Citat:
Ursprungligen postat av
VolvoFB
När jag ser folk som kommer från Afrika och Mellanöstern så glömmer jag gärna bort att det finns jättemånga där ute som arbetar/studerar precis som vi svenskar gör... Många faktiskt av högre kvalitet än svenska infödingar från mindre städer.
Var hittar jag lla dessa fantastiska afrikaner och araber? Här i Malmö syns de inte till.
Citat:
Ursprungligen postat av
VolvoFB
Ibland kan jag få för mig att det är nästan alla invandrare som avgudar islam mer än något annat och vill oss svenskar illa.
Alla invandrare är inte muslimer.
Citat:
Ursprungligen postat av
VolvoFB
Kan intyga att flashback och alternativ media har påverkat mig ÄVEN om dessa källor skyller nästan alltid sina problem på invandrare... Det många skriver finns det en viss sanning i, men långt ifrån alla skriver dessa sanningar och man blir lite blind om vad man ska tro.
Jag tror du borde försöka lyssna på vad de som bor mitt i smeten har att säga. Nu när Skåne är fullt, är det ju resten av landet som kommer invaderas - och tro mig, du har inte upplevt något än. Det rimligaste du kan göra är att förbereda dig mentalt och börja träna.
Citat:
Ursprungligen postat av
VolvoFB
Så hur dämpar jag mina fördomar om invandrare och hur kan jag få fram fakta om invandrare som verkligen stämmer?
Frågan är en sjävmotsägelse. Ju mer du lär dig, desto starkare kommer känslan av ett döende samhälle komma över dig. Läs t.ex. denna tråd med länkar:
(FB) Malmö stad släpper rapport om hedersförtryck. Nils Karlsson (MP) chockas
Gruppbögvåldtäkter inom familjen. Avklippta fingrar. Hederskultur.