Flashback bygger pepparkakshus!
2006-02-16, 19:31
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Jag förstår inte riktigt vad du menar med att reklammakarna bitit sig i svansen. Menar du att det skulle vara bättre att byta reklamkoncept då och då istället för att konsekvent bygga på samma? Att det är svårt att lämna ICA-stig och hans vänner tycker jag är ett betyg på att man verkligen lyckats.

Visst är det ett gott betyg på att man lyckats, håller fullständigt med dig om det.

Jag menar att man riskerar att hamna i - om jag får kalla det - "gevaliasyndromet" (tack spooz), dvs att gå från någonting riktigt bra till ingenting. Anledningen till att jag startade tråden var just att jag tycker den börjar bli aningens tjatig, och tydligen flera med mig.

Bättre att sluta medans flaggan står i topp och gå över till nästa idé. Som Bill Hicks sa, vem vill minnas en korpulent Elvis Presley sittandes död på en toalett med brallorna nere vid anklarna?
Citera
2006-02-17, 23:58
Medlem
volvo 240s avatar
Denna reklamen har inte vart rolig sen han Ulf sluta. Hur många år sen det nu kan va, 2002 kanske?
Citera
2006-02-18, 04:19
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Denna reklamen har inte vart rolig sen han Ulf sluta. Hur många år sen det nu kan va, 2002 kanske?

Du menar Roger. Jag håller med om att han var bäst.
Citera
2006-02-18, 07:46
Medlem
Icecubes avatar
"Hissen" är rätt rolig.

http://www.ica.se/FrontServlet?s=but...Menu=butiker_3
Citera
2006-02-18, 08:55
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Du menar Roger. Jag håller med om att han var bäst.
Självklart var det honom jag mena, blandar jämt ihop deras namn
Citera
2006-03-19, 23:53
Medlem
Filmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Hans Mosesson heter han.. Från början var ju han "roger" med också
Det där är lite lustigt
ICA står ju för allt som inte Nationalteatern står för.

och vise versa.
Citera
2006-03-19, 23:58
Moderator
impieteers avatar
Jag tycker det är konstigt att matkedjorna lägger ner så mycket pengar på reklam som de gör. De flesta handlar ju där de alltid handlat ändå, effekten måste vara ganska begränsad. Tydligen funkar det eftersom de fortsätter plöja ner miljarder i reklam, osv...men ändå.
Citera
2006-03-20, 00:03
Medlem
JackassTREs avatar
q

Man backar bandet nu; Under hösten kommer en retro story med ga monICA vilket kan vara trevligt!
Citera
2006-03-20, 08:58
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag tycker det är konstigt att matkedjorna lägger ner så mycket pengar på reklam som de gör. De flesta handlar ju där de alltid handlat ändå, effekten måste vara ganska begränsad. Tydligen funkar det eftersom de fortsätter plöja ner miljarder i reklam, osv...men ändå.

Well, där har du fel. ICA ökar varje år.
Citera
2006-03-20, 12:57
Medlem
cecels avatar
jag gillar Ica-reklamerna. okej dom är inte alltid roliga, men det finns en del klassiker.

Findus har ju börjat härma Ica-reklamerna, lite samma upplägg fast inte alls lika bra.
Citera
2006-03-21, 18:55
Medlem
Men en grej har jag tänkt på....

Ser man på ICA reklamen och tar i beaktande att det är filmer som i hög utsträckning betalas av varumärkesägarna (SAVA aktiviteter), så undrar jag om inte ICA har varit FÖR smarta. Jämfört med alla tidigare filmer så hinner i alla fall jag inte se produkterna eller priserna. Det man kommer ihåg och det man ser är ju bara det dramaturgiska. De annonserade produkterna är ju knappt rekvisita. Riktigt smart, och varumärkesägarna har ju inget annat val än att smeta upp stålarna då så mycket annat ingår i SAVA grejorna.

Men samtidigt kan man undra om de som sponsrar inte börjar lacka ur.

Finns det någon som är med och betalar som kan uttala sig?
Citera
2006-03-21, 19:09
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederpalm
Ser man på ICA reklamen och tar i beaktande att det är filmer som i hög utsträckning betalas av varumärkesägarna (SAVA aktiviteter), så undrar jag om inte ICA har varit FÖR smarta. Jämfört med alla tidigare filmer så hinner i alla fall jag inte se produkterna eller priserna. Det man kommer ihåg och det man ser är ju bara det dramaturgiska. De annonserade produkterna är ju knappt rekvisita. Riktigt smart, och varumärkesägarna har ju inget annat val än att smeta upp stålarna då så mycket annat ingår i SAVA grejorna.

Men samtidigt kan man undra om de som sponsrar inte börjar lacka ur.

Finns det någon som är med och betalar som kan uttala sig?

JAg är inte med och betalar men kan ändå uttala mig: de som betalar börjar lacka ur. Samtidigt så finns det ingenting de kan göra. ICA, Hemköp, Coop och de andra distributörerna har producenterna i ett stenhårt punggrepp – betala ellerså plockar vi bort dig från hyllan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in