Citat:
Ursprungligen postat av D.Putter
Jag har varit klockren, men du kan väl förklara på vilket sätt jag varit otydlig vad gäller upphovsrätt, du har fortfarande inte visat detta på något sätt.
Puh!!! Jag har tidigare försökt få dig att förklara vad som INTE kan anses som Hubbards verk. Jag gav dig ett flertal exempel på grundtermer inom Scientologin, och bad dig visa var detta kom ifrån om det nu inte var Hubbard. vad gjorde du? INTE ett dugg, och du har inte någon gång visat vad det är som Hubbard sagt, redan skrivits av någon annan.
KOM IGEN nu, och visa exakt det som Hubbard skrivit redan finns skrivet och upptäckt av någon annan. Jag har visat dig ett flertal exempel på basics, som du inte kan härledea till någon annan, men VAD ÄR DET, som du kan härleda till annan part.
BRA, då räknar jag med att du med lätthet kan svara på ovan nämnda frågeställning, eller hur?
Jag vet inte om du medvetet väljer att blanda ihop saker.
1. Jag har sagt att jag kan skönja delar av det Hubbard kommit på, i olika andra sammanhang. Det jag ville ha sagt med det är att allt inte känns som om det skulle vara så unikt. Därmed inte sagt att det är dåligt. Jag kan uppskatta någon som tar det göttigaste från flera håll och sätter ihop det till något bra. Alltså denna betraktelse har inte så mycket med Upphovsrätt att göra.
2. Vi har talat om Fishman pappren, som du säger att COS angivit, till domstol, att man har upphovsrätten till dessa papper, dvs. man har skrivit dem själva (Hubbard), trots att så inte är fallet (enligt dig). Utan att man gjorde detta, ännu en gång enligt dig, för att rädda Upphovsrätten som stort. Dvs. man utför olagliga handlingar i detta fall, dels mot Upphovsrätten och troligen mened i och med att man medvetet ljuger för domstolen, antagligen förfalskning eftersom en domstol aldrig skulle döma till COS fördel utan att dom presenterar liknande dokument. Och detta säger du i samma tråd som du beskyller andra för att inte kunna upphovsrätt.