Nä visst, men det följer ändå en tradition. Scenen var ändå så pass kort, så jag tycker verkligen inte att det var ett problem oavsett vad man tycker om fenomenet (en dryg minut Godzilla-action).
Nä visst, men det följer ändå en tradition. Scenen var ändå så pass kort, så jag tycker verkligen inte att det var ett problem oavsett vad man tycker om fenomenet (en dryg minut Godzilla-action).
Nu handlade min kommentar om att de haft med ett jättemonster i nästan alla episoder denna säsong.
Tycker du att det är bra så får det stå för dig. Jag vet åtminstone en som kommer att hålla med dig. "Star Wars är en saga", need I say more?
Nu handlade min kommentar om att de haft med ett jättemonster i nästan alla episoder denna säsong.
Tycker du att det är bra så får det stå för dig. Jag vet åtminstone en som kommer att hålla med dig. "Star Wars är en saga", need I say more?
Jag förstår hur du menar, och delvis kan jag väl hålla med om att det blivit en viss inflation här. Så det är befogad kritik, men jag bara pekar ut faktum att detta är väldigt i linje med tradition i OT. Ep IV har vi Krayt Dragon, om än inte så mycket action. Senare möter vi Dianoga på Dödsstjärnan. I Ep V är det Wampan på Hoth och strax därefter Space Slug i asteroidfältet. Sedan i Ep VI har vi Luke vs Rancor hos Jabba och strax efteråt Sarlaccen.
Men visst haka upp dig på ca 1 minut av ett 50+ minuter långt avsnitt om det är din grej.
Jag förstår hur du menar, och delvis kan jag väl hålla med om att det blivit en viss inflation här. Så det är befogad kritik, men jag bara pekar ut faktum att detta är väldigt i linje med tradition i OT. Ep IV har vi Krayt Dragon, om än inte så mycket action. Senare möter vi Dianoga på Dödsstjärnan. I Ep V är det Wampan på Hoth och strax därefter Space Slug i asteroidfältet. Sedan i Ep VI har vi Luke vs Rancor hos Jabba och strax efteråt Sarlaccen.
Men visst haka upp dig på ca 1 minut av ett 50+ minuter långt avsnitt om det är din grej.
Jag har bemött din sista mening, och du tycks hålla med mig i ditt första stycke. Din sista mening förstår jag således inte alls?
Senast redigerad av SithMaster 2023-04-13 kl. 00:01.
Jag har bemött din sista mening, och du tycks hålla med mig i ditt första stycke. Din sista mening förstår jag således inte alls?
Pust, skönt att du redigerade bort din ganska träffsäkra imitation av tidigare postare i tråden. Den var underhållande, men samtidigt väldigt opassande och även pinsam.
Jag försöker säga att man inte ska haka upp sig på små detaljer, men jag håller med dig. Det hade förmodligen funnits bättre sätt att lösa flykten in till the Great Forge på, men att detta skulle vara något som sänker hela avsnittet känns orimligt.
Har du något eget förslag? Jag tänker mig att fordonet t ex skulle kunna få slut på bränsle, och så går alla Mandos ut för att leta efter en mack. The Mackalorian.
Pust, skönt att du redigerade bort din ganska träffsäkra imitation av tidigare postare i tråden. Den var underhållande, men samtidigt väldigt opassande och även pinsam.
Jag försöker säga att man inte ska haka upp sig på små detaljer, men jag håller med dig. Det hade förmodligen funnits bättre sätt att lösa flykten in till the Great Forge på, men att detta skulle vara något som sänker hela avsnittet känns orimligt.
Har du något eget förslag? Jag tänker mig att fordonet t ex skulle kunna få slut på bränsle, och så går alla Mandos ut för att leta efter en mack. The Mackalorian.
Apropå att haka upp sig på små detaljer så är det väl det du gör nu.
Jag har inte påstått att det sänkte hela avsnittet. Varför fortsätter du tjata om detta? Trollar du?
I alla de exemplen du nämner så finns det en djupare anledning till varför de är där, de är djupt i vävda i storyn. I denna säsong dyker det upp ödlor i olika former och sen försvinner de lika snabbt igen. Du minns alla namnen på de tidigare av en anledning, kan du nämna en enda vi sett i denna säsong? De verkar mest vara där För att slösa pengar på CGI och har inte tillfört särskilt mycket till storyn, vi skulle klarat oss lika bra utan dem. Det är bara ytligt krafs och uppenbarligen tillförda för att fylla ut tid med pew pew
Hoppas Gideon dör i nästa avsnitt. Är trött på karaktären.
Och Thrawn lär väl dyka upp.
IG-12 med Grogo sittande där som en Krang, funkar inte riktigt för mig. Men kanske för leksakstillverkarna.
Skoj att återse Praetorian Guards.
Tyckte avsnittet var klart sevärt.
Haha, yes, yes, NO, yes yes....
Såklart det funkar och vilket bra avsnitt, synd bara det är som ett dubbelasvnitt, då man får pinas en vecka till.
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Dagens avsnitt.
Första halvan samma totala skräp som tidigare förutom den lilla episoden med imperiespionen och Moff Gideons möte med de andra imperie-konspiratörerna. Episoden levlade upp några nivåer under den senare halvan, när Moff Gideon väl fångat in Mandalorians.
Baby Yoda i den där roboten var det löjligaste jag sett, och naturligtvis hade de med ett jättemonster även i denna episod.
Kul att Moff Gideon levlat upp med Mandalorian tech och beskar steel.
Riktigt kul med ett återseende av The Praetorian Guard.
Hoppas Moff Gideon och även Thrawn kommer att vara med länge i Star Wars.
Så du tittar på skräp i flera år
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Med tanke på vilken skada den en ensamma mandalorien gjorde hade det nog varit bättre alla hade stannat och slagits istället för att fly.
Historien flyttades äntligen lite framåt och det är positivt. Som vanligt en del logiska luckor men klart bättre än förra avsnittet. Känns som om sista avsnittet kommer blir stressat om allt ska knytas ihop.
En lite petitess dock, de hade de flesta redan lämnat strax före.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag är rätt 100% säker på att Clone Wars-formatet kommer fortsätta. Det blev bekräftat häromdagen på Star Wars Celebration i London att det blir en 3e och sista säsong av Bad Batch, en serie som flyger lite under radarn men som verkar vara universellt älskad av SW-fans.
Haha, Krang! Det var ett tag sen! Tror det var en tillfällig lösning, som bjöd på en del komiska inslag. YES, YES, YES.
Ja, helt ok upptakt inför finalen. 7,5/10 darksabers i betyg.
Hehe, 100% låter bra, men frågan är, hur många år till då
Hehe, den var ju skitrolig yes yes och no no, var härlig humor.
Citat:
Det är väl ett kännetecken för Star Wars? Tänk tillbaka på de gamla filmerna.
Sagt detta många ggr, detta är inget nytt och förstår faktiskt inte den kritiken alls pga vår erfarenhet sedan innan med just dessa.
Och det komiska är vi var ju redan förvarnade att det skulle ske tidigare i serien, förstår ingenting när någon skriver så konstiga saker och glömmer att detta har varit många ggr innan i Star Wars tidigare.
Citat:
Moff Gideon stilar ju med att han gillrat en fälla. Praetorian Guards hade mest troligt slaktat hela Mandalorian-gänget på några sekunder, så det var helt klart bättre att fly än illa fäkta.
Man får inte heller glömma att de flesta hade redan lämnat i det läget heller, då de fick annat och göra.
Citat:
Det betyder inte att det är bra.
Det betyder att det är väntat och när man redan har annonserat det tidigare i serien.
Citat:
Nu pratar jag om s k nördar. Dvs när man följer dedikerade poddar och SW-kanaler så är det ett unisont hyllande av serien. Sen, som sagt för den stora massan av casual fans är det bara tecknat.
Den som riktigt älskar star wars har aldrig missat detta och tycker om det mycket, var en ny variant och det uppskattade jag mycket.
Citat:
Man skulle säga scenen var så kort att man undrar varför denna upprördhet blev av nått som du säger är tradition, och två redan annonserat sen innan.
Citat:
När jag tänker på varför det varit mer än vanligt, då tänker jag att de valde stället för det var farligt och fick vara mer ensamma.
Och ja, så kort och helt tappar det, sånt är udda.
Citat:
Dock vet vi redan från sekund ett vad du sade, så även då sade vi att detta är inget ovanligt i Star Wars.
Så efterkonstruktioner är icke fungerande för dig, men ja, mer än vanligt helt klart och jag kan med enkelhet förstå varför det blev så.
Men räknar man ihop dessa minuter, så är det en fraktion av serien, och detta retar du dig på så att du kokar.
Vad är det om?
För det har inte med Star Wars att göra förstår man.
Citat:
Apropå att haka upp sig på små detaljer så är det väl det du gör nu.
Jag har inte påstått att det sänkte hela avsnittet. Varför fortsätter du tjata om detta? Trollar du?
Dock tar det gigantiskt plats i fler än ett inlägg, och med denna rätt, eller ja, svårt undermåliga kritiken av väldigt korta segment.
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
I alla de exemplen du nämner så finns det en djupare anledning till varför de är där, de är djupt i vävda i storyn. I denna säsong dyker det upp ödlor i olika former och sen försvinner de lika snabbt igen. Du minns alla namnen på de tidigare av en anledning, kan du nämna en enda vi sett i denna säsong? De verkar mest vara där För att slösa pengar på CGI och har inte tillfört särskilt mycket till storyn, vi skulle klarat oss lika bra utan dem. Det är bara ytligt krafs och uppenbarligen tillförda för att fylla ut tid med pew pew
Ja, detta är nämnt innan vad en trolig orsak är, och vi visste redan om tidigt att vi skulle få se just detta.
Hårdhudade stora djur är som sagt vad inget nytt.
Nej, jag ger seriösa svar efter bästa förmåga. Du skrev exakt detta, med markerande spy-smiley på slutet dessutom.
Du får väl uttrycka dig mer diplomatiskt i framtiden om du är rädd för mothugg? Only a Sith deals in absolutes.
Jag skrev exakt detta ditt lågpannade fanskap, så lägg av med att klippa ut meningar ur sitt sammanhang och påstå att jag sågar hela avsnittet. Den lögnen har du försökt föra fram flera ggr nu, och varje gång slår jag dig på fingrarna (vilket jag kommer att fortsätta göra tills du slutar med dina idiotier).
Första halvan samma totala skräp som tidigare förutom den lilla episoden med imperiespionen och Moff Gideons möte med de andra imperie-konspiratörerna. Episoden levlade upp några nivåer under den senare halvan, när Moff Gideon väl fångat in Mandalorians.
Baby Yoda i den där roboten var det löjligaste jag sett, och naturligtvis hade de med ett jättemonster även i denna episod.
Kul att Moff Gideon levlat upp med Mandalorian tech och beskar steel.
Riktigt kul med ett återseende av The Praetorian Guard.
Hoppas Moff Gideon och även Thrawn kommer att vara med länge i Star Wars.
Senast redigerad av SithMaster 2023-04-13 kl. 07:01.
Finns ju ingen riktig taktiker som skulle gjort som moff Gideon i slutet. Att låta tjugotal av sina soldater bli dödade för att därefter skicka in eliten ser kanske tufft ut på skärmen men är helt idiotiskt.
Fällan var helt felkonstruerad och med tanke på hur vapen och rustningarna fungerade verkade det som om alla laddat med 90% blanka skott.
Var detta första gången ett vapen smält av värme av för många skott avfyrade?
En eller två mandalorer ser helt ok ut men när de är en hel grupp ser de alldeles för plastiga ut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!