2018-11-07, 05:51
Bannlyst
Vad skall de som har makten kunna göra? En skolelev på Järvafältet kostar 4 ggr så mycket som en innestads elev, samhället står fullkomlig och vräker pengar över dessa problem områden. Olika föreningar som påstår sej vilja hjälpa dessa "ungdomar" kan årligen kvittera ur miljoner i bidrag. Vi klara inte ens av outsource fängelse vården till länder som vet hur man skall hjälpa kriminella element bäst. Man vet ju vitryska fängelse fungera bättre Kumla och Hall, varför köper vi inte fängelsetjänster av Vitryssland för?

Det finns bra lösningar på problemet och det är en bättre kriminalpolitik, men Sverige skämmer ut sej gång på gång, nu skall massmördaren ifrån Stureplan släppas ut ingen, pga Svenska samhället oförmåga att ge kriminella element långa fängelsestraff är riktigt vidrig.

Men gråter innebords när man tänker på dem som blev ihjälskjutna vid Stureplan 1994 och mördaren stod fick orgasm när han mejade ner dessa människor, och nu spottar det Svenska samhället dessa BO i ansikten genom att låta livstid inte vara äkta livstid.

Norge kommer aldrig släppa ut ABB ur fängelse, men vi släpper ut våra massmördare på löpande band, först Fänriken Flink och nu Tommy Zethraeus..

När snart låter man väl barnmördaren Anders Eklund får komma ut ur fängelset.

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Så här säger de själva:

Naturligtvis vill de inte se sina barn bli dödade. Jag tycker det låter bra att de önskar uppmärksamma problemet. Jag håller med dem om att politikerna är väldigt tysta.

Frågan är vad de rent konkret önskar? Jag hoppas jag har fel, men jag tro inte de vill att soc skall ta fler barn från olämpliga föräldrar och omplacera dem. Eller att införa längre straff och vid tidigate ålder och för mindre brott. Inte heller fler poliser med mycket större befogenheter utplacerade vid varje gathörn i deras bostadsområden. Nog inte heller övervakningskameror överallt i deras bostadsområden. Inte heller utegångsförbud för killar under 30 på kvällar och nätter i deras bostadsområden. Förmodligen inte heller att tvångsassimilera de invandrargrupper som är mest kriminellt belastade eller skicka tillbaka dem till sina hemländer.

Förmodligen är det något helt annat de önskar. Kanske mer pengar till sina kulturföreningar? Eller att staten garanterar välbetalda arbeten till deras barn och dem själva kanske? Svårt att veta vad deras förslag är.
Senast redigerad av 53280 2018-11-07 kl. 05:54.
2018-11-07, 06:14
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Detta är bara ett jippo av psykopaten Pascalidou. Hon har tagit dessa stackars mammor, vilka självklart har en del i sina söners bortgångar, fått dem att känna sig speciella och som att de gör en viktig sak. Men har i själva verket bara tagit deras berättelser och tjänar nu pengar på dem. Hon gjorde samma sak vid Metoo, det var inga större summor av varenda sålt ex av den boken som gick till välgörenhet.

Detta är vad Pascalidou gör, upprepade gånger. Hon framstår som god och en stark röst men parasiterar egentligen bara på människors olycka.
2018-11-07, 07:58
Medlem
TheKhurgans avatar
Så de uppfostrar inte sina barn, som sedermera blir ihjälskjutna och invalidiserade på grund av att de är yrkeskriminella. Sedan går de och klagar på sergels torg och tycker det är samhällets fel.

Bara i ett land så sjukt som Sverige kan detta hända.

En liknande händelse i Göteborg häromdagen. Då handlade det om att ett förortslag hade blivit bannlyst från att fortsätta spela mot andra lag, eftersom hotbilden under matcherna var för hög. Varje match hade slutat med att spelare och deras bruschor hade bråkat, hotat och slagit alla som var förknippade med motståndarlaget.
Sedan gick de och demonstrerade utanför ullevi och tyckte det var för jäkligt att de blev avstängda. De behövde hjälp enligt dem själva.
Så någon annan ska lära deras klannegrer att inte slåss under matcherna. Logiskt.
2018-11-07, 11:25
Moderator
Carlboms avatar
Tråd flyttas.

Integration och invandring --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
2018-11-07, 16:30
Medlem
Citat:
Så här säger de själva:

Naturligtvis vill de inte se sina barn bli dödade. Jag tycker det låter bra att de önskar uppmärksamma problemet. Jag håller med dem om att politikerna är väldigt tysta.

Frågan är vad de rent konkret önskar? Jag hoppas jag har fel, men jag tro inte de vill att soc skall ta fler barn från olämpliga föräldrar och omplacera dem. Eller att införa längre straff och vid tidigate ålder och för mindre brott. Inte heller fler poliser med mycket större befogenheter utplacerade vid varje gathörn i deras bostadsområden. Nog inte heller övervakningskameror överallt i deras bostadsområden. Inte heller utegångsförbud för killar under 30 på kvällar och nätter i deras bostadsområden. Förmodligen inte heller att tvångsassimilera de invandrargrupper som är mest kriminellt belastade eller skicka tillbaka dem till sina hemländer.

Förmodligen är det något helt annat de önskar. Kanske mer pengar till sina kulturföreningar? Eller att staten garanterar välbetalda arbeten till deras barn och dem själva kanske? Svårt att veta vad deras förslag är.
Jag tänker likadant. De vill att våldet upphör, men skulle antagligen bara klaga ännu mer om ordentliga åtgärder gjordes
2018-11-07, 20:53
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrykontro
Jag tänker likadant. De vill att våldet upphör, men skulle antagligen bara klaga ännu mer om ordentliga åtgärder gjordes

Precis. Jag håller helt med.

Målet att våldet i förorterna skall minska, helst upphöra helt, är nog ärligt och nog något alla håller med om.

Vad jag, liksom du, undrar är hur de tänkte åstadkomma detta. De presenterar inga lösningar. Det finns lösningar, förvisso kanske inte perfekta i alla avseenden, men ändå klart mycket bättre än att inte göra något alls. Kruxet är att dessa lösningar nog skulle få de protesterande kvinnorna att protestera än mer högljutt om de infördes.
2018-11-08, 05:49
Bannlyst
Citat:
Precis. Jag håller helt med.

Målet att våldet i förorterna skall minska, helst upphöra helt, är nog ärligt och nog något alla håller med om.

Vad jag, liksom du, undrar är hur de tänkte åstadkomma detta. De presenterar inga lösningar. Det finns lösningar, förvisso kanske inte perfekta i alla avseenden, men ändå klart mycket bättre än att inte göra något alls. Kruxet är att dessa lösningar nog skulle få de protesterande kvinnorna att protestera än mer högljutt om de infördes.

Undra vad som står dessa kvinnors dolda agenda? Mer bidrag?
2018-11-08, 05:55
Bannlyst
Istället för att gå tillsammans och störa oss svenskar, vad sägs om att prata med era egna kriminella gangsterbarn först? Samt lära er hur man uppfostrar barn?
2018-11-08, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Undra vad som står dessa kvinnors dolda agenda? Mer bidrag?
Isåfall hade de enbart kunnat tecknat livförsäkringar på sina söner och sedan knuffat ut dem.

Mycket låg förmåga att kunna relatera till andra människors liv, märker jag när jag läser tråden. Givetvis så skulle föräldrar som brister, ställa sig på barnens sida om samhället var mycket hårdhänt med dem och lika självklart vill samma föräldrar ha hjälp för att få sina barn att överleva. Ingenting konstigt, livet är inte i svart eller vitt utan i många nyanser däromkring. Men ja, situationen ser rätt hopplös ut då politiker medvetet skiter i saken som gängkriminalitet och våld när det gäller stökiga områden. De har arbetat fram problemen genom att motsäga och ignorera dess existenser. Samhället har gått sönder och det finns inte resurser längre utan det portionernas ut. Vi har fortsatt hög invandring och människor i behov av hjälp så de bör räta upp ryggen och sätta hårt mot de egna ungarna istället för att tro på att Sverige ser ut som för 20 år sedan. Det landet finns inte längre men alla har köksknivar. Bara lägga en i väskan och gå ut och hämta de anhöriga. Ingen annan kommer göra det
2018-11-08, 06:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Isåfall hade de enbart kunnat tecknat livförsäkringar på sina söner och sedan knuffat ut dem.

Mycket låg förmåga att kunna relatera till andra människors liv, märker jag när jag läser tråden. Givetvis så skulle föräldrar som brister, ställa sig på barnens sida om samhället var mycket hårdhänt med dem och lika självklart vill samma föräldrar ha hjälp för att få sina barn att överleva. Ingenting konstigt, livet är inte i svart eller vitt utan i många nyanser däromkring. Men ja, situationen ser rätt hopplös ut då politiker medvetet skiter i saken som gängkriminalitet och våld när det gäller stökiga områden. De har arbetat fram problemen genom att motsäga och ignorera dess existenser. Samhället har gått sönder och det finns inte resurser längre utan det portionernas ut. Vi har fortsatt hög invandring och människor i behov av hjälp så de bör räta upp ryggen och sätta hårt mot de egna ungarna istället för att tro på att Sverige ser ut som för 20 år sedan. Det landet finns inte längre men alla har köksknivar. Bara lägga en i väskan och gå ut och hämta de anhöriga. Ingen annan kommer göra det

Seriös! Invandrare ifrån 3:e världen behöver inte få asyl i Sverige.. Det är dom största bluffen i modern tid att Sverige måste vara hela världens socialbyrå.

Sedan bör ställa frågan, vem skall få resurserna? En kriminell Kumla intern eller någon som går till jobbet varje dag? Jag tycker det räcker med sjukvården för människor med en kriminell livsstil är gratis. I natt blev ytterligare en Al Capone aspirant skjuten i Malmö, samhället kommer fullkomlig vräk resurser på det här kriminella elementet.

Självklart skall kriminella får vård, men då skall de betala i förskott eller hosta upp en bank garanti.
2018-11-08, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Seriös! Invandrare ifrån 3:e världen behöver inte få asyl i Sverige.. Det är dom största bluffen i modern tid att Sverige måste vara hela världens socialbyrå.

Sedan bör ställa frågan, vem skall få resurserna? En kriminell Kumla intern eller någon som går till jobbet varje dag? Jag tycker det räcker med sjukvården för människor med en kriminell livsstil är gratis. I natt blev ytterligare en Al Capone aspirant skjuten i Malmö, samhället kommer fullkomlig vräk resurser på det här kriminella elementet.

Självklart skall kriminella får vård, men då skall de betala i förskott eller hosta upp en bank garanti.
Jag tror inte att du förstår verkligheten idag. Det finns en mängd människor som står helt utanför samhället och dem kan du knappast straffa bort från det.

Det med resurserna förstår du inte heller. Välfärdssamhället finns inte längre med möjlighet att hjälpa annat än planerat om pö. Sedan kan du inte bestämma vem som ska få vård eller inte men jag kan glädja dig med att vårddiskrimineringen absolut ökar ordentligt. En dag gäller problemen dig själv och då kan du minnas hur du lät när det handlade om andra om du inte har någon som stöd. Kriminaliteten har gått före andra människor länge. Det var val samhället gjorde som inte kan göras ogjort. De som kommer behöva hjälp, kommer inte längre kunna få det och vi står inför ett nytt Sverige med en helt annan sorts utslagenhet.
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-11-08 kl. 06:24.
2018-11-08, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag tror inte att du förstår verkligheten idag. Det finns en mängd människor som står helt utanför samhället och dem kan du knappast straffa bort från det.

Det med resurserna förstår du inte heller. Välfärdssamhället finns inte längre med möjlighet att hjälpa annat än planerat om pö. Sedan kan du inte bestämma vem som ska få vård eller inte men jag kan glädja dig med att vårddiskrimineringen absolut ökar ordentligt. En dag gäller problemen dig själv och då kan du minnas hur du lät när det handlade om andra om du inte har någon som stöd. Kriminaliteten har gått före andra människor länge. Det var val samhället gjorde som inte kan göras ogjort.

Då bör man ställa sej frågan, varför finns inga resurser för? Vi bygger sjukhus i 40 miljarders klassen bara för sosse pamparna inte kan hålla i pengarna. Sossarna har verkligen korrumperat sönder Sverige. Såg en film på SVT om statsministrarna, handlar om Ingvar Carlsson han försvarade hur Anna Greta Lejon, hur hon myglade och fifflade med Ebbe Carlsson, sådan är sossarna.

Vi har en asylindustri som kostar groteska pengar och vi har världens lyxigaste fängelse. Klart att de inte finns pengar kvar till dem som behöver dem.

Bara för visa grupper får skrika till sej resurser, den som kan bygga fejk tältläger i Solna, försök att mygla till sej en bostad. I Botkyrka får nyanlända kontrakt på 10 år.. Snacka om att få gräddfil i bostadskön.
Senast redigerad av 53280 2018-11-08 kl. 06:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in