Med tanke på vilken skada den en ensamma mandalorien gjorde hade det nog varit bättre alla hade stannat och slagits istället för att fly.
Historien flyttades äntligen lite framåt och det är positivt. Som vanligt en del logiska luckor men klart bättre än förra avsnittet. Känns som om sista avsnittet kommer blir stressat om allt ska knytas ihop.
Clone wars saknar jag svårt, blev så glad när ett "sladdbarn" kom ~6 år senare, och hoppas än idag ett till kommer, men kanske 2026
The Mandalorian kommer nog inga "sladdbarn" på, men kanske nya berättelser om dom.
För oavsett vad som händer, så kommer framtiden för dom vara osäker och att kanske nya äventyr skapas.
Vilket skulle uppskattas av mig i all fall.
Jag är rätt 100% säker på att Clone Wars-formatet kommer fortsätta. Det blev bekräftat häromdagen på Star Wars Celebration i London att det blir en 3e och sista säsong av Bad Batch, en serie som flyger lite under radarn men som verkar vara universellt älskad av SW-fans.
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Om senaste avsnittet:
Hoppas Gideon dör i nästa avsnitt. Är trött på karaktären.
Och Thrawn lär väl dyka upp.
IG-12 med Grogo sittande där som en Krang, funkar inte riktigt för mig. Men kanske för leksakstillverkarna.
Skoj att återse Praetorian Guards.
Tyckte avsnittet var klart sevärt.
Haha, Krang! Det var ett tag sen! Tror det var en tillfällig lösning, som bjöd på en del komiska inslag. YES, YES, YES.
Ja, helt ok upptakt inför finalen. 7,5/10 darksabers i betyg.
Med tanke på vilken skada den en ensamma mandalorien gjorde hade det nog varit bättre alla hade stannat och slagits istället för att fly.
Historien flyttades äntligen lite framåt och det är positivt. Som vanligt en del logiska luckor men klart bättre än förra avsnittet. Känns som om sista avsnittet kommer blir stressat om allt ska knytas ihop.
Mandalorian kommer nog fortsätta i flera säsonger till. Dessutom verkar det vävas ihop mer med andra serier, t ex de 2 Mando-episoderna i Book of Boba Fett. Så, jag tror inte man tjänar på att ha panik över att det är lösa trådar. Bättre att luta sig tillbaka och njuta av den tsunami av Star Wars som produceras just nu.
Disney verkar dessutom vilja att Lucasfilm fokuserar ännu mer på Star Wars, istället för sidoprojekt som t ex Willow, när man läser senaste rapporterna.
Första halvan samma totala skräp som tidigare förutom den lilla episoden med imperiespionen och Moff Gideons möte med de andra imperie-konspiratörerna. Episoden levlade upp några nivåer under den senare halvan, när Moff Gideon väl fångat in Mandalorians.
Baby Yoda i den där roboten var det löjligaste jag sett, och naturligtvis hade de med ett jättemonster även i denna episod.
Kul att Moff Gideon levlat upp med Mandalorian tech och beskar steel.
Riktigt kul med ett återseende av The Praetorian Guard.
Hoppas Moff Gideon och även Thrawn kommer att vara med länge i Star Wars.
Det är väl ett kännetecken för Star Wars? Tänk tillbaka på de gamla filmerna.
Baby Yoda i den där roboten var det löjligaste jag sett
Verkligen. Baby Yoda som comic relief börjar bli riktigt jävla irriterande.
Tycker last-stand scenen för Paz Vizla var lite halvkass också? De hade ju uppenbarligen vunnit om de bara hade stannat allihopa?
Angående Thrawn så baitar de nog bara, mönstret de verkar följa i Star wars universe är ju att det inte blir mer än snabba cameos mellan olika spinoffs. Istället för att aktivt knyta ihop alla planeter och karaktärer de skapat så man får en helhetsbild så håller de allt så separat som möjligt istället. Zeb från förra avsnittet är ju även ett exempel på detta. Men hoppas jag har fel här.
Ahsoka bryter förhoppningsvis detta, då Ahsoka faktiskt redan har en ganska lång backstory från en annan serie och faktumet att bilder redan cirkulerar på Sabine Wren tyder ju också på det.
Senast redigerad av Dirty. 2023-04-12 kl. 22:29.
Verkligen. Baby Yoda som comic relief börjar bli riktigt jävla irriterande.
Tycker last-stand scenen för Paz Vizla var lite halvkass också? De hade ju uppenbarligen vunnit om de bara hade stannat allihopa?
Angående Thrawn så baitar de nog bara, mönstret de verkar följa i Star wars universe är ju att det inte blir mer än snabba cameos mellan olika spinoffs. Istället för att aktivt knyta ihop alla planeter och karaktärer de skapat så man får en helhetsbild så håller de allt så separat som möjligt istället.
Moff Gideon stilar ju med att han gillrat en fälla. Praetorian Guards hade mest troligt slaktat hela Mandalorian-gänget på några sekunder, så det var helt klart bättre att fly än illa fäkta.
Ahsoka bryter förhoppningsvis detta, då Ahsoka faktiskt redan har en ganska lång backstory från en annan serie och faktumet att bilder redan cirkulerar på Sabine Wren tyder ju också på det.
Har du missat att det finns en Ahsoka-trailer ute?
Moff Gideon stilar ju med att han gillrat en fälla. Praetorian Guards hade mest troligt slaktat hela Mandalorian-gänget på några sekunder, så det var helt klart bättre att fly än illa fäkta.
Ja, men fällan var ju jävligt kass? Borde ju kunnat gasa ihjäl de instängda Mandalorians typ?
Dessutom håller jag inte med en sekund om att 3 Praetorian Guards borde slakta ~15(?) skillade Mandalorians? En Jedi som Obi-wan kenobi har ju t.om problem med Jango-fett, vilket även kanske är lite bisarrt åt andra hållet. Star-wars powerscalingen är ju all over the place generellt sett, så knappast något unikt här egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Har du missat att det finns en Ahsoka-trailer ute?
Hade faktiskt missat den. Men ja, Ahsoka ser onekligen ut som att det blir första spinoffen som kanske kräver att man har lite koll på andra spinoffs och börjar knyta ihop saker på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag är rätt 100% säker på att Clone Wars-formatet kommer fortsätta. Det blev bekräftat häromdagen på Star Wars Celebration i London att det blir en 3e och sista säsong av Bad Batch, en serie som flyger lite under radarn men som verkar vara universellt älskad av SW-fans.
Vettefan om jag håller med om att Bad batch är "universellt älskad" av SW-fans. Känns som den anses var sämre än Clone Wars och Rebels. IMDB betyget på 7.8 tyder även på det.
Senast redigerad av Dirty. 2023-04-12 kl. 22:44.
Ja, men fällan var ju jävligt kass? Borde ju kunnat gasa ihjäl de instängda Mandalorians typ?
Dessutom håller jag inte med en sekund om att 3 Praetorian Guards borde slakta ~15(?) skillade Mandalorians? En Jedi som Obi-wan kenobi har ju t.om problem med Jango-fett, vilket även kanske är lite bisarrt åt andra hållet. Star-wars powerscalingen är ju all over the place generellt sett, så knappast något unikt här egentligen.
Gasa ihjäl, nja hjälmarna är designade att klara det.
Rey och Kylo Ren har ganska stora problem med 6 Praetorian Guards i TLJ så...
Jag tycker nog att Jango Fett undkommer med blotta förskräckelsen på Kamino. Dags att se om AOTC!
Citat:
Hade faktiskt missat den. Men ja, Ahsoka ser onekligen ut som att det blir första spinoffen som kanske kräver att man har lite koll på andra spinoffs och börjar knyta ihop saker på riktigt.
Ser ut lite som Rebels 2.0. Tror det nästan är en förutsättning att se Rebels för att uppskatta den serien 100%. Det är lite problematiskt för Disney tror jag, då många vuxna konsekvent vägrar befatta sig med tecknat, eftersom det är "barnprogram".
Senast redigerad av BallaKlava 2023-04-12 kl. 22:54.
Vettefan om jag håller med om att Bad batch är "universellt älskad" av SW-fans. Känns som den anses var sämre än Clone Wars och Rebels. IMDB betyget på 7.8 tyder även på det.
Nu pratar jag om s k nördar. Dvs när man följer dedikerade poddar och SW-kanaler så är det ett unisont hyllande av serien. Sen, som sagt för den stora massan av casual fans är det bara tecknat.
Lite mer action än i tidigare avsnitt. Thrawn nämns av Pellaeon och diskuteras med Moff Gideon. Det är väl den övergången av vad som komma skall i Ahsoka i höst, när hon ska leta efter Thrawn och Ezra Bridger (Star Wars Rebels).
Skönt att Grogu till slut slapp färdas i det där ägget.
Märkligt att the Mandalorians säger att Moff Gideons trupper bär rustningar av Beskar men allt som oftast blir de skjutna lika enkelt som Stormtroopers med ett skott.
Vet faktiskt inte längre vad jag tycker vart serien tagit vägen. En sak är säker, the Mandolrians kommer ju inte kunna ta tillbaka Mandalore i det sista avsnittet av säsong 3. Favreau och Filoni kan ju inte lämna den här arcen på det sättet. Detta borde betyda en säsong fyra i framtiden. Men det känns som tidigare sagt att Favreau och Filoni har kört fast i den här historien.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!