2018-11-09, 17:15
Medlem
Helt sjukt vad tamt det är i Sverige. Det här problemet är jättevanligt. Borde vara brottsligt att skriva sig på en adress man faktiskt inte bor på. Höga böter, och hjälper inte det heller så utöka till fängelse.
Känns som att hela systemet är till för att gynna giriga kukhuvuden.
Citera
2018-11-09, 17:40
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiatchBosse
Det är helt förkastligt att det tar uppemot två år att få någon avhyst från sin lägenhet. Dessutom finns det ingen anledning att senare stämma på utebliven hyra etc, har de inga tillgångar så finns det inget att hämta. Det absolut lättaste och billigaste är definitivt att jävlas med dem. Eller ringa någon som slår sönder knäskålarna på dem.

Ja de här ska nog faktiskt ha sina knäskålar sönder slagna, det är inte mer än rätt.
Låt de gå halta och lytta resten av sina patetiska liv.
Synd att han gick ut i media, det här hade varit så mycket lättare att lösa.

Och folk säger att samhället inte kollapsar, detta är ett tydligt tecken på den rådande samhällskollapsen.
Lägenheter kan kapas, så sjukt. Vad är det för gök som hittat på såna här skitlagar, det måste vara någon som vill jävlas med folk. Lagen slår ju helt fel och straffar den drabbade istället för att slå hårt mot dess två odjur.
Citera
2018-11-09, 18:23
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Ja de här ska nog faktiskt ha sina knäskålar sönder slagna, det är inte mer än rätt.
Låt de gå halta och lytta resten av sina patetiska liv.
Synd att han gick ut i media, det här hade varit så mycket lättare att lösa.

Och folk säger att samhället inte kollapsar, detta är ett tydligt tecken på den rådande samhällskollapsen.
Lägenheter kan kapas, så sjukt. Vad är det för gök som hittat på såna här skitlagar, det måste vara någon som vill jävlas med folk. Lagen slår ju helt fel och straffar den drabbade istället för att slå hårt mot dess två odjur.

50 år av vänsterpolitik försvagar äganderätten.

Genusvetenskap, kvinnors rättigheter och massinvandring står högre i deras agenda.
Citera
2018-11-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag tror inte alls att någon vanlig Svensson skulle anlita H.A , då blir det ägaren som framstår som
någon maffia boss.

Det är säkert så att hyresgästerna är desperata och rädda att hamna på gatan

Är det Valentins bekymmer?

Ut med "hyresgästerna", de har inget i lägenheten att göra.
Citera
2018-11-09, 20:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrikkFukk
Folk måste tänka till och vara mer petiga vid uthyrning.

Det går nog inte att vara hur petig som helst.

Citat:
Ta 2 månadshyror i deposition

Vad hjälper det om lägenheten blir kapad?

Citat:
Hyr enbart ut till etniska svenskar

Haha det var dummaste jag läst på länge, min kompis hyrde ut sin lägenhet till en svensk tjej som pluggade på universitet, hon blåste honom på en månadshyra som avslutning efter en rad olika problem.

Citat:
Kräv att få kopior på anställningsavtal från samtliga hyresgäster

Betydelselöst, folk kan få sparken imorgon och vad spelar det för roll då om du sett ett anställningsavtal för två veckor sen?

Citat:
Godta ingen som har skulder hos kronofogden eller har soc som inkomst

Godta enbart de som har riktigt bra referenser från tidigare hyresvärdar är mitt råd. Folk kan ha betalningsanmärkningar pga olika orsaker som dom inte hann styra undan.

Citat:
Begär minst 2 boendereferenser

Se ovan, en annan sak som är väldigt viktig är att ej hyra ut till personer med psykiska problem, som använder droger, dricker mycket, umgås med suspekta personer osv men detta är svårt att kolla upp som alla förstår.
Citera
2018-11-09, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Verkligheten är inte en film eller ett jävla tv-spel.

Såhär hade jag löst det:

Parkera utanför lägenheten runt 05-06 på morgonen. Vänta tills jag sett båda lämna lägenheten. Ringa låssmed och ta mig in.

Går tillbaka till bilen och hämtar ett bollträ/hammare. Börjar sedan lasta ut deras möbler. Hinner jag få ut alla möbler innan de anländer så sätter jag mig och väntar. När de kommer tillbaka till lägenheten så säger jag att deras möbler finns att hämta utanför och om de inte lämnar lägenheten för evigt så kommer jag slå in pannbenet på dom. Den där bögen patrick skulle skita på sig och dra.

Hade en person med större våldskapital snott min lägenhet så hade jag klippt han när han var utomhus själv. Hoppat sönder skallen så han ligger på långvård. Sen flyttat ut alla grejer i lugn och ro medans han ligger och dricker morotssoppa på sjukhus.

Ganska enkelt.

Nu funkar inte riktigt så. I Norrlands tingsrätt kunde man inte utesluta att ett spöke framfört ett fordon, alltså frikändes en man för fortkörning. Det var väldigt smart av honom att komma på en sådan abrovinkel. Samma här, men allt bruk av våld, även om det är legitimt, måste bort. Annars kommer domstolen bara stirra sig blind på det. Tror det är smartare att söva ner vederbörande i djup dvala, lägga dem någonstans ute i skogen där de inte hittar tillbaka så lätt, sedan ställa ut alla deras möbler. Sedan är det som att de aldrig befunnit sig i lägenheten.
Citera
2018-11-10, 00:41
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Killen som hyrde ut ignorerade faktum att mannen hade skulder till banken...
Det fick han ju äta upp nu.
För Valentins räkning tyckte han att det var mer anmärkningsvärt att mannen
var så fjäskig mot honom, att mannen hade skulder till banken menade han däremot
kan hända typ alla..
Visst KAN det hända alla. Men vanliga svenskar vet att händer det en gång, så är det troligare att det händer en annan gång.

Det kallas konsekvenstänk, något som apor och invandrare verkar sakna.
Så det är ju inte så konstigt i slutändan.
Citera
2018-11-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nu funkar inte riktigt så. I Norrlands tingsrätt kunde man inte utesluta att ett spöke framfört ett fordon, alltså frikändes en man för fortkörning. Det var väldigt smart av honom att komma på en sådan abrovinkel. Samma här, men allt bruk av våld, även om det är legitimt, måste bort. Annars kommer domstolen bara stirra sig blind på det. Tror det är smartare att söva ner vederbörande i djup dvala, lägga dem någonstans ute i skogen där de inte hittar tillbaka så lätt, sedan ställa ut alla deras möbler. Sedan är det som att de aldrig befunnit sig i lägenheten.
Domstolen säger du som om ärendet ens skulle gått dit. Vårt rättssystem fungerar inte riktigt som på papper.

Jag slog sönder en kille helt och hållet, tagen på bar gärning av polis. 1 månad senare får jag hem ett brev som säger att förundersökningen är nerlagd i brist på bevis. Då hade polisen dels BO's vittnesmål och kameraövervakning från tunnelbanan. Det var nog där och då som jag insåg att man kan göra nästan som man vill i Sverige.
Citera
2018-11-10, 16:57
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etten
Saxat från AB.

Hyresgästerna kapade Valentins lägenhet: ”Är helt sjukt”
Valentin hyrde ut i andra hand – nu har bostadsrätten blivit kapad.

Det som skulle bli en andrahandsuthyrning i några månader förvandlades till en långdragen mardröm.

När Valentin Ponce, 31, skulle återvända hem till lägenheten i Upplands Väsby så vägrade hyresgästerna att släppa in honom. Nu har de tagit över bostaden.

– Jag känner mig helt maktlös, säger Valentin.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kv4xgG/hyresgasterna-kapade-valentins-lagenhet-ar-helt-sjukt

Vad är det för blåbär som har tagit över hans lägenhet.. Går det inte att påskynda detta som är hans?

Säkerligen äckliga zigenare eller annat pack.
Citera
2018-11-11, 10:18
Medlem
Föreningen sade att det inte "går" att stänga av strömmen till lägenheten, det är kanske samma abonnemang till hela huset - men det beror väl på hur hjälpsam föreningen vill vara mot sin betalande medlem?
Även om det inte finns någon elmätare i just den lägenheten måste strömmen komma in genom väggen till lägenheten från någon elcentral i huset - där behörig elektriker kan koppla ur matningen. Likadant med vattnet, bara att stänga av om man vill, det är ingen mänsklig rättighet att få gratis ström och vatten levererat om man inte är medlem och inte har tillåtelse av lägenhetsinnehavaren att bo där. Cucks i styrelsen också?
Citera
2018-11-11, 11:09
Medlem
Man kan undra hur P och M reagerat om Valentin tagit sig in i lägenhet och satt sig i soffan för att kolla på TV med några kompisar. Han har ju lika stor rätt till lägenhet då även han är skriven där.
Citera
2018-11-12, 07:39
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Ja, med elhandelsbolaget men knappast med ledningsägarbolaget?

?

Det spelar ingen som helst roll. Jag har ägt 4 lägenheter, jag har aldrig behövt avtal med "ledningsägarbolaget", jag har bara ringt upp Fortum och fått el. Precis som mina hyresgäster jag haft då jag hyrt ut lgh. De ringer bara och signar el.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in