2018-11-09, 11:00
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Och du har precis bidragit till ännu mer spekulation i tråden, det inser du va? Hahaha

Du har ju bara återskrivit nåt som 2626155 andra redan sagt här, fast på ditt egna sätt.

Tack. Väldigt intressant inlägg. NOT

En skillnad mellan dig och mig kanske ändå är att jag poängterar att mitt inlägg är just spekulativt. Det var ju liksom hela meningen med mitt inlägg.

Å andra sidan är det ju befriande att du tillhör skaran som skriver med substans och faktabaserat. Där har vi andra 2626155 st en del att lära.
Tänk om alla var lika faktabaserade i skrivandet som dig, vilken sanslös kvalitet det hade blivit i tråden då..............
Citera
2018-11-09, 11:04
Medlem
Underlaget för H.A. är militärt. Till detta kommer den 100% iga demokratin; med krav på beslut under koncensus: och "alla med". Finns inget annat organisationsverk med denna täthet. Modellen hämtades från hur vikingaskepp organiserades. Svenskt fiske organiserades så här, till aldeles historiskt nyligen. H.A. är en idé och oändliga mängder av kunskaper. H.A. kommer bara att växa i all framtid.
Citera
2018-11-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sant, just den här biten är rena spekulationer, har haft första hand uppgifter en gång i tiden under OG kriget. I denna tråd spekulera jag bara vad jag tror och hur jag själv skulle betett mig om jag vore kriminell, vilket jag inte är. Trodde det framgick tydligt, så jag vill bara förtydliga att detta är ingen sanning.

Sen är det lite kul att du tro att jag är fanboy till HA när jag har skrivet att jag aldrig skulle vilja supporta dom, haha. För min del så får dom gärna dö allihopa. Även om jag har umgåtts med olika kriminella så ogillar jag dom starkt.

Vad som stör mig i alla dessa olika grupperingar är att alla snacka om sin egen hype, vilken beskydd dom har, hur många dom känner osv. Nu har HA/BB blivit synad av vad jag fatta ett kompis gäng som är lite aggressiva och säljer knark i liten omfattning. Det bör inte vara ett problem utan det kan dom fixa lokalt men jag har ingen aning om hur dom tänker med tanke på att dom utåt sätt inte försvara sin egen supporter.
Jag kan ju garantera att övriga gäng, övervakar vad som händer. HA kommer bli så överkörda och folk kommer skratta åt dom om dom inte sätter hårt mot hårt, bland övriga gäng.

En relevant tanke, hur tolkar de stora gängen tex Bandidos att HA blir avklädda av ett kompisgäng som 435. Öppnar det för invandrargängen som kan ta över Sverige?
Citera
2018-11-09, 11:07
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Det som är intressant är som någon skrev i tråden, 435 skall inte ens ha tanken att anfalla HA. Nu har det hänt!
Beror det på att respekten för HA har falna och de ses som svaga bland invandrargängen ?
Vilka reflektioner gör de stora gängen som Bandidos över detta?

Respekten för HA,tror snarare det handlar mer om lägre eller ingen IQ hos 435 patrasket deras bihang
Citera
2018-11-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vad är grejen med att så många inbillar sig att HA är typ Svanenmärkta hellyllekriminella på flashback???

Gamla goa HA liksom..
Citera
2018-11-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Respekten för HA,tror snarare det handlar mer om lägre eller ingen IQ hos 435 patrasket deras bihang
Tycker detta har väldigt lite med 435 att göra, deras ev IQ, deras organisation, deras farlighet.

Faktum är dock att ett litet kompisgäng dragit ner byxorna på HA och smiskat dem.
Citera
2018-11-09, 11:20
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Tycker detta har väldigt lite med 435 att göra, deras ev IQ, deras organisation, deras farlighet.

Faktum är dock att ett litet kompisgäng dragit ner byxorna på HA och smiskat dem.

Kan väl du med göra om man bara dyker upp med skjutvapen
om 435 kommer få igen tvivlar jag inte en smula på
Citera
2018-11-09, 11:21
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Det som är intressant är som någon skrev i tråden, 435 skall inte ens ha tanken att anfalla HA. Nu har det hänt!
Beror det på att respekten för HA har falna och de ses som svaga bland invandrargängen ?
Vilka reflektioner gör de stora gängen som Bandidos över detta?

Läs mitt inlägg ovanför så förstår du hur vilsen du är i ditt resonemang.
Citera
2018-11-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Kan väl du med göra om man bara dyker upp med skjutvapen
om 435 kommer få igen tvivlar jag inte en smula på
Så det är så farliga de är att jag kan gå dit med ett vapen och smiska röven på dem. Nu har de flytt den ort som jag bor i så det är nog inte aktuellt i alla fall.
Citera
2018-11-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Läs mitt inlägg ovanför så förstår du hur vilsen du är i ditt resonemang.
Vi får väll se hur många internationell HA som dyker upp. Tror inte ens attdet blir en nationell fråga utan det får nog Göteborg lösa bäst de kan. Är inte så övertygad om att HA är så starka som ryktet säger
Citera
2018-11-09, 12:01
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Vi får väll se hur många internationell HA som dyker upp. Tror inte ens attdet blir en nationell fråga utan det får nog Göteborg lösa bäst de kan. Är inte så övertygad om att HA är så starka som ryktet säger

Ne dom är betydligt starkare
Citera
2018-11-09, 12:04
Medlem
OnT.

Det är pinsamt att killarna i 435 utmålas som ett riktigt ”gäng” i medier och här på Flashback. De rör sig verkligen bara om en grupp kompisar i blandade åldrar (födda ca 89-98) som alla beter sig som blattar trots att de är födda och uppvuxna i Sveriges rikaste kommun. De är egentligen bara töntar som hänger på bussterminalen, bibliotekets barnavdelning eller inne på Mölnlyckes sporthall för att sälja cannabis. Riktiga losers som är farliga ENDAST på grund av att de fått tillgång till eldvapen och har en intelligensnivå lika låg som min dörrmatta. Två faktorer som i kombination blir farligt.

Nu har HA/BB tillfälle att hämnas, om de så vill. De första dagarna (särskilt i tisdags då alla släpptes från häktet) var nivån av poliser i centrala Mölnlycke hög. Det stod en bil i varje vrå kring Mölnlycke centrum. Nu är det helt tomt.

435-killarna syns inte heller till. Deras (för) stora dunjackor hänger tryggt i hallen hemma hos sina föräldrar och själva ligger de på sina pojkrum och kramar kudden framför streamade filmer för att försöka koppla bort verkligheten. Ingen syns ute i centrum, inte ens vid deras andra hem Mölnlycketerminalen.

Det är korrekt att en av 435-killarna har en mamma som jobbar för kommunen. Kommunhuset ligger i centrala Mölnlycke. Någon som vet om hon har varit på jobbet senaste dagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in