2018-11-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Eller inga kompisar alls, vilket det nu har blivit.
Så det har klart påverkat mig, när jag var ung och naiv. Jag varit för snäll och godtrogen. Det gäller även min syn på tjejer som också har påverkat mig starkt.
Flera har vart otrogna. Jo just en tjejkompis, plocka alla mina pengar som jag gav till henne för att hålla när jag var hemlös. En annan tjej förföljde mig i ett år och trakassera min nya tjej och mig mm.

Skulle kunna göra en riktigt sjuk film av mitt liv.

Har vart ensam väldigt länge nu och jag är rädd för att ta kontakt med nya människor för jag lita inte på dom.

Nej i sådant sällskap är det ju ganska kontraproduktivt med vänner. Du måste få en nystart. Börja på en utbildning eller något. Även om du inte klarar av hela utbildningen så kanske du får några nya bekanta som inte är fullblodskräk. Vissa av dessa kanske till och med blir dina vänner, och kan visa vad vänskap egentligen handlar om.

Res dig ur slum och pissfolk innan du blir likadan...
Citera
2018-11-16, 18:14
Medlem
Man-At-Armss avatar
Blev rånad på en hyrd VHS-film och en stor Coca Cola av ett gäng jämnåriga skitungar.
Fick betala några slantar som ersättning för den stulna filmen till videobutiken.
Citera
2018-11-16, 19:05
Medlem
Jag blev utsatt för ett rånförsök i Norsborg i Stockholm några dagar in i januari tidigare i år. Två "barn" / killar hotade mig, sa att de ville att jag skulle lämna över mina pengar men jag hade inga kontanter på mig. Då bad de om min telefon som jag inte heller hade med mig av någon anledning. Först trodde de mig inte, men till slut sa de OK du får gå men om du säger det här till någon blir det synd om dig...
Senast redigerad av heep80 2018-11-16 kl. 19:08.
Citera
2018-11-16, 19:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heep80
Jag blev utsatt för ett rånförsök i Norsborg i Stockholm några dagar in i januari tidigare i år. Två "barn" / killar hotade mig, sa att de ville att jag skulle lämna över mina pengar men jag hade inga kontanter på mig. Då bad de om min telefon som jag inte heller hade med mig av någon anledning. Först trodde de mig inte, men till slut sa de OK du får gå men om du säger det här till någon blir det synd om dig...
fan för dagens unga, jävla idioter.

Aldrig själv blivit utsatt, kanske beror på jag ser allmänt arg o lite bad ut. Men, men, med denna utvecklingen är det väl en tidsfråga. Oftast dock med mig två stora rottisar, kan inverka
Citera
2018-11-16, 21:36
Medlem
Aldrig. Och jag har varit runt i alla världsdelar och i många städer. Även i den värsta slummen. Att jag är stor och ser elak ut har jag alltid sett som en fördel.
Citera
2018-11-17, 00:11
Medlem
Stark-Fisklukts avatar
Knivrånad i Ryssland!
Jag var mycket full, min kompis ännu fullare, men fullast var den ryska duon som klev fram till oss på gatan mitt i natten.
Den ena ryssen sa nåt till oss, min kompis sa ”va fan ä ditt problem?” (på svenska).
Ryssen skrattade gott, tog fram en kniv och sa ”problem problem”.
Sen sa han ”money money”.
Jag löd och tömde fickorna, några ynkliga rubel fick han, sen raglade de vidare iväg ut i natten.

Min kompis påstod senare att han hade tänkt attackera ryssjävlarna, men att han inväntade att jag skulle ta initiativet, vilket jag ju aldrig gjorde.
Jag bestämde mig direkt att låta mig rånas så fort kniven åkte fram, fyfan jag hatar knivar.
Citera
2018-11-17, 00:47
Medlem
Onanikrems avatar
Köpenhamn, tidigt 90tal försökte två araber råna mig, sparkade ner den ena allt vad jag orkade och sen sprang jag för livet, hans kompis sprang åt andra hållet.
Pungspark och träffade klockrent, killen lättade från marken hehe...
Citera
2018-11-17, 00:57
Bannlyst
har varit med om en som drog kniv mot mej , men det gick inte som han tänkt
sedan har jag slagits i unga dar mot 2st två gånger , första gången så va ena killen 2meter minst och jag fick verkligen hoppa för att träffa med slagen , fick en del däng den gången själv också , men inte så farligt .
sista slagsmålet va när 2st killar hoppade på mej utanför en folkpark , nitade den ena killen med ett slag och sedan blev det en längre tur med den andra , kläder va helt blodiga på mej och jag va tvungen att gå hem och duscha och byta kläder , inte en droppe blod kom från mej ?

detta va många år sedan och efter det så har det varit lugnt
Citera
2018-11-17, 14:43
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouniboy
Två gånger. Av araber och negrer. Första gången fick dom min mobil och sparkade mig medvetlös. Andra gången högg jag en av dom med kniv så dom fick inte ett skit, förutom att en av dom fick åka till sjukhus Det var en neger, högg honom i sidan men han överlevde.

Ha ha ha ofta :P
Citera
2018-11-17, 14:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
En gång i Göteborg, på Hisingen. Hade varit på en fest och skulle ta bussen hem. Två araber följde efter mig och körde den klassiska ”har du cigg?” Och sen ”får jag låna din mobil?”

Jag var faktiskt mest rädd för att bli misshandlad eller våldtagen. Men sa ändå nej och höll i min mobil. En av killarna knuffade mig så jag föll och sen minns jag faktiskt inte några detaljer (chock) men de tog mobiltelefon och plånbok och mitt busskort.

Polisanmälde aldrig. Vi hade tagit lite amfetamin på festen så jag vågade inte blanda in polis. Ung och jävligt dum. Men är ändå glad att jag inte råkade värre ut. Var smal, tunnklädd och blond så det hade kunnat sluta mycket värre.

Edit: kom på nu att jag blev rånad på min mobil en annan gång också. Var jättefull och ensam och en neger ”hjälpte” mig på spårvagnen. Mobilen tog han som tack antar jag. Hade ”hitta min iPhone” på mobilen och efter tre månader (!) pep datorn till och jag kunde följa mobilen på en karta i Gambia! Det sjuka är att jag lyckades få tag på han som hade min telefon i Gambia! Han hävdade att han köpt den av en vän i Sverige och bad mig ge honom lösenordet till mobilen. Haha, så sjukt.
Senast redigerad av Hamsterboll 2018-11-17 kl. 14:54.
Citera
2018-11-17, 20:39
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
.... Hade ”hitta min iPhone” på mobilen och efter tre månader (!) pep datorn till och jag kunde följa mobilen på en karta i Gambia! Det sjuka är att jag lyckades få tag på han som hade min telefon i Gambia! Han hävdade att han köpt den av en vän i Sverige och bad mig ge honom lösenordet till mobilen. Haha, så sjukt.

Helsjuk historia....Måste bara fråga eftersom jag har Iphone själv... Ringde du upp nummret? Var det koden till öppna "skärmen" som han ville ha eller var det SIM pin?
Rånaren måste ju laddat mobilen regelbundet annars stänger ju den ner.
Obegripligt vad han skulle med den till utan skärmlösenordet/pin.
Citera
2018-11-17, 20:45
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Helsjuk historia....Måste bara fråga eftersom jag har Iphone själv... Ringde du upp nummret? Var det koden till öppna "skärmen" som han ville ha eller var det SIM pin?
Rånaren måste ju laddat mobilen regelbundet annars stänger ju den ner.
Obegripligt vad han skulle med den till utan skärmlösenordet/pin.

Haha ja, mycket märkligt att kunna ”se” mobilen åka längs någon väg på kartan över Gambia. Jag hade kontakt med killen som ”köpt” den på Facebook. Han visade sig vara mycket kristen. På något konstigt vis fick jag tillgång till alla hans mobilnummer på min nya mobiltelefon (alltså som han hade i sin mobil/på sitt kort!) Alla hette väldigt kristna saker som ”brother Joseph” och ”sister Maria”. Tog jättelång tid för mig att radera alla hans ”kontakter”.

Jag tror det var SIM pin han ville ha. Det fick han självklart inte. Jag bad att få namnet på mannen som sålt min mobil till honom så jag kunde uppge det till polisen. Han ville inte ge mig det dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in