Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Jag vet ganska mycket om både Scientologi och islam faktiskt, kanke beroende på mina erfarenheter inom scientologin och för att jag bor i Malmö och islam har intresserat mej under lång tid och man kommer mycket i kontakt med muslimer här, både som studiekamrater, arbetskamrater och grannar.
Som jag skrivit tidigare har jag inte mycket till övers för religioner överhuvudtaget och islam i synnerhet.
Känner mej helt knäckt vid tanken på att behöva gå omkring beslöjad och ägd av mannen.
OK, då förstår jag hur du menar.
Jag själv sätter mig inte över 100-tals miljoner andra människor i deras tro, de får tro vad som helst för mig, så länge deras handlingar inte utsätter andra för fara eller hot.
Glöm inte bort att miljontals kvinnor världen över INTE känner sig ägda av mannen och INTE känner sig knäckta av att ha slöja.
Glöm inte bort att miljontals kvinnor anser det vara av godo med såväl slöja som den muslimska tron, och känner sig lyckliga med den.
Vem tror du att du är som kan sätta dig till doms över många miljoner lyckliga kvinnor som anslutit sig till denna tro???
Att det finns avarter inom alla religioner, psykiatrin, atteister, neurobiologer, Scientologer, kristna, judar etc, etc, det har vi redan konstaterat.
Men sluta att dra alla över en kam, sluta generalisera.
Du får finna dig i att det finns 8-9 miljoner Scientologer som är hur lyckliga som helst med Scientologin. Du får finna dig i att det finns X antal miljoner muslimer som är lyckliga med sin tro. Du får finna dig i att det finns X antal miljoner Kristna, Judar, Buddister, Katoliker etc som är lyckliga i sin respektive tro.
Vem är du att döma dessa människor enbart via deras tro???
Jag ska i nuläget inte dra paraleller till andra årtionden på 1900-talet, men....