2018-11-09, 19:52
Medlem
Hej, har en lampa där jag behöver förlänga sladden lite så jag kan ha den där jag vill. Lampan jag köpt har en propp som är till för tak lampor, den lilla dvs, och har genomskilniga 2 sladdar. Sladden jag vill använda som förlängning har också 2 sladdar, dock en brun och en blå.

Nu undrar jag hur man vet vilken ska kopplas till vilken när båda är genomskilninga och jag har 2 färger att förhålla mig till. har aldrig haft o göra med dessa genomskilninga sladdar så jag undrar lite . tack på förhand
Citera
2018-11-09, 19:53
Medlem
Amazon-mannens avatar
Testa. 50% chans/risk.Ingen kommer ihåg en fegis ..
Citera
2018-11-09, 20:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har förmodligen ingen betydelse hur du kopplar brun och blå, fas och nolla brukar gå bra att skifta, om du använder led-lampa kan det ibland bli problem med att lampan glöder svagt även som avstängd, då kan man prova att skifta fas och nolla.
Citera
2018-11-09, 20:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Går det ta isär den gammla proppen?
Citera
2018-11-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har förmodligen ingen betydelse hur du kopplar brun och blå, fas och nolla brukar gå bra att skifta, om du använder led-lampa kan det ibland bli problem med att lampan glöder svagt även som avstängd, då kan man prova att skifta fas och nolla.

så det är bara att koppla dom genomskillniga, en till brun en till blå och det borde fungera ?
Citera
2018-11-09, 21:26
Medlem
Miss-Brukares avatar
Det spelar ingen roll vilken kabel du kopplar till brun eller blå.
Citera
2018-11-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Går det ta isär den gammla proppen?

har inte testat men ska kolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto