2006-03-11, 20:33
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
Men det inehåller en frätande syra(tyckte jag hörde nått sånt skit av skolan).
Det skulle bidra mkt till "frätningen" på tandköttet.
Det är soda (Kalciumkarbonat, CaCO3) i som gör att snuset blir basiskt. Saltet agerar smakämne och konserveringsmedel.
Citera
2006-03-28, 17:40
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sezdiablo
Det borde isf vara koksaltet som fräter.
Ja det var det(var aldrig direkt uppmarksam i skolan).
Citera
2006-03-29, 01:26
Medlem
Filleyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
Vore kul med bilder på Flashbackarnas tandkött!

Mitt tandkött
Citera
2006-03-29, 15:31
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filleye
Mitt tandkött

AMAGAD! Värsta såret ju! Mitt är mer bara uppdraget. Återkommer med en bild.
Citera
2006-03-29, 15:36
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Det säger dom redan idag... Dah...

Vem har sagt att det ska vara ofarligt bara för att det säljs i affärerna? Vem tror det? Kan man köra hur fort som helst i bil som man har köpt i en affär? Nä, det är nog du själv som har trott det och plötsligt fått en insikt. Grattis!

Du kanske inte har helt fel ändå (angående mig). Menar bara att det verkar på många som dom verkligen tror det. Det är väl ingen som sagt det men det är ju den allmänna uppfattningen, får jag känslan av när jag läser många svar i denna tråd.
Citera
2006-03-30, 19:07
Medlem
Uno!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filleye
Mitt tandkött

sådär ser mitt tandkött ut nu, fast det är sår på båda sidorna så det svider som fan nu hur länge håller ett sår i sig egentligen?
Citera
2006-03-30, 22:05
Medlem
Filleyes avatar
Eftersom du har på båda sidorna så kommer det ju ta år och dar om du inte slutar snusa tills det läkt. Så det så.
Citera
2006-03-30, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
fan ja fattar inte, ja har snusat i 7år men har inte hänt nånting förutom att strängen i mitten försvunnit och jag har INTE haft ett enda hål i tänderna, hade många innan

Min erfarenhet också, bang on target. Men jag har snusat i 10+ år.
Strängen är faktiskt också intakt.
Citera
2006-03-31, 20:32
Medlem
Uno!s avatar
Haha jag är bäst! Jag har kommit på sättet att snusa fast man har sår i tandköttet:

Ta en bit gladpack och lägg längs tandköttet, sen är det bara o lägga prillan på plasten!
Funkar skitbra, svider inget alls.. funderar på om det går att ta patent på mitt botemedel

Edit: det var smidigare att lägga prillan på plasten och sedan lägga in den
Citera
2006-03-31, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SomeMightSay
Har snusat i en tre-fyra år och tandköttet verkar inte ha uppskattat detta lika mycket som mitt belöningscenter. På ena sidan där jag hade snusen frekvent har tandköttet slitits ner och man kan säga ovanför tänderna har är dett ett vitt område. Även haft ont i tänderna och sådär. Min fråga är om fler känner igen sig? Har nu bestämt mig för att lägga av, någon som kan svara på om tandköttet "reparerar" sig?

Kör du med portion eller vanlig? Är du en sådan som har snus inne hela tiden? Ett tips: Försök gå över till portion istället( det är lindrigare ) sen kan det va en ide att försöka dra ned lite grann också kanske? Byt plats på snusen så ofta du kan också.Har delvis själv varit med om samma problem,under perioder då man snusat jävligt mycket,men det har försvunnit iom att jag då dragit ned på snusandet. Har nu även övergått till portion och har nu inga problem alls,strängen i mitten på överläppen är tom kvar för mig,och jag har snusat i 11år!
Citera
2006-03-31, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goggen
AMAGAD! Värsta såret ju! Mitt är mer bara uppdraget. Återkommer med en bild.

shit! Jag har aldrig ens varit i närheten av något sådant seriöst, men får man sådär så måste man ju fan snusa 2 dosor knåd per dag!
Citera
2006-04-01, 01:47
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawless78
Kör du med portion eller vanlig? Är du en sådan som har snus inne hela tiden? Ett tips: Försök gå över till portion istället( det är lindrigare )
Min erfarenhet är att portion slite mycket hårdare på tandköttet än lössnus. En del verkar dock anse att portion är mildare.

Citat:
Ursprungligen postat av SomeMightSay
[..][N]ågon som kan svara på om tandköttet "reparerar" sig?
Tanköttet kommer att återgå till det normala. Tillbakadragningen av tandköttet verkar dock vara permanent vilket gör mig lite ledsen eftersom jag inte visste om detta tidigare (hade jag vetat hade jag bytt sida oftare). Källa tror jag att du hittar tidigare i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in