• 1
  • 2
2018-11-16, 16:16
Medlem
Man hör ofta att folk blir rånade.

Är det någon här som har blivit drabbad och kan berätta om det?

Hur har ert liv ändrats sen dess ni blivit drabbad? Har ni tagit några extra åtgärder för att det inte ska hända igen?

Jag har blivit utsatt fyra gånger av folk jag kände i Sverige och en gång utomlands, dock fick dom inte ett skit. Jag skulle aldrig ge något oavsett om jag vore rädd eller inte.
Alla gångerna var jävligt skumt och jag blev ställd varje gång.
GM 2 juggar och 1 arab samt 1 svensk.

Försök 1: Första gången hade jag flyttat ifrån staden jag bodde i till en annan och bara var på besök. Då kommer det fram en kompis(jugge 1)när jag precis anlände på centralen. Som jag hängde med innan jag flytta och sa att jag var skyldig han pengar på centralstationen och krävde att jag skulle ge han pengar. Jag var inte skyldig han ett skit. Fick dra när han börja roppa på hans polare. Samma kille som bjöd mig till Hissinge branden på tal om något annat. Hade aldrig märkt något likande innan hos denna kille eller hans polare som jag hängt med förr. Dom varken syssla med kriminellt eller var aggressiva av sig. Dessutom så tyckte jag att han är en såg ut som en tönt men jävligt schysst, så jag skulle aldrig bli rädd för honom blev mest chockad.

Försök 2: Jugge 2. Schysst kille som bjöd mig på det mesta när jag var djupt deprimerad. Han försökte involvera mig i knarkaffärer och efter inte velat vara med på en knarkaffär så bötfällde han mig på 20.000kr. Försökte lura i mig att han bröder och kusiner var kriminella. Han sa att jag inte skulle prata med dom och dom var mycket farliga men det gjorde jag ändå, det visa sig att det var schyssta killar och undrade vad jag var för figur. Däremot så gjorde han affärer med mc gäng eftersom jag själv va med men jag tror ändå han bluffa när han snacka hur farlig han är. Killen var ett huvud kortare än mig så jag tyckte det var rätt roligt men lät han va tills han krävde mig på 20 lax, då sket jag i honom.

Försök 3. Bodde på ett studentboende och där var det en arab som jag umgicks med en dag kom han med en kompis och letade efter pengar hos mig som han sa att jag var skyldig. Hade aldrig lånat några pengar av honom. Han såg som en tönt men jag lät han vara då jag helt ställd och chockad att han ens försökte. Killen har inte visat några som helst tendenser till att vara tuff eller kriminell. Han försökte till och med håna mig, jag var mest stum.

Försök 4 (Svensken)
Samma student boende. Hade sålt mina prylar då jag skulle flytta till en äldre man på samma byggnad. Då en gång när jag väntade på en polare och det knacka på dörren så trodde jag det skulle vara han men istället fick jag ett knut näve slag rätt i fejjan. Då var det en äldre kompis som bodde på samma ställe som flög på mig och ville att jag skulle ge tillbaka pengarna till den äldre mannan.
Så där fick jag en omgång stryk av en påtänd svensk av någon anledning så gav jag aldrig igen, ångra mig än idag om detta. Jag har själv försökt leta reda på honom men han är förmodligen död.

Flera erbjöd sig att ta honom men jag sa nej. Jag trodde polisen skulle fixa detta men dom la ned i brist på bevis, trots att det var min granne och jag blev grovt misshandlad. Han fick dock aldrig några pengar, har aldrig några pengar att försöka råna mig är helt värdelöst, det skulle aldrig gå.
Samma kille hade jag hängt med flera gånger och aldrig har han hotat mig, dock så visste jag att han gilla ta droger och jag var även då i schock.

Utomlands. I london av 3-4 killar som kände igenom mina fickor men jag knuffa till han som gjorde det och fråga vad han håller på med och gick vidare.

Så folk som jag känner konstigt nog och inte okänt folk med tanke på alla skumma ställen jag hängt på med mycket pengar så borde jag blivit rånad massa gånger. Kanske har haft tur.

Men jag har också den inställning att jag kommer bli rånad för att undvika att bli chockad. Vet dock inte hur jag skulle göra mot kniv och vapen. Men övriga fall så skulle jag gå all in. Nu förtiden går jag dessutom runt med knogjärn i fickan också i fall att.
Citera
2018-11-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Man hör ofta att folk blir rånade.

Är det någon här som har blivit drabbad och kan berätta om det?

Hur har ert liv ändrats sen dess ni blivit drabbad? Har ni tagit några extra åtgärder för att det inte ska hända igen?

Jag har blivit utsatt fyra gånger av folk jag kände i Sverige och en gång utomlands, dock fick dom inte ett skit. Jag skulle aldrig ge något oavsett om jag vore rädd eller inte.
Alla gångerna var jävligt skumt och jag blev ställd varje gång.
GM 2 juggar och 1 arab samt 1 svensk.

Försök 1: Första gången hade jag flyttat ifrån staden jag bodde i till en annan och bara var på besök. Då kommer det fram en kompis(jugge 1)när jag precis anlände på centralen. Som jag hängde med innan jag flytta och sa att jag var skyldig han pengar på centralstationen och krävde att jag skulle ge han pengar. Jag var inte skyldig han ett skit. Fick dra när han börja roppa på hans polare. Samma kille som bjöd mig till Hissinge branden på tal om något annat. Hade aldrig märkt något likande innan hos denna kille eller hans polare som jag hängt med förr. Dom varken syssla med kriminellt eller var aggressiva av sig. Dessutom så tyckte jag att han är en såg ut som en tönt men jävligt schysst, så jag skulle aldrig bli rädd för honom blev mest chockad.

Försök 2: Jugge 2. Schysst kille som bjöd mig på det mesta när jag var djupt deprimerad. Han försökte involvera mig i knarkaffärer och efter inte velat vara med på en knarkaffär så bötfällde han mig på 20.000kr. Försökte lura i mig att han bröder och kusiner var kriminella. Han sa att jag inte skulle prata med dom och dom var mycket farliga men det gjorde jag ändå, det visa sig att det var schyssta killar och undrade vad jag var för figur. Däremot så gjorde han affärer med mc gäng eftersom jag själv va med men jag tror ändå han bluffa när han snacka hur farlig han är. Killen var ett huvud kortare än mig så jag tyckte det var rätt roligt men lät han va tills han krävde mig på 20 lax, då sket jag i honom.

Försök 3. Bodde på ett studentboende och där var det en arab som jag umgicks med en dag kom han med en kompis och letade efter pengar hos mig som han sa att jag var skyldig. Hade aldrig lånat några pengar av honom. Han såg som en tönt men jag lät han vara då jag helt ställd och chockad att han ens försökte. Killen har inte visat några som helst tendenser till att vara tuff eller kriminell. Han försökte till och med håna mig, jag var mest stum.

Försök 4 (Svensken)
Samma student boende. Hade sålt mina prylar då jag skulle flytta till en äldre man på samma byggnad. Då en gång när jag väntade på en polare och det knacka på dörren så trodde jag det skulle vara han men istället fick jag ett knut näve slag rätt i fejjan. Då var det en äldre kompis som bodde på samma ställe som flög på mig och ville att jag skulle ge tillbaka pengarna till den äldre mannan.
Så där fick jag en omgång stryk av en påtänd svensk av någon anledning så gav jag aldrig igen, ångra mig än idag om detta. Jag har själv försökt leta reda på honom men han är förmodligen död.

Flera erbjöd sig att ta honom men jag sa nej. Jag trodde polisen skulle fixa detta men dom la ned i brist på bevis, trots att det var min granne och jag blev grovt misshandlad. Han fick dock aldrig några pengar, har aldrig några pengar att försöka råna mig är helt värdelöst, det skulle aldrig gå.
Samma kille hade jag hängt med flera gånger och aldrig har han hotat mig, dock så visste jag att han gilla ta droger och jag var även då i schock.

Utomlands. I london av 3-4 killar som kände igenom mina fickor men jag knuffa till han som gjorde det och fråga vad han håller på med och gick vidare.

Så folk som jag känner konstigt nog och inte okänt folk med tanke på alla skumma ställen jag hängt på med mycket pengar så borde jag blivit rånad massa gånger. Kanske har haft tur.

Men jag har också den inställning att jag kommer bli rånad för att undvika att bli chockad. Vet dock inte hur jag skulle göra mot kniv och vapen. Men övriga fall så skulle jag gå all in. Nu förtiden går jag dessutom runt med knogjärn i fickan också i fall att.

Alla utom ett av dina tillfällen låter ju som utpressning, inte rån. Du kanske borde skaffa nya kompisar.
Citera
2018-11-16, 16:25
Medlem
Det har hänt mig en gång, nå det var ett rånförsök, jag var på väg hem sent en kväll efter att
ha varit ute så kommer det fram två araber och kräver mig på plånbok samt mobil, jag låtsades bli
rädd och backade upp mot en husvägg, den ene följde efter och då tog jag hans skalle och slog den
i husväggen, då sprang den andre och jag fortsatte hem.
Citera
2018-11-16, 16:36
Bannlyst
Två gånger. Av araber och negrer. Första gången fick dom min mobil och sparkade mig medvetlös. Andra gången högg jag en av dom med kniv så dom fick inte ett skit, förutom att en av dom fick åka till sjukhus Det var en neger, högg honom i sidan men han överlevde.
Citera
2018-11-16, 16:47
Medlem
Rånad har ja aldrig blivit men ett marockansk gatubarn plocka min mobil ur fickan på mej när han gick brevid o tjöta med mej om mina skor.

Snabba med händerna är dom små jävla kräken.. vad man vill med än gammal spärrad mobil mer än jävlas vet ja inte.
Citera
2018-11-16, 16:52
Medlem
Spårvagn till Frölunda tidigt på morgonen, blatte gubbfan som gav mej sprit o jag gick ut o sen skulle kolla frölunda torgs öppettider, o gubbfan kom efter mej o typ anklagade mej för jag försökt krossa entren rutan med spritflaskan hm,

Han tog tag om mej o drog mej till nån parkeringsplats o han ville se leg, men fick med min mobil o sen sa han att han skulle ringa snuten o där försvann han. 06-tiden på morgonen i april i våras. Ringde 112 via hemköp men dom vägrade skicka patrull o hänvisade till 114 14 som segar som fan , sket i o anmäla
Citera
2018-11-16, 16:54
Avstängd
micro113s avatar
Rånad på 350 euro i Barcelona. Lärdom -- släpp ingen jävel för nära och håll koll på plånboken när du passerar folk med namnlistor/insamlingar samt var otrevlig så att de håller avstånd.

Edit
Kan tillägga att asen tog bara euron, mina svenska pengar fick jag behålla .... Låter det schysst?
Det är det inte, eftersom euro inte är konstigt om folk bär på i Spanien, däremot svenska pengar hade gjort att de åkte dit vid en anmälan och visitation.
Senast redigerad av micro113 2018-11-16 kl. 16:57.
Citera
2018-11-16, 17:03
Medlem
Förra året gick till en övergiven kåk i Mölndal, efter att folk klagade och där hittade dom över tre tusen mobiler och 14 "gatubarn" skrevs i Metro men inte ett enda ord på nyheter. Lite grann på Västnytt. Vad gjorde dessa ligister med alla mobiler?
Citera
2018-11-16, 17:04
Medlem
4yoonlys avatar
3 gånger jag minns... Amsterdam nersparkad av en afrikan. Sverige en invandrad afrikan i en större stad (dåligt minne för jag var rejält rejält berusad... minns bara att han var en afrikan och tog min plånbok ur min ficka...)

En annan gång 1 gäng invandrare (också rejält berusad). Enda jag minns den gången var ett antal sparkar ifrån alla håll och kanter (kunde knappt stå på benen utan sparkar). En av tjejerna i detta invandrargäng gav mig plånboken tillbaka (utan pengarna i den förstås). Också i Sverige och samma stad som den andra (den onämnda staden :-)

----edit

Skål...
Senast redigerad av 4yoonly 2018-11-16 kl. 17:06.
Citera
2018-11-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Alla utom ett av dina tillfällen låter ju som utpressning, inte rån. Du kanske borde skaffa nya kompisar.

Eller inga kompisar alls, vilket det nu har blivit.
Så det har klart påverkat mig, när jag var ung och naiv. Jag varit för snäll och godtrogen. Det gäller även min syn på tjejer som också har påverkat mig starkt.
Flera har vart otrogna. Jo just en tjejkompis, plocka alla mina pengar som jag gav till henne för att hålla när jag var hemlös. En annan tjej förföljde mig i ett år och trakassera min nya tjej och mig mm.

Skulle kunna göra en riktigt sjuk film av mitt liv.

Har vart ensam väldigt länge nu och jag är rädd för att ta kontakt med nya människor för jag lita inte på dom.
Citera
2018-11-16, 17:53
Moderator
Tystnads avatar
En ggr. Var dum nog att för att spara tid ta en genväg som var folktom istället för att ta huvudgatan hem från ett uteställe.
Helt plötsligt dök det upp två spännblatte kids från något jävla Arabland som tiggde cigaretter, anade att det var något skumt, direkt när dom kom nära började dom hota och kräva pengar och mobilen, rent reflexmässigt drog jag paraplyet rakt i skallen på den närmaste jävla Araben, och drog sedan utav helvete.
Antar dom blev helt ställda för dom följde aldrig efter.
Citera
2018-11-16, 18:01
Medlem
SoCos avatar
En arab försökte råna mig med en mattkniv en gång, kom upp till mig och sa ATT DU SKA GE MIG CIGARETTER m.m

Jag skrattade åt honom och sprang därifrån. (allt vad jag kunde, det är inte värt att bli knivhuggen för att man ska spela tuff)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in