Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 06:45
  #373
Medlem
Bara för att man fyllt 50, betyder det inte att man längre saknar våldskapital. Krök ett hårstrå på min "Familj" eller mina vänner inom 1% sfären, så får du se vad jag är kapabel till.
Citera
2018-11-05, 07:35
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violsmurf
Bara för att man fyllt 50, betyder det inte att man längre saknar våldskapital. Krök ett hårstrå på min "Familj" eller mina vänner inom 1% sfären, så får du se vad jag är kapabel till.


Såja. Knytnäven i fickan.
Citera
2018-11-05, 07:37
  #375
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violsmurf
Bara för att man fyllt 50, betyder det inte att man längre saknar våldskapital. Krök ett hårstrå på min "Familj" eller mina vänner inom 1% sfären, så får du se vad jag är kapabel till.

Oavsett har du mer att förlora än en papperslös 17-åring utan impulskontroll. Men det är klart att du tar 12år för att någon "kröker ett hårstrå" så att säga...
Citera
2018-11-05, 07:48
  #376
Medlem
Så otroligt tröttsamt att läsa rad efter rad om princip ingenting! Vill ha info om vilka som angrep.
Citera
2018-11-05, 07:50
  #377
Medlem
https://www.expressen.se/gt/man-utsa...dad-pa-marken/

Har det börjat tro?
Citera
2018-11-05, 07:55
  #378
Avstängd
SkinnieWithRPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Kriga det kan dom finns nog experter i leden som hjälper till

äldre läsning men kul läsning för dom som inte läst

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Quebec_Biker_War

Problemet är att en svensk kritvit HA gubbe är en Svensson. Ofta en massa bokstäver på körkortet, ev vapenlicens osv. Allt detta ryker så snabbt när polisen har full koll på dom. Otroligt mycket att förlora.

En blattebanan äger oftast ingenting på pappret, har inget att förlora....

Dom sista 8-10 åren har ej vart nådiga mot 1 procentarna.

Förr om åren var HA tråden här den hetaste, nu är den ett musiealt föremål som dammar.

MC brottsligheten är SÅ 00-tal.

Har HA förresten på nåt sätt hämnats attacken på GBG krogen för 4-5 år sen när två medlemmar blev grovt grovt misshandlade av en mobb bestående av albaner/kurder/libaneser och drit.
__________________
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2018-11-05 kl. 08:11.
Citera
2018-11-05, 08:24
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det där är nog en bild som ganska många delar. Om än merparten med omdöme som gör att man tror att Adidas är fina kläder.
Men, likväl...
Man kan nog säga att HA:s passivitet gjort att resonemang som ditt vunnit legitimitet hos människor som knappt kan läsa och skriva, men som förväntar sig respekt.
Det får nog ses som ett misstag.

Med det sagt: Det finns en tydlig struktur för hur sånt här ska hanteras och det är i någon mån ganska industriellt. Det är inte som att man blir odödlig bara för att man springer runt i sparkdräkt och begår impulsiva idiotbrott, speciellt inte när det ska ställas mot en global verksamhet som drivs som ett företag.

Vilket företag som helst som drabbas av en PR-katastrof av detta slag måste givetvis skyndsamt avsätta resurser för att i motsvarande mån kompensera för problemet.
I ett företag med säkert 100 000 anställda och mångdubbelt fler underentreprenörer är det naturligtvis inget problem att skaka fram humankapitalet för att göra vad som krävs för att vända motgång till framgång.

I detta fall: Krävs det att HA skakar fram 100 psykotiska våldsbrottslingar som kan tänka sig att bo i regionen och städa upp. Då kan man naturligtvis prioritera det.
Den affärsmodell man applicerar i Sverige har primärt handlat om att tjäna pengar och i mindre grad om att bygga eller ens vårda varumärket. Därför har man ju inte haft dessa stora och spektakulära fallen av våldsbrott.

Förmodligen ser man själv att det öppnat för angrepp och att det skadar varumärket. Aktiekursen faller och då måste adekvata åtgärder vidtas.
Det handlar liksom inte om det klassiska respektbabblet som babbeluringar mer eller mindre planlöst pysslar med, utan är så klart betydligt mer företagsmässigt kalibrerat än så.

Du överanalyserar och glömmer nästan det viktigaste.

HA folket är i regel i övrigt förhållandevis etablerade människor, en del med stora tillgångar, familjerfäder och numera hyfsat ordnade och välmående liv = mycket att förlora som man inte vill riskera.

Kaoz blatte Kidsen har inget att förlora, lever med 24h perspektiv och tänker inte på konsekvenser längre fram än så = avståndet från tanke till handling nära nog obefintligt.
Citera
2018-11-05, 08:36
  #380
Medlem
ids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du överanalyserar och glömmer nästan det viktigaste.

HA folket är i regel i övrigt förhållandevis etablerade människor, en del med stora tillgångar, familjerfäder och numera hyfsat ordnade och välmående liv = mycket att förlora som man inte vill riskera.

Kaoz blatte Kidsen har inget att förlora, lever med 24h perspektiv och tänker inte på konsekvenser längre fram än så = avståndet från tanke till handling nära nog obefintligt.

Visst men det lär ju inte bli gubbarna från gullilse som åker runt och tar 435 snarare yngre förmågor som vill visa framfötterna från R&W, AK81, Red Devils eller varför inte att de låter BB MC visa sin förmåga själva.
Citera
2018-11-05, 08:43
  #381
Medlem
Hur är det möjligt att man kan lyckas ta sig in i en festlokal, beväpnad, och sen inte lyckas döda någon? Svenska gangsters slutar aldrig att förvåna.
Citera
2018-11-05, 08:46
  #382
Avstängd
SkinnieWithRPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Visst men det lär ju inte bli gubbarna från gullilse som åker runt och tar 435 snarare yngre förmågor som vill visa framfötterna från R&W, AK81, Red Devils eller varför inte att de låter BB MC visa sin förmåga själva.

Men då blir det ju pannkaka av allt om dom jönsarna skall göra nån slags psy-ops mot gerillablattarna, polisen lär ju stoppa varenda flaggat fordon inkl mopeder nästkommande halvår för att hålla nere konfliktnivån. Sen ebbar det så klart ut.

Automatisk häktning och två år på klass2 anstalt för att ha en gammal serbisk skrotpicka i handskfacket, är väl inge skoj.
Citera
2018-11-05, 08:50
  #383
Medlem
GetStitchess avatar
Rätta mig om jag har fel Men har inte HA undergrupper som är villig att ta strider som dessa för att bli fullvärdiga medlemmar? Hoppas innerligt, att HA går till motattack och slaktar dessa äckliga blattar. Vilken fröjd att se..
Citera
2018-11-05, 09:08
  #384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjopptjopp90
Dom är fyra bröder.
Den äldsta är han jag menar. Den yngsta dog i en bilolycka för några månader sen och den näst yngsta körde bilen. Sorry om jag var otydlig.

Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Fast nu var det i och för sig den ansvariga polisen som informerade om situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Lugna ner dig för fan. Låt oss följa utvecklingen

Citat:
Ursprungligen postat av f1ttan
Fast det är ju allmänt känt ( nu ända ner på blattegängnivå); att polkagrisarna nuförtiden inte vågar ge sig på nån som möjligen skulle kunna ge tillbaks....
Istället använder man sig av den skara lågbegåvade, individssökande skaran av rädda människor som i grupp blir stora stygga vargen , ex rwc, chosen ones, red devils mm

Det kommer inte hända ett skit med dom där svartskallarna, lite hot och gap och skrik på div forum.....
....men i realiteten händer inget, från pg.
Kan vara så att i sin strävan efter uppmärksamhet från högre ort, så ger sig lågvattnet ut och rör om grytan på egen hand, impulsvåld kanske, men inget mer.

Mc- kriminaliteten är på utdöende, tack och lov.
Dessvärre ersätts den av blattar som tror sig vara al capone, och att man ostraffat kan bete sig som han.
Det är dom signaler Sveriges rättsväsen sänder ut iaf. Så man får väl förstå att dom är förvirrade.

Njäää. Inget kommer hända, pg lever på gamla meriter.....men dom blir man nte världsmästare på.
Det som finns kvar av dom är fuckers som åker snålskjuts i den gamla stammens kölvatten.
Håller med dig. HA är helt tandlösa och rädda. I orten jag bor var de stora för 10 år sedan med ett stort våldskapital. Nu är de utdrivna av No Surender och liknande grupper som tagit över verksamheten, beskyddarverksamheten,. De rester av HA som finns kvar är låginterligenta fega rwc.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback