2018-11-05, 22:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Vad har du för källa på ditt påstående ? Var finner du svar på att det inte
skulle löna sej att på egen hand lösa detta ?

Det märker man ju. Dessa parasiter kan ju lagen utan och innan och utnyttjar varje litet kryphål. Fast om han smyger in på natten, söver ner dem, flyttar ut dem med allt de har så kanske kanske. Om de är helt omtöcknade av gift kan de inte vara trovärdiga om de säger att de blivit bortrövade, misshandlade m.m. De kommer ju aldrig kunna hävda att de har rätt till lgh om de är utanför den och inte kommer in i den.
Citera
2018-11-05, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Det märker man ju. Dessa parasiter kan ju lagen utan och innan och utnyttjar varje litet kryphål. Fast om han smyger in på natten, söver ner dem, flyttar ut dem med allt de har så kanske kanske. Om de är helt omtöcknade av gift kan de inte vara trovärdiga om de säger att de blivit bortrövade, misshandlade m.m. De kommer ju aldrig kunna hävda att de har rätt till lgh om de är utanför den och inte kommer in i den.

Skulle detta vara svar på frågorna ? Läs igen gör om gör rätt eller har du bara otur när
när du tänker
Citera
2018-11-05, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Skulle detta vara svar på frågorna ? Läs igen gör om gör rätt eller har du bara otur när
när du tänker

Källor behöver man inte för att fatta att "hyresgästerna" kan lagen och praxis m.m. utan och innan. Det förstår man av deras agerande, om det var det du efterlyste.
Citera
2018-11-05, 23:21
Medlem
Geggamojas avatar
Någon som bor i Upplands Väsbysom har sett paret där? Eller har de bara sin adress där för att kunna kvittera ut socialbidrag?
Citera
2018-11-06, 00:24
Medlem
Lalandes avatar
Trist att tråden kapas av rassar. Kan man inte diskutera den här händelsen och de två idiotierna som stulit en lägenhet utan att blanda in etnicitet, religion, hota att släppa bomber över Iran, kalla hela folkgrupper för parasiter eller skicka grisöron i brevlådan?

Jag har också hyrt ut min bostad, till kritvita svenskar som heter Jonsson och Lundström osv. Det har varit problem varenda jävla gång. Andrahands-marknaden ser ut så, det är med ett fåtal undantag bara samhällets bottenskrap som söker lägenheter på blocket. Svenskar som nysvenskar.

Trots min bittra erfarenhet av andrahands-marknaden kallar jag inte svenskar för parasiter eller önskar att någon raderar Sverige från kartan.
Senast redigerad av Lalande 2018-11-06 kl. 00:42.
Citera
2018-11-06, 01:31
Medlem
Kreun.Kormans avatar
Problemet är att lagen skyddar parasiterna. Hyresgästen har alla rättigheter, lägenhetsinnehavaren har inga.
Det är ju inte direkt som att det är första gången något sådant här händer. Det är tvärtom mycket vanligt förekommande. Den perversa besittningsrätten utnyttjas till max.
Som Lalande skriver så är det samhällets bottenskrap som hyr i andra hand. Med nuvarande lagstiftning där man inte ens kan ta ut en hyra som täcker kostnaderna så är det alltid en förlust att hyra ut i andra hand.
De alternativ som finns är att hyresgästen bara drar efter ett par månader och självklart skiter i uppsägningstiden.
"Men, den gäller väl bara om man blir uppsagd?"
Ersättning för renoveringskostnaderna efter att ha haft ett avskum boende i ett par månader kan man titta i månen efter.
Andra alternativ är att aset går till hyresnämnden och kräver tillbaka så mycket det går av hyran som avtalats.
Vadå avtal? Bruksvärde! Gärna efter några år.
Eller så kapar svinen helt enkelt lägenheten och skiter i att betala hyran. Det är värden som är betalningsskyldig gentemot bostadsrättsföreningen och det kan ta år att få parasiterna vräkta via kronofogden.
Helt jävla vansinninga lagar i detta land. Gynnar enbart sosseparasiter.
Citera
2018-11-06, 03:29
Medlem
Otrevlig historia. Den som läst detta torde tänka efter ett par extra gånger innan man ger sig in på att hyra ut i 2:a hand. Åtminstone understryks klokskapen i att välja de tillfälligt inflyttade med omsorg.

Att invänta myndigheters agerande är en taktik som belönats relativt väl historiskt - det törs jag påstå. Nya bråda tider tror jag dock råder. I sådana här fall, när kronofogden agerar först efter många månader (eller i värsta fall år) och polisen lyser med sin frånvaro, är det sannerligen inte lätt att finna andra alternativ än att ta lagen i egna händer. Tyvärr. Detta är sannolikt det första Herr Valentin måste komma till acceptans gällande.

Flera goda förslag finns i tråden. Att t.ex. kontakta socialen, stänga av elen, klister i låset - eller varför inte sönderbrutna gem intryckta i låset? Osv. En "kreativt" lagd vän kan säkert med viss genomblåsning av det övre kontoret bistå Valentin med fler effektiva idéer.

* Att plåga dit polisen genom fiffiga upptåg utanför lägenheten, kan också vara en ide syftande till att få de att tröttna = agera.
Citera
2018-11-06, 08:06
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymusfilijockus
Otrevlig historia. Den som läst detta torde tänka efter ett par extra gånger innan man ger sig in på att hyra ut i 2:a hand. Åtminstone understryks klokskapen i att välja de tillfälligt inflyttade med omsorg.

Att invänta myndigheters agerande är en taktik som belönats relativt väl historiskt - det törs jag påstå. Nya bråda tider tror jag dock råder. I sådana här fall, när kronofogden agerar först efter många månader (eller i värsta fall år) och polisen lyser med sin frånvaro, är det sannerligen inte lätt att finna andra alternativ än att ta lagen i egna händer. Tyvärr. Detta är sannolikt det första Herr Valentin måste komma till acceptans gällande.

Flera goda förslag finns i tråden. Att t.ex. kontakta socialen, stänga av elen, klister i låset - eller varför inte sönderbrutna gem intryckta i låset? Osv. En "kreativt" lagd vän kan säkert med viss genomblåsning av det övre kontoret bistå Valentin med fler effektiva idéer.

* Att plåga dit polisen genom fiffiga upptåg utanför lägenheten, kan också vara en ide syftande till att få de att tröttna = agera.

Det sorgliga är att han verkade göra någon form av UC på paret, fann att mannen hade skulder men valde ändå att hyra ut till dem. Han ”ville inte vara dömande”. Det var naivt. Upptäcker man minsta lilla betalningsanmärkning så ska man springa, fort som fan.

Tror som du att tålamod är det bästa i det här fallet, han har lagen på sin sida. Man vill nog inte provocera paret för mycket då de har möjlighet att totalkvadda lägenheten om de skulle hamna i nån trängd situation.
Jag undrar varför han inte stänger av elen, kanske han är rädd för vattenskada under frysen?
Senast redigerad av Lalande 2018-11-06 kl. 08:14.
Citera
2018-11-06, 08:48
Medlem
Förlåt om detta redan tagits upp i tråden. Men jag förstår inte polisens resonemang.

Person x hyr ut sin lägenhet till sista april. Sedan vill person x flytta hem. Någon är kvar i hans lägenhet. Han ringer polisen och säger att han vill komma in i sin egen lägenhet. Dom säger: ring kronofogden?

Går det verkligen till så?

Så någon kan alltså skriva sig på min adress, bryta sig in i mitt hus, sätta sig i soffan och säga "hej jag bor här nu" och då får jag ingen hjälp av polisen?

Jag fattar inte att det kan gå till på det här viset. Okej att hyresgäster har rättigheter men har inte personen som äger lägenheten det också?
Citera
2018-11-06, 11:07
Medlem
TrikkFukks avatar
Folk måste tänka till och vara mer petiga vid uthyrning.

Ta 2 månadshyror i deposition

Hyr enbart ut till etniska svenskar

Kräv att få kopior på anställningsavtal från samtliga hyresgäster

Godta ingen som har skulder hos kronofogden eller har soc som inkomst

Begär minst 2 boendereferenser
Citera
2018-11-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Verkligheten är inte en film eller ett jävla tv-spel.

Såhär hade jag löst det:

Parkera utanför lägenheten runt 05-06 på morgonen. Vänta tills jag sett båda lämna lägenheten. Ringa låssmed och ta mig in.

Går tillbaka till bilen och hämtar ett bollträ/hammare. Börjar sedan lasta ut deras möbler. Hinner jag få ut alla möbler innan de anländer så sätter jag mig och väntar. När de kommer tillbaka till lägenheten så säger jag att deras möbler finns att hämta utanför och om de inte lämnar lägenheten för evigt så kommer jag slå in pannbenet på dom. Den där bögen patrick skulle skita på sig och dra.

Hade en person med större våldskapital snott min lägenhet så hade jag klippt han när han var utomhus själv. Hoppat sönder skallen så han ligger på långvård. Sen flyttat ut alla grejer i lugn och ro medans han ligger och dricker morotssoppa på sjukhus.

Ganska enkelt.
Citera
2018-11-06, 12:18
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Det stora problemet här är att denna typ av handräckningsärende inte hanteras skyndsamt av Kronofogden/Tingsrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in