2018-11-09, 19:52
Medlem
Hej, har en lampa dr jag behver frlnga sladden lite s jag kan ha den dr jag vill. Lampan jag kpt har en propp som r till fr tak lampor, den lilla dvs, och har genomskilniga 2 sladdar. Sladden jag vill anvnda som frlngning har ocks 2 sladdar, dock en brun och en bl.

Nu undrar jag hur man vet vilken ska kopplas till vilken nr bda r genomskilninga och jag har 2 frger att frhlla mig till. har aldrig haft o gra med dessa genomskilninga sladdar s jag undrar lite . tack p frhand
Citera
2018-11-09, 19:53
Medlem
Amazon-mannens avatar
Testa. 50% chans/risk.Ingen kommer ihg en fegis ..
Citera
2018-11-09, 20:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har frmodligen ingen betydelse hur du kopplar brun och bl, fas och nolla brukar g bra att skifta, om du anvnder led-lampa kan det ibland bli problem med att lampan glder svagt ven som avstngd, d kan man prova att skifta fas och nolla.
Citera
2018-11-09, 20:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Gr det ta isr den gammla proppen?
Citera
2018-11-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har frmodligen ingen betydelse hur du kopplar brun och bl, fas och nolla brukar g bra att skifta, om du anvnder led-lampa kan det ibland bli problem med att lampan glder svagt ven som avstngd, d kan man prova att skifta fas och nolla.

s det r bara att koppla dom genomskillniga, en till brun en till bl och det borde fungera ?
Citera
2018-11-09, 21:26
Medlem
Miss-Brukares avatar
Det spelar ingen roll vilken kabel du kopplar till brun eller bl.
Citera
2018-11-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Gr det ta isr den gammla proppen?

har inte testat men ska kolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto