• 1
  • 2
2018-11-07, 00:37
Bannlyst
Kanske är fel forum , men lägger i det här forumet eftersom det är mest invandrare som håller på den här typen av våld. En sak jag notera, när jag läser artikel många i samma familj som har drabbas av det här våldet. Varför skriver man inte rakt ut att det är gangster som skjuter gangster för?

Hennes ena son dödades utanför deras port i Akalla. Den andre sonen blev rullstolsburen.

I artikel kan det låta som det är random våld som drabba oskyldiga, men det är kriminellt belastade person som, råkar ut för det här. Ett dygn på Kumla kostar 6000:- , varje kriminellt belastad person som kan dö av en kula är en vinst för samhället.

"Vi är mammorna som har fått nog". Med de orden kallar mammor som har förlorat sina barn i några av de senaste årens alla dödsskjutningar till en manifestation på Sergels torg.

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...c@2DzUXolTMwA/
Senast redigerad av 53280 2018-11-07 kl. 00:46.
2018-11-07, 00:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Mammorna som inte uppfostrar sina barn har fått nog.
2018-11-07, 00:43
Medlem
SoCos avatar
Vad gör vi när vi fått nog?

GÅR TILL SVENSKARNA OCH GNÄLLER

Då löser sig alla våra problem, det är ju trots allt svenskarnas fel att våra inavlade ouppfostrade våldsbenägna söner skjuter ihjäl varandra. Varför på Sergels torg? hade det inte fått större genomslag i någon av orterna, eller finns det risk för att något händer där tro...
Senast redigerad av SoCo 2018-11-07 kl. 01:03.
2018-11-07, 00:50
Medlem
Frixys avatar
Bra att mammorna har fått nog. Men om de menar att samhället inte agerar, samtidigt som de också menar att de blir trakasserade av såväl socialen som polisen, så undrar jag lite över vad de vill åstadkomma.

Manifestationen borde hållas i de drabbade områdena där kidsen hänger och rikta sig till de kriminella ungdomarna och istället för till samhället.

Jag tycker visserligen också samhället ska göra mer. Utnyttja fängelserna, dela ut riktiga straff och utvisa när det behövs. Men det är nog inte dessa åtgärder mammorna har i åtanke.
2018-11-07, 01:03
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Musslorna kommer fortsätta med att kräva fler särrättigheter och extraåtgärder på svenskarnas bekostnad. Det finns ingen gräns. Det enda som kan få dem att ge sig är om de lyckas med att göra om Sverige till ett kalifat. I den strävan kommer de att gå så långt som samhället tillåter dem.
2018-11-07, 01:18
Medlem
Det som krävs är mer polisiär närvaro, dygnets alla timmar.

Sätt upp bemannde polisboxar så är detta snart ett minne blott. Kolla på hur man gör i japan.

Om idioterna inte vill acceptera polisens närvaro så är det bara att bura in alla tills det inte finns några kvar som kan protestera och kasta sten.

Just nu låter man våldsverkare vinna genom att man drar sig undan för att inte störa så fort babbarna kaosar.
2018-11-07, 01:37
Bannlyst
Oskyldiga dör och skadas hela tiden i gängrelaterade uppgörelser. Vi har ju flera incidenter där barn så unga som 4-5 år dött i diverse ”olyckshändelser”. Majoriteten som dör är givetvis kriminellt slödder som inte förtjänar bättre. Men vi har rätt många incidenter på senare år där helt oskyldiga människor drabbats av våldet.

Idioterna skjuter ju med automatvapen mot enstaka personer som sitter på fulla restauranger och bryr sig inte ett skit om de råkar träffa någon som sitter i närheten.
2018-11-07, 01:43
Medlem
O.Staafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
Musslorna kommer fortsätta med att kräva fler särrättigheter och extraåtgärder på svenskarnas bekostnad. Det finns ingen gräns. Det enda som kan få dem att ge sig är om de lyckas med att göra om Sverige till ett kalifat. I den strävan kommer de att gå så långt som samhället tillåter dem.
Det handlar inte om muslimer. Religion har inte med saken att göra. Det är etniskt betingat.

Ni är blinda om ni anser att all ondska härstammar ifrån islam, snarare än att det är något som är sprunget ur ens ras.
2018-11-07, 01:58
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Kanske är fel forum , men lägger i det här forumet eftersom det är mest invandrare som håller på den här typen av våld. En sak jag notera, när jag läser artikel många i samma familj som har drabbas av det här våldet. Varför skriver man inte rakt ut att det är gangster som skjuter gangster för?

Hennes ena son dödades utanför deras port i Akalla. Den andre sonen blev rullstolsburen.

I artikel kan det låta som det är random våld som drabba oskyldiga, men det är kriminellt belastade person som, råkar ut för det här. Ett dygn på Kumla kostar 6000:- , varje kriminellt belastad person som kan dö av en kula är en vinst för samhället.

"Vi är mammorna som har fått nog". Med de orden kallar mammor som har förlorat sina barn i några av de senaste årens alla dödsskjutningar till en manifestation på Sergels torg.

Så här säger de själva:

Citat:
Vad hoppas ni att manifestationen ska leda till?

– Att de som har makten vaknar till och faktiskt gör något. För just nu ser jag inga ambitioner från politikerna. Det är dags att de tillsätter en kris- eller haverikommission och börjar arbeta förebyggande. Även om det på många sätt är för sent, det är så många som har mördats, flera fullkomligt oskyldiga, utan att rättsväsendet och myndigheterna lyckats göra något.

[...]

– Vi vill ha förändring. Att Sverige och samhället ska hjälpa till. Att politikerna för en gångs skull kan uppmärksamma våldet, säger en annan av Shayans kusiner Dia Gaff.

Naturligtvis vill de inte se sina barn bli dödade. Jag tycker det låter bra att de önskar uppmärksamma problemet. Jag håller med dem om att politikerna är väldigt tysta.

Frågan är vad de rent konkret önskar? Jag hoppas jag har fel, men jag tro inte de vill att soc skall ta fler barn från olämpliga föräldrar och omplacera dem. Eller att införa längre straff och vid tidigate ålder och för mindre brott. Inte heller fler poliser med mycket större befogenheter utplacerade vid varje gathörn i deras bostadsområden. Nog inte heller övervakningskameror överallt i deras bostadsområden. Inte heller utegångsförbud för killar under 30 på kvällar och nätter i deras bostadsområden. Förmodligen inte heller att tvångsassimilera de invandrargrupper som är mest kriminellt belastade eller skicka tillbaka dem till sina hemländer.

Förmodligen är det något helt annat de önskar. Kanske mer pengar till sina kulturföreningar? Eller att staten garanterar välbetalda arbeten till deras barn och dem själva kanske? Svårt att veta vad deras förslag är.
2018-11-07, 04:07
Medlem
Som man bäddar får man ligga tyvärr! Bokstavligt..
2018-11-07, 05:39
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Kanske ska knata dit med en stor skylt med texten ”Sverige har aldrig varit tryggare” och prata lite vett i dessa kvinnor.

Så sent som igår (6/11) var det faktiskt en artikel i metro där någon statsvetare påpekade att ”sverige är ett av världens tryggaste länder och det har aldrig varit tryggare än nu” så ja förstår inte riktigt vad poängen med demonstrationen är.

Oavsett kan det inte vara så många som dyker upp, eftersom Sverige andrig varit tryggare och således torde ortens offer vara nästintill obefintliga.
2018-11-07, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Kanske ska knata dit med en stor skylt med texten ”Sverige har aldrig varit tryggare” och prata lite vett i dessa kvinnor.

Så sent som igår (6/11) var det faktiskt en artikel i metro där någon statsvetare påpekade att ”sverige är ett av världens tryggaste länder och det har aldrig varit tryggare än nu” så ja förstår inte riktigt vad poängen med demonstrationen är.

Oavsett kan det inte vara så många som dyker upp, eftersom Sverige andrig varit tryggare och således torde ortens offer vara nästintill obefintliga.

Bara dom inte gör som i Uppsala :

– När vi använt tvångsmedel för att söka igenom lokalen har mammorna vägrat att flytta på sig. De kan skrika saker som: ”Ni har inget här att göra”, säger en polis till UNT.

https://samnytt.se/uppsala-kommun-ga...rkotikarester/

När ortens mammor är förtäckta knarklangare.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in