Citat:
Ursprungligen postat av
53280
Kanske är fel forum , men lägger i det här forumet eftersom det är mest invandrare som håller på den här typen av våld. En sak jag notera, när jag läser artikel många i samma familj som har drabbas av det här våldet. Varför skriver man inte rakt ut att det är gangster som skjuter gangster för?
Hennes ena son dödades utanför deras port i Akalla. Den andre sonen blev rullstolsburen.
I artikel kan det låta som det är random våld som drabba oskyldiga, men det är kriminellt belastade person som, råkar ut för det här. Ett dygn på Kumla kostar 6000:- , varje kriminellt belastad person som kan dö av en kula är en vinst för samhället.
"Vi är mammorna som har fått nog". Med de orden kallar mammor som har förlorat sina barn i några av de senaste årens alla dödsskjutningar till en manifestation på Sergels torg.
https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...c@2DzUXolTMwA/
Så här säger de själva:
Citat:
Vad hoppas ni att manifestationen ska leda till?
– Att de som har makten vaknar till och faktiskt gör något. För just nu ser jag inga ambitioner från politikerna. Det är dags att de tillsätter en kris- eller haverikommission och börjar arbeta förebyggande. Även om det på många sätt är för sent, det är så många som har mördats, flera fullkomligt oskyldiga, utan att rättsväsendet och myndigheterna lyckats göra något.
[...]
– Vi vill ha förändring. Att Sverige och samhället ska hjälpa till. Att politikerna för en gångs skull kan uppmärksamma våldet, säger en annan av Shayans kusiner Dia Gaff.
Naturligtvis vill de inte se sina barn bli dödade. Jag tycker det låter bra att de önskar uppmärksamma problemet. Jag håller med dem om att politikerna är väldigt tysta.
Frågan är vad de rent konkret önskar? Jag hoppas jag har fel, men jag tro inte de vill att soc skall ta fler barn från olämpliga föräldrar och omplacera dem. Eller att införa längre straff och vid tidigate ålder och för mindre brott. Inte heller fler poliser med mycket större befogenheter utplacerade vid varje gathörn i deras bostadsområden. Nog inte heller övervakningskameror överallt i deras bostadsområden. Inte heller utegångsförbud för killar under 30 på kvällar och nätter i deras bostadsområden. Förmodligen inte heller att tvångsassimilera de invandrargrupper som är mest kriminellt belastade eller skicka tillbaka dem till sina hemländer.
Förmodligen är det något helt annat de önskar. Kanske mer pengar till sina kulturföreningar? Eller att staten garanterar välbetalda arbeten till deras barn och dem själva kanske? Svårt att veta vad deras förslag är.