Vilka tror ni att det finns bäst bevis för existens?
Citera
2018-11-17, 15:48
  #2
Avstängd
jouniboys avatar
Rubriken frågar efter objektiv fakta, men din TS frågar vad vi "tror"? Jag tror inte att det finns spöken, utan det som förklaras som spöken är demoner från helvetet som djävlas med oss. S.k. utomjordingar som fenomen kan också förklaras med demoner från helvetet.
Citera
2018-11-17, 15:51
  #3
Medlem
Det finns inga bevis för någon av dem.
Citera
2018-11-17, 15:52
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Just nu finns inga fakta/tecken av något av dessa. Men om du vill jag skall tro, med de fakta vi har så skall det finnas liv utanför vår planet allt annat hade ju varit ren fantasi.
Citera
2018-11-17, 15:54
  #5
Avstängd
jouniboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Just nu finns inga fakta/tecken av något av dessa. Men om du vill jag skall tro, med de fakta vi har så skall det finnas liv utanför vår planet allt annat hade ju varit ren fantasi.

Menar du att det finns ren fantasi på andra planeter om det inte finns liv där??!
Citera
2018-11-17, 15:55
  #6
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouniboy
Menar du att det finns ren fantasi på andra planeter om det inte finns liv där??!

Nej det menar jag inte.
Citera
2018-11-17, 15:58
  #7
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Spöken.
Citera
2018-11-17, 16:01
  #8
Avstängd
jouniboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Spöken.

Haha, en rasblandad tjej som tror på spöken! How cute
Citera
2018-11-17, 16:04
  #9
Medlem
mikaelss avatar
Vi vet att det inte finns spöken.
Vi vet ännu inte om det finns utomjordiskt liv eller ej.
Citera
2018-11-17, 16:05
  #10
Medlem
Mackan52s avatar
Ptja, det beror lite på hur man ser på saken.

Gällande utomjordiskt liv så finns det bevis i form av matematik där man räknat ut att det är tekniskt omöjligt at vi är ensamma i universum men om rymdisar besökt oss i flygande tefat finns det inte mycket i bevisväg för.

Gällande spöken så finns spöken i form av "naturliga fenomen" är där faktorer i omgivningen som lågnivåljud (spöket i maskinen), lätt kolmonoxidförgiftning, sömnparalys (har varit med om detta en gång, det var skitläskigt) mm får folk att "se spöken".
Citera
2018-11-17, 16:06
  #11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det ena är övernaturligt trams och det andra skulle vara något helt naturligt.
Citera
2018-11-17, 16:06
  #12
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouniboy
Haha, en rasblandad tjej som tror på spöken! How cute
Jag är inte tjej, men jag tror mer på spöken. De låter mer lättare att få kontakt med om man försöker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback