• 2
  • 3
2018-11-14, 12:58
Medlem
ronken82s avatar
Batala dina skulder istllet din jvla parasit.
Citera
2018-11-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Batala dina skulder istllet din jvla parasit.

Det r vl det han frsker gra? Eller orkar du inte lsa?
Citera
2018-11-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Inte ndvndigtvis. ven om KFM inte kan utmta ngot utomlands s kan dom begra handrckning av landets motsvarighet att gra det. Fr att kunna fly frn skulder till utlandet krver det allts att man ska hitta ngot land som KFM inte har ngot avtal med, och hoppas p att de drmed inte fr ngon handrckningshjlp.

Med det sagt beror det givetvis p vem man r skyldig pengar och vilken summa det gller. Oavsett s handlar det hgst troligen om att man skulle behva bostta sig i ngot lite skitland ngonstans. Tvivelaktigt om det r mer ekonomiskt frdelaktigt att gra det n att bara lta dom dra av skulden p vad man tjnar hr.

Stmmer, dock mste dom veta vart man r och sen r landets regler ocks lite i "vgen" fr KFM. Men du har rtt i sak, samtidigt knns landsflykt fr ngot som en skuldsanering kan grejja lite too much kanske. Rent psykiskt, speciellt med familj.

Citat:
Ursprungligen postat av Rickykling
De kommer med strsta sannorlikhet inte preskriberas efter 5 r. Lt sga att det har gtt 4 r och 360 dagar, och de pminner dig om att betala, d brjar tiden om frn dag 1 igen. Det rcker allts med en pminnelse om betalning fr att tiden fr preskribition skall nollstllas.

Dr kan en advokat faktiskt gra skillnad. Har fr mig att man bara fr frlnga den om man bryter mot preskriptionsreglerna. En advokat kan snabbt skriva att dom inte har brytits och p s stt hva frlgningen. Men rtt i sak, dom kan frlnga, men du kan opponera.

Citat:
Ursprungligen postat av TorgnyH
Vill tacka dig igen fr din tid att svara hr i min trd.

Som sagt s biter jag i det sura pplet. Min vervakning r snart slut s jag hade tnkt att brja frska ta tag i dom hr bitarna med skulderna osv.
Ska absolut prata med min advokat och en till fr att hra vad dom tycker och tnker om detta och hur det rent lagmssigt ser ut fr mig.

Jag gjorde aldrig en rent av erknnande fr brottet utan det handlade om ett tungt missbruk i grund och botten och dr av stora minnesluckor frn den tiden.

Som du misstnkte r pengarna long gone i mitt fall och inte en tillgng finns i min go s dr kan dom inte hmta ngot.

Men knner att det finns ett ljus i slutet av tunneln om jag gr rtt fr mig.

S tack igen fr ditt och alla andra svar i trden!

Inga problem! Vi har alla skitigt i det bl skpet, och frtjnar att gra rtt i efterhand. Lycka till!
Citera
2018-11-15, 16:22
Medlem
Citat:
Hej!

Jag kan brja med att jag har googlat men inte riktigt frsttt s tnkte om det finns ngon vnlig sjl som kan frska frklara fr mig.

Jag har rtt mycket skulder hos kronofogden, runt 1,8 miljoner kronor. Det mesta kommer ifrn en dom dr jag blev dmd fr grovt skattebrott och grovt bokfringsbrott. Men en liten del r frn olika ln och fakturor.

Min frga r d om dom hr skulderna kan preskriberas efter 5 r hos kronofogden eller kommer dom flja mig till graven ifall jag inte gr ngot t dom? har jag fattat allt ihop helt fel?.

Tacksam fr lite klarhet i det hr.
Mvh

Har skumlst lite, som jag frstr s lr du behva betala skulderna men det finns chans till skuldsanering minimal. Fick du fngelse ? Hur mycket pengar handlade det om ? Mvh
Citera
2018-11-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Believe.simply
Har skumlst lite, som jag frstr s lr du behva betala skulderna men det finns chans till skuldsanering minimal. Fick du fngelse ? Hur mycket pengar handlade det om ? Mvh

S som jag ocks har frsttt det. Om jag minns rtt s r det runt 1.6 miljoner i skatteskulder och runt 200 tusen i ln osv. Fick inte fngelse utan vart dmd till kontraktsvrd istllet fr fngelse d frivrden gjorde en bedmning om att det skulle vara till strre hjlp.
Citera
2018-11-16, 14:45
Medlem
Citat:
S som jag ocks har frsttt det. Om jag minns rtt s r det runt 1.6 miljoner i skatteskulder och runt 200 tusen i ln osv. Fick inte fngelse utan vart dmd till kontraktsvrd istllet fr fngelse d frivrden gjorde en bedmning om att det skulle vara till strre hjlp.

Ok antar att de va pga ngot beroende d ? Hur var det med rttegngen, fick du vara hktad ? Sknt att slippa buren iallafall.
Citera
2018-11-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ok antar att de va pga ngot beroende d ? Hur var det med rttegngen, fick du vara hktad ? Sknt att slippa buren iallafall.

Precis. Var riktigt nere i skiten frut vilket pverkade alla mina val. Allts det tog ett bra tag fr staten att hitta detta och gra en sak av det, nrmre 6 r frn brottstillfllet tills dom.
Ja absolut riktigt sknt att slippa det.
Citera
2018-11-17, 13:59
Medlem
Citat:
Precis. Var riktigt nere i skiten frut vilket pverkade alla mina val. Allts det tog ett bra tag fr staten att hitta detta och gra en sak av det, nrmre 6 r frn brottstillfllet tills dom.
Ja absolut riktigt sknt att slippa det.

Fick du va hktad ? Hur lnge ?
Hur brjade allt nr det brjade komma fram, brev frn skatteverket polis ?
Citera
2018-11-18, 20:33
Medlem
Citat:
Fick du va hktad ? Hur lnge ?
Hur brjade allt nr det brjade komma fram, brev frn skatteverket polis ?

Nej var ingen hktning alls om det hr. Vet att skatteverket brjade f upp gonen nr dom saknade viss bokfringsmatrial och frskte n mig under ett tag. Sedan lmnades rendet ver till Ekobrottsmyndigheten som hll flera frhr med mig. Sen drifrn rttegng och kontakt med frivrden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in