2018-11-12, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nu var det inte du som var topic i tråden, utan TS fråga. Vederbörande undrade hur h-n skulle bli av med sina fördomar. Tycker du att du har bidragit med ett konstruktivt svar?

Alla svar måste inte alltid vara konstruktiva. Jag har förstås fulll rätt att yttra mig och jag gör det på så sätt att jag hackar på TS då TS fått för sig att det är ett problem att vara fördomsfull. Vara fördomsfull eller inte spelar ingen roll. Massinvandringen förblir den stora nationella katastrofen iallafall.
Citera
2018-11-12, 23:05
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Alla svar måste inte alltid vara konstruktiva. Jag har förstås fulll rätt att yttra mig och jag gör det på så sätt att jag hackar på TS då TS fått för sig att det är ett problem att vara fördomsfull. Vara fördomsfull eller inte spelar ingen roll. Massinvandringen förblir den stora nationella katastrofen iallafall.

Varför alls svara om man inte vill vara konstruktiv? Du har all rätt att yttra dig, men gör det i så fall i trådar där din argumentation är någorlunda on-topic. Nu blir jag dessvärre tvungen att skicka en rad till moderatorerna om att du har tramsat iväg åt skogen i den här tråden.
Citera
2018-11-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Har med väldigt negativ syn på dom ekonomiska asylemigranterna som kommer nu. Men majoritet är laglydiga får man hoppas.
Leif GW Persson uttryckte det som att brottsligheten bland invandrare är en "extrem marginal- företeelse".
Citera
2018-11-12, 23:08
Medlem
En fördom är heller ingen fördom om den är sann.

Att svenskar är rätt tillbakadragna exempelvis, jämfört med många andra folk, är ingen egentlig fördom eftersom det ligger sanning i det. Betyder givetvis inte att det inte finns några extroverta svenskar.

De flesta folk har olika särdrag. Skillnaderna i dessa särdrag ökar givetvis ju mer olika kulturerna i fråga är.
Citera
2018-11-13, 10:08
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Leif GW Persson uttryckte det som att brottsligheten bland invandrare är en "extrem marginal- företeelse".
Invandrare eller emigranter är över representerade i vissa brott. Majoriteten är fortfarande svenskar men till antal så är invandrare mer kriminella. Statistik från våra grannländer bevisar även detta.
Citera
2018-11-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Invandrare eller emigranter är över representerade i vissa brott. Majoriteten är fortfarande svenskar men till antal så är invandrare mer kriminella. Statistik från våra grannländer bevisar även detta.
Sant. Men det GW är ute efter är att personer, som är mindre insatta, tror att invandrare är kriminella när det i verkligheten är en mycket liten minoritet.
Citera
2018-11-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
När jag ser folk som kommer från Afrika och Mellanöstern så glömmer jag gärna bort att det finns jättemånga där ute som arbetar/studerar precis som vi svenskar gör... Många faktiskt av högre kvalitet än svenska infödingar från mindre städer.

Ibland kan jag få för mig att det är nästan alla invandrare som avgudar islam mer än något annat och vill oss svenskar illa.

Kan intyga att flashback och alternativ media har påverkat mig ÄVEN om dessa källor skyller nästan alltid sina problem på invandrare... Det många skriver finns det en viss sanning i, men långt ifrån alla skriver dessa sanningar och man blir lite blind om vad man ska tro.

Så hur dämpar jag mina fördomar om invandrare och hur kan jag få fram fakta om invandrare som verkligen stämmer?

Du bör lära dig att hålla fler tankar i huvudet på samma gång. En sådan övning kan vara att en troende muslim kan vara trevlig, men att tusen troende muslimer är jihad.

Fördomar är vad som håller oss vid liv. Vi är födda med egenskapen att kunna generalisera och dra slutsatser av vad vi upplever.
Citera
2018-11-13, 14:14
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Sant. Men det GW är ute efter är att personer, som är mindre insatta, tror att invandrare är kriminella när det i verkligheten är en mycket liten minoritet.
Du har rätt. Men polisen är på väg att tappa kontrollen helt i vissa förorter. När vi pratar kriminella gäng. Den asylsökare vågen som kommer. Kommer till sverige för att det är bästa bidragen och politiken är som den är.
Citera
2018-11-13, 14:28
Medlem
Citat:

Men tyvärr kommer den minoriteten ur en grupp som inte behöver vara i Sverige alls. De hade allmänna väl i Somalia förra året och i Irak är det fred.

Kontentan är att trots att unga svarta i USA bara utgör några procent av landets befolkning så begår de ca 50 % av alla grova våldsbrott och skapar därför ett samhälle som är otryggt för alla. Fördomarna visar sig därför vara nyttiga i det verkliga livet.
Citera
2018-11-13, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Varför alls svara om man inte vill vara konstruktiv? Du har all rätt att yttra dig, men gör det i så fall i trådar där din argumentation är någorlunda on-topic. Nu blir jag dessvärre tvungen att skicka en rad till moderatorerna om att du har tramsat iväg åt skogen i den här tråden.

Fan va tufft, - spring iväg och skvallra du!
Och varför bidrar du inte själv i tråden, i stället för att försöka tillrättavisa andra?

OnT: TS, man ska vårda sina fördomar. De har oftast tagit lång tid att bygga upp, och finns där för att skydda dig.
"Fördomar spar tid" - är ett fint motto.
Citera
2018-11-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Fördomar brukar väl bara skada en själv? Liksom det är du som blir överväldigad av dina känslor och tankar. Själv bruka jag med hata folk, men nu har jag insett att det bara är jag som skadas av det.

Lär mig slappna av mer, men fortfarande ser jag en äcklig jävla tjockis ibland, och vill bara misshandla "människan" (vi bör inte ens kalla dom människor).
Tjocka människor har högre risk för mental ohälsa, lägre inkomst, lägre IQ etc etc

I alla fall.. Det jag försöker säga är att det bara är jag som skadas av det (så länge jag inte misshandlar tjockisar). Kommer ju såklart inte göra något, och så återstår bara känslorna.

Nu fokuserar jag mer på mig själv, och dessutom känner en snäll tjockis som inte luktar på jobbet.

Vad tjockisar är för mig, kanske invandrarna är för dig. Lev ditt egna liv, och åt andra leva sina.

Om du inte är ett socialt handikappad white trash some sitter för mycket på flashback, så kommer du säkert möta många med invandrarbakgrund, och blir vän med dom. Finns ju så många av dom.

Om något, så kommer du kanske lida ekonomiskt, om man inte vill bli vän med folk utav andra hudfärg, för att dom får mer och mer makt. Många företagare jag själv känner har utländsk backgrund.

Inga tjockisar jag känner driver företag däremot..

Citat:
Ursprungligen postat av EU-migranten
Fan va tufft, - spring iväg och skvallra du!
Och varför bidrar du inte själv i tråden, i stället för att försöka tillrättavisa andra?

OnT: TS, man ska vårda sina fördomar. De har oftast tagit lång tid att bygga upp, och finns där för att skydda dig.
"Fördomar spar tid" - är ett fint motto.

Sant, fast man blir ju själv bara lidande. Visst. Vi bör alla undvika tjockisar, men dom finns, även på jobbet finns dom. Äckliga horungar. Dom bör alla ta livet av sig, men naturen kanske gör det åt dom.

Sverige har över 50% av sina vuxna som är överviktiga... Sverige är över.

Däremot kan ni göra ert, och få bort dom från vårt land.
Citera
2018-11-13, 23:45
Medlem
Pungsvings avatar
Undvik dem och tänk på annat. Skapa mening med ditt eget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in