Citat:
På Vilket sätt tycker du jag har "tacklat" Räsernajs? Jag har sagt åt Soutpacific att hennes generella omdömen om Scientologer är nedlåtande men jag har också accepterat hennes ursäkt och uppmuntrat henne att fortsätta dela med sig av sina erfarenheter då hon lackade ur.
Ursprungligen postat av KortKäpp
Och här ett mer retoriskt (men lika sant för det!):
Tycker det påminner om ett par överväxta busar som tacklat alla sina kompisar på bollplanen. Sen dyker det upp en lite större unge som ger tillbaka med samma mynt. Då går busarnaav planen med gråtblanka ögon proklamerar att "Vi spelar inte med honom - han kör inte schysst!".
Tycker det påminner om ett par överväxta busar som tacklat alla sina kompisar på bollplanen. Sen dyker det upp en lite större unge som ger tillbaka med samma mynt. Då går busarnaav planen med gråtblanka ögon proklamerar att "Vi spelar inte med honom - han kör inte schysst!".
Loungepuppy kan säkerligen ta reda på sig själv och jag har inga problem med henne. Har jag det så säger jag det till henne. Precis som jag gör till dig. Sen kanske du ska kolla på vilka som fördömer Scientologer och verkligen tacklar en för att man tycker att det är bra.
Jag har mött bra mycket värre debattörer än dig och min enda poäng med min kritik är att diskussionen alltid blir lidande av för mycket ställa till svars eller överbevisa argumentation vilket du säkert kan förstå. Dessutom imponerar inte dina frågor särskilt mycket på mig då dom i mitt tycke är allt för självuppfyllande och att det enda syftet med dom är att få rätt och inte att få mer kunskap. I det avseendet så kan jag ändå tycka att Loungepuppy åtminstone ibland försöker ta till sig det man skriver.
Dig känner man inte ens att du läser inläggen på ett annat sätt än att försöka hitta något som du kan slå sönder. Inget fel att ha självförtroende men lite ödmjukhet skulle inte skada från din sida. Särskilt när du skriver påståeenden vars svar du redan kunnat få om du läst på tråden lite bättre.Din iver att få rätt går faktiskt ut över dina inlägg tyvärr.
Citat:
Precis som jag tidigare sa: Du är här för att vinna och inte för att diskutera. Men självmål ingår väl i spelet eller hur?
Så kliv på plan och ta det som ett par Thetaner nu
pöjkar. Man kan inte vinna om man inte spelar!
pöjkar. Man kan inte vinna om man inte spelar!
Citat:
Jag börjar sällan med att hoppa på folk nu när jag hållit på med detta ett tag. Jag medger att jag förut var mycket mer kritisk och ivrig att överbevisa andra hur fel dom hade. Men jag har mognat med tiden och insett det meningslösa med det. Jag påminde nog en del om dig förut. Men lugn, du kommer upptäcka vad som funkar och inte funkar.
Min rekomndation är förståss att ni då själva avstår från dom "fula" debattmetoder ni inte gillar. Men annars är det fine by me - tål leken och lipa inte bara!
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag aldrig lackar ur på någon. Däremot så lackar jag inte ur på någon för sin tillhörighet enbart. Jag lackar ur när andra debattörer hoppar på mig, förvanskar det jag skriver, eller helt enkelt försöker invalidera min person bara för att jag tycker att Scientologin innehåller bra saker efter en egen mycket kritisk utvärdering.
Och om ni fortfarande vill kalla mig oseriös, så klipp ut nått oseriöst jag sagt. Kom bara ihåg att
det HELT SÄKERT finns tydliga exempel för mig att citera där någon av er använder er av samma sak - oftast grövre. Så varför skipar ni nte det ledet och bemöter mitt MYCKET SAKLIGA inlägg ovan?
det HELT SÄKERT finns tydliga exempel för mig att citera där någon av er använder er av samma sak - oftast grövre. Så varför skipar ni nte det ledet och bemöter mitt MYCKET SAKLIGA inlägg ovan?