Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-07, 10:42
  #973
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Men herregud.
HAhar snarare expanderat kraftigt. På 90-talet syntes man eftersom man etablerade sig.Ville synas och skapa en skräck. Man höll på med häleri, droger på gatnivå, utpressning enklare kriminalitet.

Idag är man 10 gr så stora.
Kontrollerar i stort vapentraden från Balkan genomatt etablera sig där.Svenskarna har varit helt fundamentala i etableringen på Balkan:
https://omni.se/polisen-svenskar-byg...-balkan/a/Opvb


Man tvättar stora summor pengar i bemanningsbranschen helt i en gråzon med stor legal omsättning.
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping...-10763404.aspx

Mycket tyder på att man pressar kommuner att upphandla för stora summor bl.a.i Göteborg har ett HA kontrollerat bolag fakturerat GBG stad 50 Miljoner:
https://www.expressen.se/gt/hells-an...dade-kommunen/

Man driver vaktbolag sombalnd annat skyddar ministrar:
https://www.expressen.se/nyheter/bah...-angels-bolag/

Om man inte fattar att HA är som mest framgångsrika när man INTE syns i små uppgörelser med blattarna i förorten utan opererar påen annan nivå har man inte fattat någonting.

Du får det att låta som att HA tagit över balkanrutten eller nåt haha ta det lugnt.
Ja HA har etablerat par klubbar på balkan, men det är för att de låter dem göra så.

Du har ingen aning om hur det funkar i balkanländerna. De största gossarna där är politikerna och säkerhetsbolagen. Vi pratar inte nu några enstaka korrupta politiker här utan att stora delar av länderna där själva är maffian. Den synliga maffian på gatan (som i sig är brutala och starka nog att slå ut varje jävla gäng/mc gäng som finns) är kontrollerade av den statliga maffian.

Att deras egna "synliga" maffia ens får verka öppet är för att de stora hönsen vill verka i det tysta på statsnivå och ibland ha en och en annan syndabock i media för att hålla ryggen fri från omvärlden. Det här är på hög politisk nivå.

Så kontentan, i hela den här jävla smeten, hur stor roll tror du ett mc gäng har där nere mr? kanske som springpojkar, inget mer.

Nu går jag mycket offt känns det som, men är tvungen att ta ner vissa på jorden.

Låt oss återgå till ämnet igen.
Citera
2018-11-07, 10:46
  #974
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Söker men hittar inte fuben.
Vart ligger den? Någon som vill hjälpa till?


https://cdn-02.minfil.com/d1J5yab1b5...ktbil%2062.pdf
Citera
2018-11-07, 10:47
  #975
Avstängd
Har han som är nedsövd vaknat upp ur sina drömmar än?

Citera
2018-11-07, 10:49
  #976
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
FUP? Det står för Förundersökningsprotokoll och släpps när åtal väcks. Det rör all information som anses viktig för att styrka åtalet. Det är inte det som släppts utan möjligen häktesframställan. En sådan rör endast personuppgifter och vad personen begärs häktad för.

https://cdn-02.minfil.com/d1J5yab1b5...ktbil%2062.pdf
Citera
2018-11-07, 10:54
  #977
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Du får det att låta som att HA tagit över balkanrutten eller nåt haha ta det lugnt.
Ja HA har etablerat par klubbar på balkan, men det är för att de låter dem göra så.

Du har ingen aning om hur det funkar i balkanländerna. De största gossarna där är politikerna och säkerhetsbolagen. Vi pratar inte nu några enstaka korrupta politiker här utan att stora delar av länderna där själva är maffian. Den synliga maffian på gatan (som i sig är brutala och starka nog att slå ut varje jävla gäng/mc gäng som finns) är kontrollerade av den statliga maffian.

Att deras egna "synliga" maffia ens får verka öppet är för att de stora hönsen vill verka i det tysta på statsnivå och ibland ha en och en annan syndabock i media för att hålla ryggen fri från omvärlden. Det här är på hög politisk nivå.

Så kontentan, i hela den här jävla smeten, hur stor roll tror du ett mc gäng har där nere mr? kanske som springpojkar, inget mer.

Nu går jag mycket offt känns det som, men är tvungen att ta ner vissa på jorden.

Låt oss återgå till ämnet igen.



Ibland får man förklara på barnnivå.
Naturligtvis kontrollerar HA inte hela balkanrutten.
Man samarbetar naturligtvis på plats med aktörerna.

Däremot har man kontroll över kedjan av gods till sig själva genom att ha närvaro även i leveransledet. Den närvaron ger kontroll över balkanrutten avseende egna leveraner naturligtvis...
Man kan sy ihop det på plats i balkan och får en säkrare, stabilare, effektivare och billigare leverans till Sverige av vapen, cigaretter och framförallt serbiska receptbelagda mediciner som benso.


Detta var bara bakgrundsinformation för händelsen som bekräftar exakt det jag skriver. Jag har källhänvisningar på alla mina påståenden men de orkade du inte igenom,sopa.
Citera
2018-11-07, 11:00
  #978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om inte HA svarar på detta är de bögar allihopa. Det är vari fall vad gemene man kommer uppfatta det som. Hela deras investering i varumärket som "fruktade" kommer rasa ner i gruset.
Att få på nöten av några rappande förortskids är förnedring i kubik, sen kan ni bortförklara det hur mycket ni vill.

Exakt så tänker alla som inte förstår så bra. En organisation som HA fungerar inte riktigt så dock. Skulle inte förvåna mig om dom enbart skäller ut sina egna som var inblandade i detta, låter meddela att händer något sånt igen sätter vi fast armen på er i ett skruvstäd och slår av den med en slägga. Alternativt blir dom irriterade på dom där killarna, mycket beror väl på vilka det var som blev skjutna antar jag..
Citera
2018-11-07, 11:03
  #979
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
https://cdn-02.minfil.com/d1J5yab1b5...ktbil%2062.pdf
Vad har denna fup:en med detta att göra?
Citera
2018-11-07, 11:03
  #980
Avstängd
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Ibland får man förklara på barnnivå.
Naturligtvis kontrollerar HA inte hela balkanrutten.
Man samarbetar naturligtvis på plats med aktörerna.

Däremot har man kontroll över kedjan av gods till sig själva genom att ha närvaro även i leveransledet. Den närvaron ger kontroll över balkanrutten avseende egna leveraner naturligtvis...
Man kan sy ihop det på plats i balkan och får en säkrare, stabilare, effektivare och billigare leverans till Sverige av vapen, cigaretter och framförallt serbiska receptbelagda mediciner som benso.


Detta var bara bakgrundsinformation för händelsen som bekräftar exakt det jag skriver. Jag har källhänvisningar på alla mina påståenden men de orkade du inte igenom,sopa.

Sopa kan du vara själv din luffare.

Du får dina källor på nätet ja. Ok, inget fel på det.

Det jag skrev till dig dock är inget jag läst på nätet eller googlat fram. Där har du skillnaden. Sen får du gärna göra dina egna tolkningar...
Citera
2018-11-07, 11:12
  #981
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Vad har denna fup:en med detta att göra?

Jag skrev att mycket uppgifter finns ute så att släcka sin fäjsbook hjälper inte långt


läs allt och inte bara två rader i inläggen👍👍
Citera
2018-11-07, 11:13
  #982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
FUP? Det står för Förundersökningsprotokoll och släpps när åtal väcks. Det rör all information som anses viktig för att styrka åtalet. Det är inte det som släppts utan möjligen häktesframställan. En sådan rör endast personuppgifter och vad personen begärs häktad för.

En gammal fup menar han som tidigare lagts ut i tråden. I den finns viss info om vissa personer.
Citera
2018-11-07, 11:15
  #983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Länk?

Det låter som en fabel. Att överhuvudtaget komma undan i en tre mot en situation är svårt oavsett kampsportbakgrund. Speciellt som boxare då avståndet för att effektivt kunna försvara sig är ytterst begränsat.
Varför skulle HA vara rädda för att hämnas för att någon är boxare? Om du tror att HAs affärsmodell bygger på kunnighet i kampsport är du helt fel ute.
Det är att de alltid kan eskalera en nivå och utgör ett hot mot dig, din familj, ditt företag, din bil. Du kommer inte undan.
Detta är ingen skönmålning,jag tycker att HA är ett vidrigt fenomen men man måste förstå fundamentalia i hur ett globalt kriminellt nätverk fungerar för att förstå varför denna tråd är intressant.
Ett förortsgäng får stryk av några i perifirin av HA. Får för sig att hämnas med vapen och råkar skada några som tycks vara fullvärdiga medlemmar. Är det så kommer det att få konsekvenser.
Det kan vara att man väntar tills röken har lagt sig men hämnden kommer.

Håller med dig. HA vågar inte möta någon bröst mot bröst. Antingen fler mot en eller ge sig på någon närstående som inte kan försvara sig.
Citera
2018-11-07, 11:15
  #984
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Sopa kan du vara själv din luffare.

Du får dina källor på nätet ja. Ok, inget fel på det.

Det jag skrev till dig dock är inget jag läst på nätet eller googlat fram. Där har du skillnaden. Sen får du gärna göra dina egna tolkningar...



Yeah. Du är troligen andra generationens balkantattare. Du står därmed över att behöva presentera källor. Du vet ju hur saker rullar.
Tungt.

Jag vill inte att tråden ballar ur men någon jävla ordning får det vara.
Enda anledningen till att jag visar hur HA får sina inkomster var för att det är relevant för hur denna konflikt kommer att lösas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback