Citat:
Ursprungligen postat av
komigenjao
Alla män i sig är resurser för alla, män som kvinnor. Män tävlar mot andra män, men måste också vinna över dessa män till sin sida för att dra fördel av den resursen som är deras arbete. Vem ska bygga min pyramid när jag fryst ut alla andra män?
Kvinnor är alltså inte en resurs för andra kvinnor, utan konkurrens. Resursen är mäns arbete och andra kvinnor är alltså konkurrens. De tävlar mot varandra på liv och död om de resurser som finns, däribland män, sin egen och sin avkommas.
Här kastar du ett vettigt ljus över saken. Faktiskt inte tänkt på det ur den aspekten tidigare.
Dock är det bra för kvinnor att ha andra kvinnor med sig också, det är alltid skörare på toppen om du är utan alierade. Kvinnor som jobbar bra ihop och kompletterar varandra är ett dreamteam.
Men ordet här är kompletterar, man kan alltså inte vara för lika och framförallt inte lika dominanta.
Själva myndigheten som sådan är antagligen ett praktexempel på kvinnor som inte jobbar bra ihop. Spontant skulle jag gissa att de har samma världsbild men saknar eget driv att åstadkomma något. Att glida fram på andras arbete däremot gör de gärna. Jag kan precis föreställa mig kategorin som sitter där.
Maktgalna innerst inne, men ingen kan stå för det. De sitter ju på själva Mecka för att makt ska vara lika fördelat och Gud nåde den som tror någonting annat.
Men hela grundmotivet till att var och en sitter där är makt i grunden.
Kombinera detta med en skattedriven verksamhet utan resultatkrav. De kämpar enbart för sin egen makt, var och en i tysthet.
Luddiga otydliga mål, maktgalenhet och noll vinstkrav. Kan det sluta på annat sätt än kaos?
Nånting måste de ju göra av sin tid. Då blir det intriger och mobbning eftersom det antagligen mest finns luftslott att hantera på dagordningen.