2018-11-10, 17:50
Medlem
Det verkar röra sig om mobbing, utbrändhet och andra jobbiga saker på Sveriges nya myndighet som kämpar för jämställdhet.

Vad är era tankar och funderingar kring detta.
Systerskap och allt vad det heter...
Citera
2018-11-10, 18:02
Medlem
LFCYNWAs avatar
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7087870

Citat:
Över hälften av de anställda på den nya Jämställdhetsmyndigheten riskerar att bli utbrända. Det visar en intern kartläggning av personalens hälsa.

Jämställdhetsmyndigheten är en av våra nyaste myndigheter. Den invigdes i januari i år. Nu, bara tio månader senare, säger över 70 procent av personalen på myndigheten att de mår så dåligt att de ligger i riskzonen för ohälsa.

Över hälften säger att de har sömnproblem och riskerar utmattning på grund av stress. Det visar en intern kartläggning som företagshälsovården gjort, och som även visar att det förekommer mobbning och trakasserier.

Det positiva i undersökningen är att kollegorna verkar trivas med varandra.

Bedrövlig trådstart TS.
Citera
2018-11-10, 18:22
Medlem
superfreak94s avatar
Kvinnor gillar inte andra kvinnor, förstår inte varför detta inte pratas mer om? Det är därför dagens feminism är bullshit för det är så uppenbart från vad man sett genom livet, kvinnor gillar för det mesta inte andra kvinnor... Dagens feminism och varför så många tjejer är feminister är för att dem ser att feminismen kan hjälpa dem själva och inte KVINNOR SOM GRUPP, feministen ser feminismen som ett verktyg för att hjälpa sig själv och att kunna peka på saker som ursäktar henne som förtryckt, och på så sätt få saker serverat och gratis snålshyss på MÅNGA plan i vårt samhälle. De flesta feminster är sjukt ego-trippade om ni inte redan märkt det...
Citera
2018-11-10, 18:39
Medlem
Vad är det de stressar så fasligt med då?
Vad gör de ens på denna myndighet?
Producerar de något, och vad?
Citera
2018-11-10, 20:05
Medlem
Nippleslips avatar
Inte så konstigt om det inte funkar på den myndigheten. Gissa en gång

Jämställdhetsmyndighetens ledningsgrupp består av generaldirektören samt avdelningscheferna:
L¤ena A¤g, generaldirektör
L¤ena L¤eed, administrativ chef
M¤aria B¤ång, kommunikationschef
L¤illemor D¤ahlgren, avdelningschef, stöd och samordning
B¤erit J¤ernberg, avdelningschef, nationell strategi för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor
A¤nnika O¤lsson, avdelningschef analys och uppföljning

Edit: maskade namnen.
Senast redigerad av Nippleslip 2018-11-10 kl. 20:07.
Citera
2018-11-10, 20:28
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippleslip
Inte så konstigt om det inte funkar på den myndigheten. Gissa en gång

Jämställdhetsmyndighetens ledningsgrupp består av generaldirektören samt avdelningscheferna:
L¤ena A¤g, generaldirektör
L¤ena L¤eed, administrativ chef
M¤aria B¤ång, kommunikationschef
L¤illemor D¤ahlgren, avdelningschef, stöd och samordning
B¤erit J¤ernberg, avdelningschef, nationell strategi för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor
A¤nnika O¤lsson, avdelningschef analys och uppföljning

Edit: maskade namnen.
Jämställd ledning får man säga.. Jag tror jag vet varför de känner sig utbrända. Jag tror det är Jordan som stressar dem. Ända in i nattsömnen. Nu när den jäveln t o m i skrivandets stund är på besök i Stockholm och uppträder på Cirkus lär försäkringskassan få ett flertal samtal från Jämställdhetsmyndigheten på måndag.
Citera
2018-11-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Jämställd ledning får man säga.. Jag tror jag vet varför de känner sig utbrända. Jag tror det är Jordan som stressar dem. Ända in i nattsömnen. Nu när den jäveln t o m i skrivandets stund är på besök i Stockholm och uppträder på Cirkus lär försäkringskassan få ett flertal samtal från Jämställdhetsmyndigheten på måndag.

Detta måste vara ett sätt att skapa pseduo jobb och en karriärstege åt alla de genusvetare som examineras från södertörns högskola och malmö högskola.

Vet inte vad jag skall säga, men idiotin måste upphöra. Vi behöver en ny regering. Varför röstar folk för detta?
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-11-10 kl. 21:54.
Citera
2018-11-10, 21:49
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Vad är det de stressar så fasligt med då?
Vad gör de ens på denna myndighet?
Producerar de något, och vad?
Om det är något kvinnor kan så är det att stressa upp sig över småsaker, men tydligen är det höjden av kvinnlig frigörelse att bränna ut sig på ett jobb som inte borde funnits från början.
Citera
2018-11-11, 00:33
Medlem
Tro mig: de kommer hitta något sätt att klandra patriarkatet för detta också...

Som tidigare nämnts består ledningsgruppen av fem kvinnor och en kvinnlig GD.

Googla på Queen Bee Syndrome.

Kvinnor och utbrändhet. Vad är grejen liksom. Gå och jobba, kom hem och slappna av. Hur svårt kan det vara?
Citera
2018-11-11, 01:27
Medlem
Zilvios avatar
Orsaken till problemet är otvivelaktigt att vi har en jämställdhetsmyndighet.

Lägg omdelbart ned den och problemet är löst.
Citera
2018-11-11, 03:22
Moderator
Ruskigbusss avatar
OT raderat.

Alltså, även om man inte tror på varken syftet eller utförandet av något, t ex denna myndighet, så finns den, och tydligen mår de som jobbar där inte så bra.

DET är ämnet för tråden.

Inte vad någon tycker om feminister, jämställdhet, kvinnor, genusteorier eller annat.

Mokej?

/Mod
Citera
2018-11-11, 07:18
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7087870

Bedrövlig trådstart TS.

Lite komiskt i texten du länkade, många mår dåligt pga mobbing och trakasserier MEN kollegorna trivs iaf med varandra, så dom mobbar och trakasserar varandra men dom trivs iaf med varandra, vafan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in