2018-11-21, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Vad fan vet du? inte ett jävla dugg

Vad vet du själv, delge det oss isf...
Citera
2018-11-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
ALLA här inne vet att flera HA-medlemmar var där (både polska och svenska) MED sina västar. Och hur man än vrider och vänder på detta så var det en attack mot BÅDE HA och BB. D e bara HAs groupies som sitter här inne och försöker hitta ”kryphål” som gör att inte HA ska tappa sitt ansikte. Ingen går på d skitsnacket.

Ja jag vet, jag bara påpekade detta i mitt svar till inlägget där det skrevs att dom förmodligen inte hade på sig dom 🙂.
Citera
2018-11-21, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Tror inte HA kommer att lusa ner sig med att läxa upp dessa misslyckade individer i 435-gänget.
Ni försöker bara piska upp stämningen för att gotta er åt när småbusarna råkar illa ut. De HA som jag träffat är i allafall inte så illa korkade i Hjärnkontoret att de gör detta till något annat än vad det var.
Skillnad på om det hade varit riktat mot HA men nu är ju detta något helt annat som ligger bakom.

Jädrans vad du relativiserar, känns som att du anser att det är ett pojkstreck i klass med att palla äpplen

Halvt dussin av dom hamna ju på operationsbordet, går som inte att bortförklara. För polackbossen var det väl ett 50/50 läge om han ens skulle klara sig första dygnet.

Självklart visste hela "byn" om att det var änglar på ingående till denna fest, om inte annat så åkte dom väl båge dit antar jag.

Men vi är ju i akut behov av ett fredligare Västra Götaland, så det är ju bra om dom vänder andra kinden till, det vankas ju juletider, men då går det inte att komma dragandes med enprocent märket nåt mer, kanske fredsmärket istället?

nu tar vi i alla från djupet......"we shall overcome..."
Senast redigerad av peheis666 2018-11-21 kl. 13:05.
Citera
2018-11-21, 12:51
Medlem
Citat:
Vad fan vet du? inte ett jävla dugg 👍

Jo d vet jag. Till skillnad från dig e jag inte nån medelsvennson/HA-fan som sitter hemma o gissar.
Citera
2018-11-21, 13:06
Medlem
Det var väl själva fan vad folk spekulerar i tråden. Hur många har ens en susning om vad som föranledde det hela?

435 gör inbrott i en lokal/förråd som ägs av en BB medlem. BB får nys om vem det var, och åker dit och läxar upp småglinen. Dom åker hem, gråter ut, tänder på och plockar på sig vapen.
I sin iver att behålla ansiktet åker dom till BB´s lokal där det råkar befinna sig några barndomskamrater till en medlem från Polen. Och ja, dom har västar. Ingenting som 435 visste om. Det är ingen HA fest hos BB. Då hade säkerheten inneburit att dom inte ens hade kommit i närheten, utan det var en förfest inför en fest ute i Skepplanda.
Således är det ingen attack riktad mot HA, utan mot BB. Så Vantos snack om att HA har fått smisk går bort.

Nu blev ju några HA personer skadade, så en vedergällning kommer säkert. Men inte så länge polisen har span. Ett tillslag gjordes i fredags ute i Skepplanda så dom ligger under luppen.

Troligt är väl också att BB får ta en viss skuld i det hela, då det skedde i deras lokaler och säkerheten var obefintlig.
Citera
2018-11-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Det var väl själva fan vad folk spekulerar i tråden. Hur många har ens en susning om vad som föranledde det hela?

435 gör inbrott i en lokal/förråd som ägs av en BB medlem. BB får nys om vem det var, och åker dit och läxar upp småglinen. Dom åker hem, gråter ut, tänder på och plockar på sig vapen.
I sin iver att behålla ansiktet åker dom till BB´s lokal där det råkar befinna sig några barndomskamrater till en medlem från Polen. Och ja, dom har västar. Ingenting som 435 visste om. Det är ingen HA fest hos BB. Då hade säkerheten inneburit att dom inte ens hade kommit i närheten, utan det var en förfest inför en fest ute i Skepplanda.
Således är det ingen attack riktad mot HA, utan mot BB. Så Vantos snack om att HA har fått smisk går bort.

Nu blev ju några HA personer skadade, så en vedergällning kommer säkert. Men inte så länge polisen har span. Ett tillslag gjordes i fredags ute i Skepplanda så dom ligger under luppen.

Troligt är väl också att BB får ta en viss skuld i det hela, då det skedde i deras lokaler och säkerheten var obefintlig.

Dom flesta här inne e överens om att attacken från början var planerat enbart mot BB. Men oavsett, så BLEV även HA attackerade/skadade. Alltså är det en attack mot både BB och HA.
Citera
2018-11-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Dom flesta här inne e överens om att attacken från början var planerat enbart mot BB. Men oavsett, så BLEV även HA attackerade/skadade. Alltså är det en attack mot både BB och HA.
Det var ju inte HA som blev attackerade i egenskap av HA folk. Det var barndomsvänner som var på besök. Viss skillnad. Om en HA medlem går på stan och blir misshandlad av ett gäng bus är det ju inte HA som blir misshandlade, utan en person.
Hade det varit ett möte eller en fest som var arrangerad och HA inbjudna hade det ju varit skillnad. Men som jag också skrev kommer det ju säkert bli någon form av vedergällning. Men inte för att HA som organisation är skadat, utan kanske mer på ett personligt plan.
Citera
2018-11-21, 13:46
Medlem
Håller ni fortfarande och drömmer, man kan nästan tro att hälften av er är zigenska spåkvinnor. HA har inte gjort ett skit, vi kan återuppta diskussionen när eller om dom hämnas.
Citera
2018-11-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Jädrans vad du relativiserar, känns som att du anser att det är ett pojkstreck i klass med att palla äpplen

Halvt dussin av dom hamna ju på operationsbordet, går som inte att bortförklara. För polackbossen var det väl ett 50/50 läge om han ens skulle klara sig första dygnet.

Självklart visste hela "byn" om att det var änglar på ingående till denna fest, om inte annat så åkte dom väl båge dit antar jag.

Men vi är ju i akut behov av ett fredligare Västra Götaland, så det är ju bra om dom vänder andra kinden till, det vankas ju juletider, men då går det inte att komma dragandes med enprocent märket nåt mer, kanske fredsmärket istället?

nu tar vi i alla från djupet......"we shall overcome..."
Nej det var ingen fest. Festen var på kvällen, på ett helt annat ställe. Nu åkte dom dit för att hälsa på en barndomsvän. Och nej, dom åkte inte dit på båge. Det var inget officiellt besök, så varför skulle hela byn ha vetat om det?
Ett halvt dussin (6) hamnade inte på operationsbordet. Det var 3. Varav 2 med lätta skador.
Bra att i alla fall ha lite fakta bakom ryggen.
Citera
2018-11-21, 14:35
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Vad fan vet du? inte ett jävla dugg 👍

Jag läser dina inlägg och har märkt av en sak.

Du skriver oftast kort och på ett sätt som om du vet lite mer än alla andra, men du vill inte dela med dig.

Självgod attityd, lite av en översittare..

Så min uppfattning är att du antingen är:

- själv med i ha/bb och sitter här och övervakar utan att ge nåt själv. Eller en underhuggare, rdmc/rawc

- är en ha groupie som vill ge sken av att du vet så mycket mer än alla andra men egentligen inte vet ett skit, bara hoppas på att nåt mirakulöst händer och att ha återfår sin respekt... du jobbar på att skapa en balans i tråden där det ska ge ett sken av att ha har saken under kontroll minsan....

Ingen har riktigt ifrågasatt din roll här i tråden men nu gör jag det. Av ren rättvisa, alla andra pressas och frågas ut eller rent av kategoriseras i det ena eller andra, men du slipper undan.

Så vem av de 2 skepnadena är du?

Vad har du tillfört oss här i tråden?
De flesta här kommer åtminstone med egna åsikter, lite info eller liknande.. men du skriver för det mesta "vi får väl se" eller "det får ni hoppas på" och liknande självgoda inlägg som egentligen inte säger ett skit om vad du vill framföra eller vad som egentligen händer.

Och svara gärna inte nu igen med "ja det får du väl klura ut själv" eller nåt annat kryptiskt och mystiskt
Citera
2018-11-21, 14:42
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Det var ju inte HA som blev attackerade i egenskap av HA folk. Det var barndomsvänner som var på besök. Viss skillnad. Om en HA medlem går på stan och blir misshandlad av ett gäng bus är det ju inte HA som blir misshandlade, utan en person.
Hade det varit ett möte eller en fest som var arrangerad och HA inbjudna hade det ju varit skillnad. Men som jag också skrev kommer det ju säkert bli någon form av vedergällning. Men inte för att HA som organisation är skadat, utan kanske mer på ett personligt plan.

Brukar inte "bröder" hjälpa varandra? Är det inte oftast därför man joinar ett mc gäng i början?

Du får det låta som att dessa måste följa lagar enligt en statlig byråkratisk verksamhet

Är inte just det med att vara outlaw att kunna ta till med våld när man känner för det. Inte följa nåt jävla protokoll och manual hahahah

Du försöker bara tvätta bort skiten som skvätt omkring ser jag
Citera
2018-11-21, 14:42
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jag läser dina inlägg och har märkt av en sak.

Du skriver oftast kort och på ett sätt som om du vet lite mer än alla andra, men du vill inte dela med dig.

Självgod attityd, lite av en översittare..

Så min uppfattning är att du antingen är:

- själv med i ha/bb och sitter här och övervakar utan att ge nåt själv. Eller en underhuggare, rdmc/rawc

- är en ha groupie som vill ge sken av att du vet så mycket mer än alla andra men egentligen inte vet ett skit, bara hoppas på att nåt mirakulöst händer och att ha återfår sin respekt... du jobbar på att skapa en balans i tråden där det ska ge ett sken av att ha har saken under kontroll minsan....

Ingen har riktigt ifrågasatt din roll här i tråden men nu gör jag det. Av ren rättvisa, alla andra pressas och frågas ut eller rent av kategoriseras i det ena eller andra, men du slipper undan.

Så vem av de 2 skepnadena är du?

Vad har du tillfört oss här i tråden?
De flesta här kommer åtminstone med egna åsikter, lite info eller liknande.. men du skriver för det mesta "vi får väl se" eller "det får ni hoppas på" och liknande självgoda inlägg som egentligen inte säger ett skit om vad du vill framföra eller vad som egentligen händer.

Och svara gärna inte nu igen med "ja det får du väl klura ut själv" eller nåt annat kryptiskt och mystiskt

Ingen groupie iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in