Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-13, 17:50
  #1
Medlem
Jag började känna mig nedstämd i sommras och har hållt på tills nu för nån helg sen när jag och en polare körde mdma 2 dagar irad, efter det har jag varit mycket bättre

hur kan detta komma sig tro? placebo?
Citera
2018-11-13, 18:09
  #2
Medlem
Taklampsfots avatar
Du kanske fick ny livsglädje av att vara glad och uppleva lite saker som gör att du mår bättre. Som en semester från jobbet
Citera
2018-11-13, 18:20
  #3
Medlem
Du går och tänker på ruset och hur bra det var, det håller hjärnan upptagen. Det försvinner snart ska du se och depressionen kommer lägga sig som ett täcke över dig.
Citera
2018-11-13, 22:29
  #4
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Du går och tänker på ruset och hur bra det var, det håller hjärnan upptagen. Det försvinner snart ska du se och depressionen kommer lägga sig som ett täcke över dig.

Håller med, men måste dock tillägga att man mycket väl kan få terapeutiska upplevelser på mdma. Exempel att man inser hur mycket man älskar sin familj och vänner, att alla vill känna sig älskade osv osv. Dessa insikter kan självklart ge en ny livsgnista.
Citera
2018-11-16, 07:37
  #5
Medlem
Det kallas afterglow + mdma är jävligt terapeutiskt om man är med en polare.
Citera
2018-11-16, 14:44
  #6
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggthat
Jag började känna mig nedstämd i sommras och har hållt på tills nu för nån helg sen när jag och en polare körde mdma 2 dagar irad, efter det har jag varit mycket bättre

hur kan detta komma sig tro? placebo?

MDMA är ju i fas III-studier mot PTSD så det kanske hjälpte dig på det sättet.
Citera
2018-12-01, 17:39
  #7
Medlem
Efter min första E tripp (var med en polare) mådde jag skit bra i en vecka. Har nog aldrig mått bra en så lång period.

Mår alltid bättre efter ett rent mdma eller ett E rus än vad jag gjorde innan ruset. Ingen avtändning att tala om, fortsätt bra mående i någon dag är inte ovanligt för mig innan det blir som det var innan ruset igen.

Som någon skrev så kan det vara en terapeutisk upplevelse med en polare som är på samma nivå.
__________________
Senast redigerad av Chooba 2018-12-01 kl. 17:42.
Citera
2018-12-03, 07:55
  #8
Medlem
TheLizardKing22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Håller med, men måste dock tillägga att man mycket väl kan få terapeutiska upplevelser på mdma. Exempel att man inser hur mycket man älskar sin familj och vänner, att alla vill känna sig älskade osv osv. Dessa insikter kan självklart ge en ny livsgnista.

Förutom att MDMD administrerat i rätt doser definitiv kan lösa upp blockeringar och hjälpa mot PTSD, tycker jag att det går att vända även avtändningen till något positivt.

Vad jag upplevt är att ensamhet är den största fienden. Det är då du låter dig hamna i AT-framkallade tankebanor och kan känna symptom som liknar depressionens. Vill du inte bota dessa känslor med t.ex. bensodiazepiner, så är umgänge med nära vänner och familj effektivt. Mina erfarenheter är att eftereffekterna ger dig en ökad närhet och en sentimental sinnesstämning, som kan vara rent ut sagt mysig och givande att genomlida. Konversationer håller dig även från att landa i depressiva tankespiraler.

Själv på kammaren brukar jag tvärtom alltid ifrågasätta om ruset är värt AT'n...
Citera
2018-12-04, 17:54
  #9
Medlem
Presentpappers avatar
MDMA är inte något jag tycker du ska använda i medicinskt syfte om du är rädd om dig själv. Du är redan i en känslig sits och det är i sådana lägen du lever farligt med serotonerga substanser.
Citera
2018-12-04, 19:48
  #10
Medlem
Samma för mig hände första gången var i en depression tog MDMA men min bästa vän och mådde förjävligt i tre dagar men efter det så mådde jag hur bra som helst i ca 1 månad alltså var alltid posetiv och hade inga negativa tankar alls.

Trodde första att det hade tagit dö på min depression men efter ca 1 månad kom det tillbaks men var bättre än innan.
Citera
2022-04-25, 10:03
  #11
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
MDMA är inte något jag tycker du ska använda i medicinskt syfte om du är rädd om dig själv. Du är redan i en känslig sits och det är i sådana lägen du lever farligt med serotonerga substanser.

Du hade helt fel, i dag på Svt lanseras MDMA som den ultimata depressionsbotaren.
Jag skall själv köra mitt första race nästa helg.
Citera
2022-04-25, 18:18
  #12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Du hade helt fel, i dag på Svt lanseras MDMA som den ultimata depressionsbotaren.
Jag skall själv köra mitt första race nästa helg.
Det är intressant att det börjas att ge inom psykiatrin som hjälp mot depressioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback