Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 15:15
  #1
Medlem
Jag har jävligt enerverande väggputs i min lägenhet och jag försöker sätta upp några små krokar för att fästa gardinerna i. Skruven krokarna fästs med är tämligen korta så alterantivet att slagborra långt in i teglet och dra i plugg funkar inte. Problemet är alltså att krokarna inte kommer tillräckligt långt in för att fästa bra, och de släpper ganska lätt ur putset de sitter fastskruvade i. Hur kan jag lösa detta problem?

Jag funderar på om man kan köpa t.ex. spackel eller silikon eller jag vet inte vad som är bäst, för att liksom "limma" fast krokarna i hålet. Några idéer på vad som är bäst?
Citera
2018-11-05, 15:47
  #2
Medlem
Widjis avatar
Enklaste lösningen som jag kan se det är då att köpa lämpligare skruvar/krokar.
Citera
2018-11-05, 16:04
  #3
Medlem
Det finns ju lim som nog kan hålla en gardin. Jag har monterat diverse grejer med Maxi-Bond. Finns i byggvaruhusen.
Citera
2018-11-06, 20:10
  #4
Medlem
Borrulera och sätt i plugg. Är det tegelvägg är det t.o.m. enkelt. Putsen är inte enerverande den är en ytbehandling för att väggen ska bli slät. Var rädd om putsen annars får du betala extra när du flyttar för återställning av skadorna.
Citera
2018-11-07, 06:36
  #5
Medlem
OldFashioneds avatar
Skaffa längre skruv. Limmar du fast gardinstångshållarna så riskerar du att slita ner stora sjok med puts.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback