Citat:
Ursprungligen postat av Mark G
Nä, någon orduppklarning (word clearing) fick jag aldrig. Jag har aldrig haft några större svårigheter med att studera.
Det var synd det. Du säger ju själv, vilket även visat sig, att du har svårt att förstå en hel del ord och begrepp. Missförstånd som du än idag på ett tydligt sätt visat att du hängt upp dig på.
Din kursledare utförde INTE sitt jobb på ett korrekt sätt i enlighet med Hubbards studieteknologi. Innan alla som nu är "anti" hoppar på mig måste jag ge ett förtydligande.
En person som genomfört en eller flera kurser inom Scientologin får vara hur mycket anti som helst, det har jag inga problem med. MEN då någon är anti och uppvisar stora missförstånd vad gäller Hubbards texter så protesterar jag. Om en person som säger sig ha utbildning inom scientologin och är anti, men uppvisar stora och basala missförstånd på ämnet, ja då är det ju inte scientologi som denna person är anti mot längre, eller hur.
Om man kan definiera alla ord och begrepp och fortfarande är anti så är det inga problem för mig, men då man har uppenbara missförstånd, så ÄR DET INTE scientologi man är anti mot, då ens missförstådda ord och begrepp INTE är scientologi längre.
Kan inte vara så svårt att förstå, eller hur?
Citat:
Det studiehinder som jag upplever som det största är inte de missförstådda orden (dem kan man alltid slå upp), utan det är snarare bristen på massa, dvs verklighetsförankring. Även om man klarar upp varenda definition av vartenda ord (inklusive alla prepositioner och konjunktioner) så har i alla fall jag svårt för att ta in alltför abstrakta teorier som är kryddade med märkliga påståenden om sådant man inte har någon egen erfarenhet av.
Du vet ju att det finns tre studiebarriärer, eftersom du säger att du läst den kursen. Missförstådda ord, brist på massa och för brant gradient är de enda tre barriärerna.
Du har själv sagt och visat att du har haft missförstådda ord, du säger nu att du har haft brist på massa. DVS minst 2 av de tre barriärerna som du själv läst om har du nu själv missat, vilket dessutom din kursledare missat.
Du har ju själv läst om Hubbards studieteknologi, så då måste du ju också kunna tillämpa dina brister vad gäller missförstådda ord och brist på massa som du själv säger att du har. Du vet ju lösningen på dessa problem, eller hur?
Citat:
Om man under ett par års tid matas med påståenden om att en viss teknologi är helt enastående och åstadkommer de mest fantastiska resultat, och om man under samma tid inte sett några som helst övertygande bevis på att dessa påståenden verkligen håller för vad de lovar, då är det lätt att vara skeptisk.
Det förstår jag till fullo. Men med tanke på de uppenbara missförstånd du har, samt din egen utsago om brist på massa i dina studier, så kan jag dra den slutsatsen att det kursrum du gjorde din utbildning i inte är på det sätt som Hubbard och scientologin eftersträvar.
Ingen student ska kunna slutföra en kurs med såna missförstånd du visat sig ha. Kursledaren och andra gjorde uppenbart INTE det dom skulle, i enlighet med Hubbards direktiv, tyvärr.
Igen, innan alla som är anti börjar yla igen.
NÄ, alla som är anti behöver inte ha missförstånd, men de som är anti och uppvisar grova missförstånd, är ju inte anti mot scientologin i sig, då deras missförstånd INTE är scientologi.
Förstår man Hubbards texter och annat till fullo, så kan man vara anti utan att jag skulle hacka på personen i fråga, då det är var mans rätt att tycka vad man vill. Men förkravet är ju att man förstått hans vetenskap rätt.
Citat:
Ledsen om jag låter negativ. Scientologin har trots allt inte bara varit en dålig erfarenhet för mig. Lite glädje har jag haft av det också.
Bra!
Du får ju vara hur anti som helst, jag tycker dock det är synd att du är anti och samtidigt uppvisar många fall av missförstånd och som du själv beskriver det, en brist på massa. Hade du läst dina kurser i ett kursrum som varit korrekt, med en kursledare som varit såsom Hubbard själv säger att dom ska vara, hade du aldrig slutfört dessa kurser med dina missförstånd och brist på massa, då hade du fått dessa saker uppklarade.
Detta är dock inte Hubbards fel, utan det är ju din kursledare och dennes organisations fel att du inte fick korrekt teknologi tillämpad på dig, vilket var och är synd.