2018-11-04, 06:38
Medlem
_-?-_s avatar
DN har en bild på polisbilar vid Åvägen och skriver det på sin sida med:https://www.dn.se/nyheter/sverige/st...t-i-molnlycke/
Google Maps på vad bilden visar:https://goo.gl/maps/BUvUGmxAokQ2
Citera
2018-11-04, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt ändå. En masskjutning i Sverige och knappt några svar i tråden. Knappt någon medial uppmärksamhet.

Står högst upp på Aftonbladet nu iaf .

Men lustigt att inte mer kommit fram i tråden .
Citera
2018-11-04, 08:07
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Står högst upp på Aftonbladet nu iaf .

Men lustigt att inte mer kommit fram i tråden .

Ja men sju skjutna personer borde ju bli extra nyhetsinslag, statsministern borde uttala sig osv.

Nu vet vi iof att det var gängkriminalitet så då är det väl inte lika stort. Men ändå. Är ändå sju personer som blivit skjutna.
Citera
2018-11-04, 08:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Fattar babbeluringarna inte att de inte är välkommna att kaoza på valfri fest?

Varifrån kommer uppgifterna om GM:s ursprung?
Citera
2018-11-04, 08:25
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja men sju skjutna personer borde ju bli extra nyhetsinslag, statsministern borde uttala sig osv.

Nu vet vi iof att det var gängkriminalitet så då är det väl inte lika stort. Men ändå. Är ändå sju personer som blivit skjutna.
Nu är det ju inte sju personer som är skjutna, alla fakta finns ju inte på bordet än, det är mycket som är oklart, det har inte ens gått ett halvt dygn sen det hände. Det är ju svårt att uttala sig om det i ett sånt läge.

Vad vill du ska ske?
Citera
2018-11-04, 08:32
Medlem
Gängmiljörelaterat enligt gt.se och Aftonbladet.
Skummade igenom tråde fort. Såg inte om det redan skrivits. Ber om ursäkt isåfall. Jag är nyvaken. Det är trots allt söndag.
Blir spännande att följa den här tråden idag.
Mvh
Citera
2018-11-04, 09:01
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Om denna uppgift stämmer kan man nog utesluta spekulationer om kriminella babbegäng från "orten". HA och de mc-klubbar som tillhör deras sfär utgörs väl fortfarande så gott som uteslutande av etniska svenskar. Skulle skottlossningen i så fall ha haft sitt upphov i en konflikt mellan olika mc-gäng med anknytning till HA? Eller hyr mc-klubben i Mölnlycke ut sin lokal till utomstående, som inte tillhör biker-miljön?

Om uppgiften om att skottdådet skedde i en mc-klubbs lokaler är korrekt, så kan det förklara att inget kommit ut på nätet. Bland medlemmar i mc-klubbar med anknytning till HA har man förmodligen lärt sig att knipa käft och inte i onödan sprida känslig information som utomstående och polis kan ta del av.

Tyckte redan inatt att det skymtade fram en västprydd människa på en av Aftonbladets bilder från platsen.
Det stämmer säkert att det har att göra med nån fest hos MC-klubben.

Edit;
Länk till artikeln. Bild nr 2.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-flera-skadade
Senast redigerad av Cating 2018-11-04 kl. 09:06.
Citera
2018-11-04, 09:10
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Tittar vi verkligen på samma TV4? För på min TV4 är det en huvudnyhet, med rörliga bilder och allt.

7 skadade i Mölnlycke första nyhet, 2 dödade i Florida en stund efter det.
Om man ska spekulera i vad det här handlar om så är det nog västprydda gentlemen som bråkar den här gången.

Ok, då kanske jag missa det eller så har det kommit med i senare sändningar?
Citera
2018-11-04, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Samma tanke här, när det blir skjutning i USA, då går larmet på vänstermedia igång på högsta larmnivå.
Men en skjutning i Sverige där 7 st är skadade tas inte ens upp på TV4-nyheterna.

Vad snackar du om? Dom har visat det på TV4-nyheterna hela morgonen.
Citera
2018-11-04, 09:15
Bannlyst
Mölnlycke är inte typ GBG motsvarighet till Bromma?
Citera
2018-11-04, 09:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ok, då kanske jag missa det eller så har det kommit med i senare sändningar?

Det påstås på flera ställen i den här tråden och andra liknande trådar att det inte uppmärksammas, trots det så var det det första jag såg när jag slog upp ögonen i morse, överst på AB, överst på SVT, första nyhet på TV4 ...
Men det är väl så att man ser det man vill se helt enkelt, har du ens tittat på nyheterna eller hittar du bara på för att förmedla din agenda?
Citera
2018-11-04, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Skottlossning i Mölnlycke, Gbg.
Minst en skadad. Polisen bekräftar att det pågår en stor händelse där.

”– Jag kan bekräfta att det förekommer uppgifter om skottlossning, det är oklart hur många personer som är skadade och eventuellt är gripna. I övrigt måste jag hänvisa övriga frågor till vakthavande befäl, säger en polis i tjänst vid krimjouren i Storgöteborg.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/la...ade-1.10355222

Någon med mer uppgifter? Mölnlycke avviker något från de vanliga ställena i Götet, där skottlossning sker mer frekvent.

Våldet på Hisingen sprider sig, har släktingar i Ale (bonnhåla) som tillhör stor GBG och där har det vart knas hela hösten, dom har fått ställa in flera bussturer pga rena terrorhandlingar mot chaufförerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in