• 4
  • 5
2007-10-07, 00:40
Medlem
jag har snusat "seriöst" ungefär 5 dosor.. och jag har den alltid på högersida.. nu har jag fått sånt där vitt och en polare som har snusat i typ 3-4 år har aldrig haft det.. är det dåligt? någon som har svar på detta? måste ha svar.. ska läsa igenom tråden nu. sorry för att jag inte gjorde det innan jag skickade men nu har jag ångest som fan :/
Citera
2007-10-07, 01:24
Medlem
FlygMotHimmlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filleye
Mitt tandkött

Det är när jag ser sånt där jag är glad för att jag sa nej till snuset i skolan.
Citera
2007-10-07, 15:10
Medlem
TsarensKurirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygMotHimmlen
Det är när jag ser sånt där jag är glad för att jag sa nej till snuset i skolan.

Far min snusade i ~32 år ... han har inte ett sådant sår, snusade extrema mängder på samma sida hela tiden, övergick dock de sista fem åren till portion. Sånt läker, om far min ens haft sådana sår kan man fråga sig.

En del är lite mer extrema med sina 7 grams lösprillor, en del tar prilla in prilla ut och en del tar vid behov, en del har känsligare tandkött än andra o.s.v.

Sådant händer inte alla.
Citera
2007-10-07, 20:12
Medlem
Jag har snusat i snart ett år. Märkt att jag har lite större plats på ena sidan men det är inga problem. Jag har aldrig haft ett hål så det spelar ingen roll om det skyddar, men jag hoppas att jag slipper sår.
Citera
2008-04-01, 23:55
Medlem
Pallevantes avatar
Jag började snusa stadigt för åtta år sedan och har i stort sett inget tandkött på framtänder uppe kvar. Man ser där tänderna "buktar in" eller var man ska säga, alltså rundas av in mot tandhalsen. Min tandläkare sa dock till mig att tandlossning och förlorat tandkött inte har med varandra att göra, och jag väljer att tro honom. Han så mycket kunnig ut bakom sina glasögon.
Citera
2008-04-02, 00:08
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbzkel
jag har snusat "seriöst" ungefär 5 dosor.. och jag har den alltid på högersida.. nu har jag fått sånt där vitt och en polare som har snusat i typ 3-4 år har aldrig haft det.. är det dåligt? någon som har svar på detta? måste ha svar.. ska läsa igenom tråden nu. sorry för att jag inte gjorde det innan jag skickade men nu har jag ångest som fan :/

Det vita är dött skinn och det får man i början.
Citera
2008-04-02, 01:04
Medlem
Wojaks avatar
Jag brukar byta sida, och om det blir ömt så hoppar jag över snusandet en dag och ersätter det med cigg. Sedan försöker jag hålla exemplarisk humhygien.
Citera
2008-04-03, 19:29
Bannlyst
snus

Citat:
Ursprungligen postat av SomeMightSay
Har snusat i en tre-fyra år och tandköttet verkar inte ha uppskattat detta lika mycket som mitt belöningscenter. På ena sidan där jag hade snusen frekvent har tandköttet slitits ner och man kan säga ovanför tänderna har är dett ett vitt område. Även haft ont i tänderna och sådär. Min fråga är om fler känner igen sig? Har nu bestämt mig för att lägga av, någon som kan svara på om tandköttet "reparerar" sig?

Klart att det blir bättre när du slutar.
Citera
2008-04-03, 20:20
Medlem
Cripss avatar
En dosa grov kommer ligga stadigt i min rigor mortis hand när jag dör.. Däremot uppmuntrar jag folk till ett "smart" snusande. Dvs att man kanske byter sida frekvent och föröker ligga på en dosa per 3 dagar. Fan min polare kör 1-2 dosor om dan, det är både dyrt, dumt och skadligt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in